solig tokig morgon!

Nu står Elian PÅ bordet! CRAZY, han kryper upp utan något stöd, sätter sig o STÄLLER sig. Solen strålar in igenom fönstren o det är FREDAG! Jag har drömt massa tokiga drömmar o vaknat en del av hans hosta. Tror jag gav en extra vällingflaska i sömnen för han sov längre idag o hade TOKbajsat. Så dagen började med en dusch för hans del, det var omöjligt annars ;)

Snoret rinner o han är full av slem men har fått bisolvon o nässpray nu o är superglad o aktiv. Borde vi gå till läkaren då det sen är helg? Men han blir väl bättre snart? Någon som vill tipsa?

Nu är det frukostdags o jag som tänkt vi kanske skulle hänga med på IKEA får nog mysa i närområdet. Vill inte hitta på för "stora" saker som innebär att han måste sitta i en vagn o bli otålig då han är sjuk.

GLAD FREDAG!!!!

Update: läkarbesök bokat kl 13.05

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Det rä naturligtvis upp till dej men det finns ju jättebra hostmediciner man får till barn på recept som gör att dom (och man själv får sova).Domkan bli lite trött av dessa mediciner men då det ändå är natt har ju inte det så stor betydelse.Sömnen är ju viktig så väl för dej som för honom.Här isverige har vi ju Lepheton som är superbra då dom har hosta.Men som måste fås på recept.Bricanyl är det vanligt dom ger oxå,är mera en medicin som vidgar luftvägarna och därmed gör det lättare för barnet att andas.Lycka till!

2007-11-02 @ 08:38:32
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Oslo Elin

Man kan ju aldrig vara nog för säker....jag drog på det sist Emil var sjuk men kände att jag lika gärna kunde svänga in på Volvat, Borgen när jag åkte förbi. Hi hi, det var lördagkväll kl. 18. 5 min senare och 1000NOK fattigare konstaterade läkaren det jag egentligen redan visste - Emil är förkyld ;o)
Han var risig i 4 vevckor...men hade bara feber i 4 dagar. De rekommenderade att man skulle vänta ca en vecka med feber innan det var dags, (om inget annat var onormalt). Ha det bäst i helgen. Kram

2007-11-02 @ 09:42:35
Postat av: emmasusanna

jag tror... att om han inte har feber...så är det ingen fara. Men håll koll på tempen hela tiden. Han repar sig nog snart. Näsan och halsen brukar kännas slemmigt ett tag efter....Och sålänge han äter och är pigg så är det heller ingen fara.. TROR jag... men klart du ska gå på din magkänsla...det är ju du som är mor... :)
Ha en mysig helg...

2007-11-02 @ 11:14:20
Postat av: josefine

Tack för tips!! Jag ville vara safe inför helgen så vi slipper akuten nu som vi är ensamma hemma o allt =) Kram!

2007-11-02 @ 19:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0