sovrekord o vagnchock!

JIPPIE, Elian sov 1 minut i bilen hem ifrån IKEA bara sen var han vaken o åt en minilunch ( för trött....) På sekunden då vi kom oss ut somnade han o luften var LOVELY! Klockan var då ca 11.35. Sen tog vi bussen någon hållplats o så gick jag sista biten så vi fick frisk luft. Hälsade på Petronella på jobbet o fick en god latte, TACK! Läste Damernas o hon sprang lite in o ut eftersom det var lunchtid. 

RÖKARE: Varför ser ni inte att bebisar är i sina vagnar? En vagn med filt över eller med ett fullt synligt barn = GÅ INTE NÄRA O RÖK! Är det så svårt att förstå ordet HÄNSYN? Giften räcker det med att jag får i mig, det är hemskt nog men förgifta INTE mitt barn, TÄNK! Jag kan bli GALEN på hänsynslösa rökare o säger dagligen till minst en att SNÄLLA du rök inte in i min vagn. Ofta finns det också massa plats omkring där de kan stå o förgifta sig själv ( + mig då...o Elian o alla andra)

Jag NJÖT iaf idag o Elian sov PRICK 2 timmar, perfekt!

Glada gick vi till Sten & Ström o tänkte prova vagn. Jag gillade inte riktigt Bugaboo då jag var gravid ( man tänker mest på liggdelen, iaf jag...) men jag har börjat gilla den massor efter att AnnaStina har en. Gick dit, väntade på hjälp, hon glömde bort mig, jag gick fram) Hade hunnit testa BB Cameleon innan hon kom o skulle hjälpa oss. Trevligt tänkte jag då hon faktiskt på stört kan få en vagn till 8000 kr såld, till mig =) 

Men NEJ den vagnen kan han ej ha som sovvagn på dagis. Barnet sover helt fel i den, nästan sittande. Du borde behålla din Emmaljunga så han kan sträcka på benen. Jag såg förvånad ut o sa att ja det var därför jag köpte den eftersom den är så lång o han kan växa i men denna är ju SÅ fin. Hon sa klart o tydligt att nej jag skulle INTE rekommendera den då barnet ska sova i den. Jag undrade då vem som ska ha den då man oftast går promenad då barnet sover o hon sa att jag kunde ha den då jag promenerade o barnet skulle vara vaken.... Jag blev chockad o besviken o gick därifrån. Kan det stämma? Det är ju MÅNGA som har denna vagn!?

Jaja nu är vi hemma iaf o käkar mackor med ost o dricker mjölk, ska återgå till det =)  



sovrekord o vagnchock!

Elian på t-banan hem i eftermiddag. Undrar varför de vuxna ej ser honom då han flirtar o vill se leenden.....






Kommentarer
Postat av: Tove

haha! JAG hade då flirtat tillbaks iaf!;) Kan oftast inte låta bli å busa när ja ser små goingar i vagnar. SÅ KUL å se när dom smilar tillbaks å skrattar =)) ha d så bra kram

2007-09-03 @ 15:15:25
URL: http://kummlan.blogg.se
Postat av: anna

nej det är så otroligt dåligt av alla rökare att inte ta hänsyn till att det finns barn i närheten. jag blir lika irriterad på detta varje gång och bloggade om det för ett tag sen också.

2007-09-03 @ 15:20:38
URL: http://annaviktoriapersson.blogg.se
Postat av: sofia

Det finns nog tyvärr de som tänker mer på att vagnen är snygg än komfortabel för barnen. Den är säkert kalas för en som precis vuxit ur liggdel och börjat sitta. Men jag tycker det ser jätteobehaligt ut för de små när de är runt 1 år, det är inte alltför mycket plats för de små...
Har själv en scooter och jag tror nog att det är den bästa vagnen plats och komfortmässigt, även om den är lite stor kanske

2007-09-03 @ 15:21:20
Postat av: Lissan

Å jag OGILLAR oxå alla dessa rökare! Usch å fy! Kan bli galen!
Har inte heller fallit för Bugaboo. Men jag kan tipsa dig om en Urban Jungle (vi har precis beställt en som är på väg hem till oss...JIPPI!) Där sitter dom gott PLUS att det finns gott om plats för att ligga i den! Har sett folk på stan här i Göteborg som har rätt stora barn i sina. Så det betyder ju att man kan ha vagnen lääääänge!

2007-09-03 @ 15:27:01
URL: http://www.lisselissans.blogg.se
Postat av: Jessica

Min tjej älskar att sova i sittdelen!

2007-09-03 @ 15:28:20
URL: http://invited.blogg.se
Postat av: Bea

Usch ja, tycker inte heller om när folk röker vid vagnen. Bra att du säger ifrån tycker jag. =)
Jag säger med till när någon röker vid mina barn. Sina egna liv får de själva ta ansvar för, men när de ställer sig vid ett litet barn, ja då blir jag arg! Ha en fortsatt bra dag och njut av mammaledigheten, det går så fort. =)

2007-09-03 @ 15:32:26
Postat av: Ida

Vill börja med att tacka för en jättebra blogg som ger inspiration i min vardag! Har en fråga: vilken modell är det på er emmaljunga? Jag är gravid och funderar på vilken vagn jag ska köpa, er är så himla stilren och snygg, men går den in i en bil med litet bagage? (ett måste för oss). Jag har hört att cerox går att fälla ihop till liten, är det en sån ni har? Vore jättesnällt om du ville svara! Hoppas du har en underbar dag!

2007-09-03 @ 16:09:01
Postat av: lollo

Hej din blogg är super!! Jag har precis skaffat blogg och vill gärna ha besökare! Vore kul om du var en av dem! Ha det bäst hejhej!!

2007-09-03 @ 16:38:50
URL: http://glamourbylollo.blogg.se
Postat av: Angel

Söt han är

2007-09-03 @ 16:55:21
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jag håller verkligen med, rökare borde ha lite mer respekt - inte minst för små barn! Ha en toppen måndag! :-)

2007-09-03 @ 17:12:53
URL: http://petrasgarderob.blogg.se
Postat av: Mi

Åh jag hade flörtat tillbaka! Och framför allt min pojkvän som är galen i barn i den ålder. Alla ungar flörtar med honom av någon anledning. De måste känna av att han gillar det! =) Så mysigt!

2007-09-03 @ 17:37:57
URL: http://misblogg.blogg.se
Postat av: Julia

Va söt han är :) Små barn som sitter och ler på tunnelbanan är verkligen en humörs-lyftare för mig. Man kan ju inte göra annat än att le lika sorglöst själv ;D

2007-09-03 @ 18:04:07
URL: http://gnocci.blogg.se
Postat av: Felicia

Rökare är korkade!Inte nog med att de röker och förpestar luften för andra,att röka nära barn är så idiotiskt att man dör.Söt kille du har där,hur kan vuxna undgå att le mot honom?

2007-09-03 @ 18:23:41
URL: http://feliciastyle.blogg.se
Postat av: Sessan

Josefine:
Detta är super viktigt, det jag skriver nu!!
Kan du beskriva personen du talade med på S & S Magasinet, jag känner till de flesta där. Det är så att jag blivit bemött så himla dåligt där massa gånger & inte bara jag ALLA som vill köpa Bugaboo!!
Jag har gått vidare med detta till Bugaboo sentralt & har en dialog med Anna & Natali som sitter i Sverige.
Mycket har blivit bättre men dom blir väldigt glada för inrapporteringar.
Jag hade en diskution med dom på S&S bara för någon vecka sedan om hur en buggis till en jag känner hade blivit monterad, det var helt oförsvar bart som den var ihopsatt.
Det som ju är så genialt med Bugaboo är servicen som självklart ligger inbakad i priset på vagnen, får du något problem så ordnar Bugaboo upp!! Men dom har ju ett stort problem Bugaboo med sina förhandlare här i Norge & det har som sagt jag tagit tag i. Något har blivit bättre (som sänkt pris) men.....
Jag känner jag rasar här i stolen, jag hade så gärna vart med dig i dag...... men det skall Fru Lyng kanske vara glada över att jag inte var.
Josefine: Vagnen är även en flott vagn att sova i, den är ju faktiskt ergonomiskt riktig!! Korsryggen till barnet får total avslappning.
Min kiropraktor & fysioterapeut på Klinikk For Alle på Majorstuen menar alla vagnar skulle vart som sittdelen till bugaboo, då hade det vart mindre rygg problem hos små barn!
Vår prinsessa sover som en stock i vagnen, hon sov fex inte alls så bra i vår Urban Jungle.
Sen är det ju en helt annan sak om man vill ha en så dyr vagn stående på ett dagis där den blir ner grisad & barnen klättrar i den.

2007-09-03 @ 18:47:13
URL: http://www.sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: Evelina

haha, ibland undrar jag varför en del får jobba i butiker. Häromveckan när vi provad vigselringar var det ingen som brydde om oss förrän lååångt senare. Där stod vi och kollade på ringar i 15-20 000 kronors klassen, men dålig service gör ju gärna att man inte handlar just där!
Hoppas det löser sig med vagnen, välj det NI vill ha =)
kram

2007-09-03 @ 19:00:26
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: josefine

Sessan: jag tænkte på dig direkt o førsøkte komma på ditt namn ifrån mailet, hade jag kommit på det hade jag ringt 1881 o så DIG før jag kænde mig så DUM! jäg tænkte ocks¨tanken, att jag tænkte behålla emmaljungan o ha den på dagiset i framtiden. 1 jag ska inte ha elian på dagis på længe o 2. hon visste ingenting om vart jag tænkte låta honom sova... nej jag blev jættebesviken o vill ej ha en vagn dær jag ska vara rædd att han somnar....
Jag ønskar alla en TREVLIG kvæll!!!!
Evelina: precis, jag blir SÅ arg jag med... man undrar vem som anstællt dem o vilken uppfattning chefen har av sina anstællda!
Ska ta den stationæra nu o svara er alla, E vill ha sin pc =)

2007-09-03 @ 19:18:13
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: jenn

hejsan, det är struntprat att barnet inte kan sova i en bugaboo. vagnen är framtagen av läkare och är ergonomiskt riktig. har använt den o mitt barn älskar den och sover alltid i den

2007-09-03 @ 19:19:30
Postat av: josefine

nu svarar jag bara rakt ut hær :) JAg hade också uppfattningen att en BB var vældigt bra, bla dærav pris...! Jag mærkte att Elian ej helt gillade då jag fællde honom bakåt i sittande stællning men han var nyvaken o ville helst krypa!
Jag blev helt kær då jag kænde att han kunde vara vænd MOT mig ibland, att kunna vælja! Jag trivs toppen med vår Emmaljunga men vill gærna ha en ny, en vagn ær som en ny væska lite, man har den SÅ ofta o vill att den ska vara fin o rolig att se på. Hade tænkt behålla Emmljungan o ha då han ska sova på balkongen oevt på dagis i framtiden.
Det var det som lockade mig mest, att kunna ha honom mot mig + rolig design. ÆLSKAR det nya denimtøverdraget som kommit, hade passat oss perfekt eller en vanilg svart!
Ang. vår EL vi har nu så ær det en Scooter, man ska ej ha den føre ca 6 månader eller då barnet kan sitta så om man ska køpa en vagn till en liten nyfødd ær den inte aktuell, men kanske cirycrossen med citykorg till? EL har stabila o klassiska vagnar men gå till butiken o prova o be dem visa dig hur man fæller ihop vagnen o så!
Massa lycka till!
Att vuxna ej ler mot honom ær før att de inte har tid att se på honom =) Hade de sett så vet jag att de hade lett ;) Jag ler alltid mot barn, de ær det søtaste vi har
o de ær vår FRAMTID!
Røkare = Big NO NO jag vill frælsa værlden att sluta røka haha!Sessan: mailar dig!
kram på er alla som orkar kommentera hærinne!

2007-09-03 @ 19:30:17
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Karoline


Godkväll!
Jag har en buggaoo och älskar den, har haft till mina två barn, man kan få fullt liggläge på den, mer än på din emmaljunga du har nu. Min bror har nämligen en exakt likadan som du har. Gå till en annan butik och be om att få en demo. Eller varför inte kolla hemsidan bugaboo.com
Lycka till

2007-09-03 @ 20:58:32
URL: http://enmamasliv.blogg.se
Postat av: josefine

Karoline: tack! ja jag vet men han ligger på ett annat vis i EL æn i BB men jag førstår hu du menar! hur længe har du kunnat anvænda sittdelen till dina barn? Elian sover toppen i sin Scooter o jag kommer behålla den också!

2007-09-03 @ 21:25:03
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Karoline


Godmorgon!
Ärligt så ska jag säga att jag slutade med buggan när Liam skulle börja på dagis, då var han 20 mån, det var i aug, men vi hade en vanlig sulky till han på sommaren. Man får nog väga för och nackdelar. Som sagt det är en city vagn, inget jag går i skogen med, då har jag en urban jungel till. Kanske vore det en vagn för dig, jag tänker på att du haft honom ett tag framåt, så det kanske inte spelar någon roll nu? Oj, detta blev mycket, hoppas du förstår vad jag menar. Bara allt känns bra för dig, då ska du slå till!

2007-09-04 @ 10:15:15
URL: http://enmamasliv.blogg.se
Postat av: Karoline


Anledningen till att jag skrev ärligt talat, är för att Bugaboo går ut och säger att man kan ha vagen tills barnet är fyra år, och det tycker inte jag, de växer ur den.
Kram

2007-09-04 @ 10:17:09
URL: http://enmamasliv.blogg.se
Postat av: sofia

bugaboon har en maxvikt på 17 kg och killar är generellt större än små flickor, så pojkar kan nog ha den kortare än tjejer

2007-09-04 @ 10:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0