MAIL!

image2273
Fick denna bild på mail, kändes nästan som ett vykort, tack Susanne!!

Nu är jag singel hemma, vi åt god middag o så åkte E på bio med Tore. Jag är så trött så jag är inte avis. Läst bok o ska nog äta någon muffins o sen försöka hitta sängen i tid. Men det är ju så svårt?!

Kom på att jag lovat lägga ut det superenkla receptet på vår nya favvomiddag:
Köttfärslimpa:
Börja med att blanda någon matsked vatten med ströbröd ( låt svälla någon sekund) o ett ägg i en skål.
Hacka gul lök o blanda i köttfärsen. Blanda allt.
Salt o vitpeppar.

Forma som en limpa i en ungsfast form. Klicka lite smör på den. Vips in i ugn. ca 225 grader, ca 20-30 min om den inte är så stor. Om du hinner häll spad ovanpå limpan då o då = saftig!

Servera med kokt potatis, lingonsylt o brunsås:
klick med smör, blanda i mjöl. Häll på mjölk o gräddblandning. Vitpeppar o soja +
spad ifrån köttfärslimpa = klart!
Lycka till!




Kommentarer
Postat av: Mamma till två små pojkar

Vilket fint kort hon hade fixat !!! Och tack för receptet, skall provas redan imorgon :D

2007-11-11 @ 20:58:06
URL: http://mirvas.blogg.se
Postat av: sessan

Å vad fint det blev på bloggen!!
Har inte testat att lägga ut de jag lagar, så det ska jag prova en gång.

Massa kramar

2007-11-11 @ 22:41:10
URL: http://sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: Anonym

låter supergott ju!

2007-11-12 @ 08:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0