Mail ifrån Mona

Detta är ett sånt skickavidaremail MEN jag tycker det stämmer FÖRTRÄFFLIGT bra in här hos oss. Är det många som känner igen sig? Jag vet att det finns ordningssamma killar men just detta att är jag ensam hemma en lördag städar jag, E sover. Jag mår bäst då det är fint hemma o E mår bäst om han får sova. Ibland önskar jag att jag kunde prioritera bättre, för mig själv. Men gissningsvis är vi många som är lika? Ett plus i kanten är ju att damen i fråga använder Mary Kay ;)

Mail ifrån Mona: ( min blivande mans bästa kompis Mamma!)
* WHY I LOVE MUM *

Mum and Dad were watching TV when Mum said, 'I'm tired, and it's getting late. I think I'll go to bed'
She went to the kitchen to make sandwiches for the next day's lunches. Rinsed out the popcorn bowls, took meat out of the freezer for dinner the following evening, checked the cereal box levels, filled the sugar container and put spoons and bowls on the table.

She then put some wet clothes in the dryer, put a load of clothes into the washer, ironed a shirt and secured a loose button She picked up the game pieces left on the table, put the phone back on the charger and put the telephone book into the drawer.

She watered the plants, emptied a rubbish bin and hung up a towel to dry. She yawned and stretched and headed for the bedroom. She stopped by the desk and wrote a note to the teacher, counted out some cash for an excursion, and pulled a text book out from hiding under the chair.

She signed a birthday card for a friend, addressed and stamped the envelope and wrote a quick note for the grocery store. She put both near her purse. Mum then washed her face with 3 in 1 cleanser, put on her Night solution & age fighting moisturiser, brushed and flossed her teeth and filed her nails.

Dad called out, 'I thought you were going to bed.' 'I'm on my way,' she said. She put some water into the dog's dish and put the cat outside, then made sure the doors were locked. She looked in on each of the kids and turned out their bedside lamps and TV's, hung up a shirt, threw some dirty socks into the basket, and had a brief conversation with the one up still doing homework. In her own room, she set the alarm; laid out clothing for the next day, straightened up the shoe rack.

She added three things to her 6 most important things to do list. She said her prayers, and visualised the accomplishment of her goals.

About that time, Dad turned off the TV and announced to no one in particular. 'I'm going to bed.' And he did...without another thought.

Anything extraordinary here? Wonder why women live longer...? CAUSE WE ARE MADE FOR THE LONG HAUL..... (and we can't die sooner, we still have things to do!!!!) Send this to five phenomenal women today...they'll love you for it! I just did. THEN, GO TO BED

Kommentarer
Postat av: Elin

Stämmer såå bra!

2007-11-28 @ 09:48:57
Postat av: sophia

Mitt i prick!
Använder du mary kay produkter?
Jag älskar deras produkter :)
kram

2007-11-28 @ 11:18:18
URL: http://grandessas.blogg.se
Postat av: Louise

Hahaha, vilken tragikkomik. Att se humor i kvinnoförtryck.
Jag själv ser hellre att min framtida man och jag dör samtidigt.
Implicit: att vi delar på alla sysslor.

2007-11-28 @ 11:41:18
Postat av: Katarina

Stämmer verkligen in på mig och min sambo också. Han tycker inte att städning är så viktigt, städar bara när han måste (dvs när det ser rent förjäkligt ut hemma). Jag å andra sidan, gillar att ha den "perfekt" hemmma. Mår psykiskt dåligt när jag inte har det fint runtomkring mig. Älskar mitt hem och vill kunna må bra där. Så vi har verkligen olika prioriteringar! Ibland så tänker jag att jag inte ska bry mig om att jag gör mycket mer hushållsarbete än min sambo, men ibland blir jag less. Men men, man får helt enkelt acceptera att alla har olika prioriteringar.

2007-11-28 @ 11:55:40
Postat av: jill

Snacka om att binda råg till egen rygg. Låt oss inte leva upp till gamla fördomar och bevara könsrollerna. Låt oss dela på allt. Då blir vardagen bättre för alla.

2007-11-28 @ 14:12:21
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Islandgirl

vi delar ganska bra på sysslorna här hemma men ändå är det exakt som i texten. Är inte det ett mysterium...

2007-11-28 @ 20:28:36
Postat av: Anna

Hej hej! lite rolig och även för mig delvis träffande text i några avseenden, men egentligen; varför leva på ett sådant vis? jag tänker mkt på detta i min vardag med min sambo och vi är idag väldigt jämställda. Rimligt är ju faktiskt lika fördelade sysslor och då inte bara mängden syslor utan även typen av sysslor. Lika delad föräldraledighet borde också vara självklart för vår generation där båda parter kan och får göra karriär.(gissar att paret är i 40års åldern och bor i USA för övrigt) för de som läst någon form av genusvetenskap. Läste nyss en kurs kan man läsa att genus sitter mellan öronen och är inget vi föds med utan får i samhället vi växer upp i. De förmedlas från generation till generation där vi fostrar våra barn att bli manliga män eller kvinliga kvinnor som ska göra manliga eller kvinnliga saker. Otroligt viktigt att föräldrar är medvetna om vad man implementerar i sina barn, jämställdhet är något man lär sig av medvetna föräldrar och att sonen inte bara tar efter fadern och dottern av modern. Det är tydligen svårt och tufft och lätt att trlilla dit i det så invanda mönstret men det tål kanske att tänka på. Intressant ämne är det hur som helst. Ha en trevlig dag. Mvh Anna

2007-11-28 @ 21:42:53
URL: http://pannis.blogg.se
Postat av: josefine

Jag använder Mary Kay o är supernöjd! Ska skriva om prodkter en dag men hinner aldrig med mig :)

Jag bara publicerade denna för att det i många fall ser ut så här,jag accepterar det dock inte ska ni veta =)
KRAM

2007-11-29 @ 20:32:09
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0