Morgon hos oss!

Nu morgondansar Elian till tv4. SÖT! Vi vinkade hejdå till E o vi har redan hunnit bädda sängen, tända ljus o bytt en stor bajsblöja.

Det finns inga sovatill7planer alls hos Lilleman...HOPPAS han kommer in i vintertiden igen / att det bara är då han är sjuk? Han somnar inte om på sin välling som han alltid gjort... Han vill gärna ha 1.5 flaska ( tror det lindrar i halsen) Vi får helt enkelt se. Ska boka in en dagisdejt o få deras rutiner tänkte jag så jag kan "köra" efter dem.

NJUT DAGEN!!!

Kommentarer
Postat av: m

Godmorgon! Så fina bilder, inlägget under..ha en bra dag!

2007-10-31 @ 08:32:04
Postat av: Lisa

Även vi har problem med vintertiden! Min lilla dotter vaknar också klockan 6. Vi lägger henne klockan nio på kvällen, men det har ingen betydelse.
Vilken dum människa införde det här med sommar & vintertid?!?! Trevlig dag!

2007-10-31 @ 08:34:11
Postat av: josefine

m: tack!! ha en underbar du med!
Lisa: ja o igår somnade Elian sent ( pga hosta) o ändå är han pigg kl 6...tips mottages =) Vi får HOPPAS att det vänder ASAP! Ha en fin dag! kram

2007-10-31 @ 08:36:38
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Tobias

Go morgon :) ha en bra onsdag!!!

2007-10-31 @ 08:54:36
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Leons mamma

Ja, man märker verkligen av den där timmen. Här är det samma sak med lillen men det kommer att rätta till sig efter hand. Det är bra att kolla med förskolan hur dom gör där så man får in de tiderna :-)
Superfina, vackra bilder förresten du har en så fin blogg!

2007-10-31 @ 09:02:54
Postat av: AnnaStina

Darling, vi kan ju trösta oss med att de börjar vakna en time senare när det blir sommartid igen. Tiden går ju så fort! ;) (hahaha) Njut nu dagen också ser vi om vi kanske kan få till att ses i em, vore lovely! Puss & kram! :)

2007-10-31 @ 09:03:31
URL: http://gizmolinas.blogg.se
Postat av: Jessica

Märker också av vintertiden men har tur eftersom lillan sover till åtta i vanliga fall. Sju är inte sååå farligt att vakna. Tror att det kommer att lösa sig med tiden. Snart är vintertid vardag. Hoppas du får en bra dag! :-)

2007-10-31 @ 09:05:15
URL: http://invited.blogg.se
Postat av: Sofia

Tänkt på en sak, både du och Anna-Stina skriver att ni byter bajsblöja hit och dir ;) MEn har man inte i norge potträning? Här i Sverige rekommenderar man att börja potträna när de är 6 mån, och ja det har vi gjort med vår dotter redan när hon var 5 mån och hon är "bajsfri", men händer dock att hon kissar i blöjan är och hon är nu 7 mån. Det är fantastiskt skönt att inte behöva byta bajsblöja och kladd överallt! Så sätt igång!! ;)

2007-10-31 @ 09:11:38
Postat av: lina

tv 4 s morgonprogram är ju ett måste.

2007-10-31 @ 09:19:37
URL: http://orgasmer.blogg.se
Postat av: frida

Ha en bra dag, kram

2007-10-31 @ 09:31:10
URL: http://www.frokenmoberg.blogg.se
Postat av: josefine

Sofia: jag har tjatat på E att vi ska shoppa en potta men inte hunnit, jag känner dock noll stress men ska faktiskt försöka inhandla en asap. Bara för att han ska förstå att han kan kissa i den till o börja med!

2007-10-31 @ 09:48:59
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: josefine

Sofia igen =) : INGEN jag känner har börjat potträna ännu ( alla bebisar är över 14 mån)

2007-10-31 @ 09:50:17
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: elin

måste bara kommertera Sofias inlägg, varför ska inte våra barn få vara barn. Jag upplever att det blir bara mer och mer stress på oss föräldrar och på våra BARN att leva upp till allt som anses vara rätt. Min älsta son slutade när han var 1 1/2 år och min ynsta när han var srax över 2år. Varför inte bara njuta av att vara mamma till småbarn (och till det hör oxå blöjbyten)...

2007-10-31 @ 10:06:18
Postat av: Jenny

Angående blöjdebatten :): alla barn är ju olika och det som funkar för en funkar inte för någon annan. Ni känner väl ert barn bäst och gör vad som är bäst för just det barnet! Man ska inte bry sig så mycket om hur alla andra gör tycker jag

2007-10-31 @ 11:17:42
Postat av: Sofia

hehe, nej givetvis handlar det om "ambitionsnivå" som en vän så vackert till mig sa, men de i min vänskapskrets, (alla kring min dotters ålder) har börjat potträna och tycker dte är lovely. Men ingen stress, var inte därför jag frågade, tanken har bara slagit mig om det är några såna rekommendationer i norge..

2007-10-31 @ 15:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0