Att ta vara på livet....


"

A-S Tipsa en vän
Skrev August 9, 2008, 8:49 pm:


Ja tänk när detta rosa glittriga luftslott börjar dala och karln hennes börjar titta efter andra och det kommer in en vardag i deras snuttiga liv. Hur ska hon kunna låta fasaden krackelera då stackars kvinna. Allt är inte rosa som glimmar tydligen...även om hon vill försöka få läsarna att tro det.

En som vet Tipsa en vän
Skrev July 9, 2008, 5:46 am:


Allt är inte så bra som hon vill framhäva tydligen...

Rakel Tipsa en vän
Skrev May 30, 2008, 9:35 am:


Tycker hon enbart är fejkad med ALLT! Undrar om ALLT verkligen går i rosaskimmer. Har hört annat!

Josefina Tipsa en vän
Skrev February 6, 2007, 2:15 pm:


Helt underbar blogg!!!"

Kommentarer ifrån bloggtoppen.se

TACK Josefina för din fina kommentar :)


Då folk börjar "spekulera" om mig och min blivande man/mitt liv på det här viset ( se ovan) så blir jag SÅ upprörd trots att det bara är skitsnack. Det är EN liten människa som skrivit men hur kan man vara så omogen att man måste spy galla? Jag kan inte förstå varför folk som känner som de gör inte bara klickar bort min blogg? Du som heter En som vet skulle vara SÅ intressant att möta face to face, undrar vem du är och hur tuff du skulle vara då? *ler*

Då man skriver att mitt liv är rosa och glittrigt KAN man inte ha läst bloggen? Spyor, illamånende, nackvärk, tuffa nätter, bajsblöjor mm är ord som OFTA används i mina inlägg och jag är faktiskt bara en människa. En människa som försöker fånga stunderna, se det positiva i livet och som mer än allt önskar sig en frisk och lycklig familj. Att hålla ihop med min E är något jag önskar SÅ högt och jag spekulerar INTE om andra och skulle aldrig skriva något så nedlåtande eller fult om någon annan så jag förstår inte hur jag kan provocera så att någon måste "önska" mig något ont om ni förstår hur jag menar? Jag tror att denna människa skulle LE om jag en dag skrev att E lämnat mig. Hoppas det finns väldigt få människor som är på det viset. Jag unnar er ALLA lycka och glädje i era liv - det är för kort för att slösas bort och för att användas till att göra andra ledsna. PUNKT.

Att dela så mycket som jag gör känns inte kul då man läser sånt här även fast alla ni underbara, glada, snälla, peppande och fantastiska läsare skiner upp mina dagar med snälla kommentarer så är detta de sura äpplena som förstör min blogg-glädje. Tyvärr oavsett om det bara är EN kommentar så är det en för mycket. Att peppa varandra är viktigt, att stjälpa är något man bara gör om man själv har behov för att göra andra ledsna, "plocka" ned någon ett hack eller vill förstöra. Det borde inte vara så okej att skriva skit om varandra på nätet som det är idag. Jag skriver inte för att provocera, jag skriver om mitt liv som det är nu och som jag ser det.

Kommentarer
Postat av: c

folk kan være så slemme........det er jo helt utrolig!

stå på søte deg,jeg koser meg med bloggen din hver gang jeg leser den!

2008-08-13 @ 20:34:36
Postat av: PhoenixAngel

Helt klart ELAKT och fullkomligt ONÖDIGT!

Du kan dock trösta dig med att ditt liv är sååå mycket bättre än denna människas!

2008-08-13 @ 20:34:38
URL: http://phoenixangel.blogg.se/
Postat av: Sara

Det finns så många avundsjuka och elaka människor i denna värld. Försök skaka av dig det som skrivs, lättare sagt än gjort, jag vet! Du är så mycket bättre än de, Josefine! Kram Sara

2008-08-13 @ 20:39:17
URL: http://saraslivochtankar.blogspot.com
Postat av: Tessan

usch för skitsnack ! heja dej ! jag älskar din blogg och kikar tusen gånger om dagen !! kram !

2008-08-13 @ 20:40:15
Postat av: Caroline

Ta inte åt dig!!! Människor som orkar slösa energi på sådant är nog väldigt missnöjda och olyckliga själva. Tack för en härlig blogg!

2008-08-13 @ 20:45:16
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: Tina

Vill bara berätta att jag fulkomligt älskar din blogg! Blir så glad av att titta in här!

2008-08-13 @ 20:46:07
Postat av: jossan

suck, vad folk är jobbiga... man slutar aldrig förvånas över hur folk beter sig på internet..



so what om du framställer ditt liv som perfekt? även fast vi som läser din blogg VET att du inte gör det... men om man jämför med många andra i fattiga länder men dåliga förhållanden osv så ÄR ju ditt liv perfekt och många av oss andras också!! varför inte bara glädja oss och det och sluta vara avundsjuka & klanka ner på varandra.. vi i västvärlden har det otroligt bra och jag tycker att det är mycket bättre att framhäva det som du gör med dina lyckliga stunder än att hålla på och gnälla på i-landsproblem som dom verkar tycka att du borde göra...



en lektion i internetetik skulle dom behöva! det finns på gymnasienivå, ett tips för er som inte kan låta bli att klaga så fort ni sitter bakom datorn!

2008-08-13 @ 20:48:30
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Sofia S

Att de orkar! Förstår inte varför man lägger energin på att skriva sånt, eller att över huvud taget spekulera i det!



Stora kramar till dig vännen!

2008-08-13 @ 20:48:36
Postat av: jossan

suck, vad folk är jobbiga... man slutar aldrig förvånas över hur folk beter sig på internet..



so what om du framställer ditt liv som perfekt? även fast vi som läser din blogg VET att du inte gör det... men om man jämför med många andra i fattiga länder men dåliga förhållanden osv så ÄR ju ditt liv perfekt och många av oss andras också!! varför inte bara glädja oss och det och sluta vara avundsjuka & klanka ner på varandra.. vi i västvärlden har det otroligt bra och jag tycker att det är mycket bättre att framhäva det som du gör med dina lyckliga stunder än att hålla på och gnälla på i-landsproblem som dom verkar tycka att du borde göra...



en lektion i internetetik skulle dom behöva! det finns på gymnasienivå, ett tips för er som inte kan låta bli att klaga så fort ni sitter bakom datorn!

2008-08-13 @ 20:48:42
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: hannie



jag var själv en av de som spydde galla!!



Fram tills nu, när jag också har fått upptäcka att man visst kan ha det underbart tillsammans med rätt man!



Såna som mig visste inte bättre helt enkelt!

2008-08-13 @ 20:53:00
URL: http://lillababy.blogg.se/
Postat av: sara

Jag lider lite med dig när jag får läsa vilka hemska kommentarer du får av folk. Men det viktigaste är att du inte tar åt dig! Men jag förstår att det är svårt, jag tycker att du är stark som orkar ta emot de elaka saker folk skriver till dig. Man blir bara så trött när man tänker på hur många personer de finns som bara vill andra ont.

Jag önskar dig och din familj all lycka. Och jag vill att du ska veta att jag tycker att du har en underbar blogg.

2008-08-13 @ 20:53:11
URL: http://searchingforsomethingtrue.blogg.se/
Postat av: Carolina

Det är bara en liten svag människa som sitter o skriver sådant. Avundsjuk måste han/hon vara också! Förmodligen är personen en väldigt väldigt liten o osäker människa i verkliga livet. Lyssna inte på sådant skitsnack! Ni verkar vara en lycklig o glad familj så fortsätt att leva så, det är ni värda!

2008-08-13 @ 20:53:31
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Frida

Tyvärr är det så i vår fina värld att man inte får vara för positiv. Vi ska vara negativa,snacka skit om varandra se allt från den mörka sidan. DÅ är vi accepterade.Och gör man inte det så får man höra. Bara för att du Josefine är en som ser det ljusa i det mesta så blir människor avundsjuka på dig. Du har verkligen en egenskap som jag skulle vilja ha. Sen jag har börjat följa din blogg har jag mer och mer börjat tänka på det du skriver och uppskatta små självklara saker som man tar för givet. Att man får stig upp frisk och kry tex.

TÄNK OM ALLA VORE SOM DIG, DÅ SKULLE ORDET AVUNDSJUK ÖVERHUVUDTAGET INTE EXISTERA.



Har sagt det förr säger det igen. Bästa bloggen på denna jord. Lycka till med allt!

Du är bäst!





2008-08-13 @ 20:53:32
Postat av: jennie

KRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAM!



Jag blir helt trött på folk, men vill inte hålla på och skriva tråkigheter så jag bara kramas istället. :-)

2008-08-13 @ 20:59:03
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Tyvärr....

Finns det AVUNDSJUKA människor som inte kan se andras lycka. Bry dig inte! Nonchalera sådana inlägg. Du är ju en Princessa och ska snart stå brud! Önskar er all Lycka!!!

2008-08-13 @ 21:00:38
Postat av: Jeanette

Fy vad omoget och onödigt skrivet av dem!! Hur kan man skriva så, tänker de inte, har de ingen respekt för andra? Väldigt taskigt gjort mot dig som är snäll, positiv och bara vill väl. Jag tycker du är stark som över huvud taget vill kommentera dem så klokt och bra, och dessuutom ha styrkan att fortsätta blogga... Läser man din blogg så finns det inga tvivel på att du skriver om livet och allt vad det innebär, inte bara "rosaskimmer"... Du har den bästa bloggen, vi är MÅNGA som tycker det!! KRAMAR

2008-08-13 @ 21:01:52
Postat av: Linda

Är en 30-något förstagångs mamma med en kille på 1 år som glädjs över att läsa om ditt "rosa skimmrande" liv. Sug i dig det som får dig att må bra och låt det andra rinna av som vatten på en gås :)

2008-08-13 @ 21:02:35
Postat av: Hannie

tack darling!



Hoppas att jag blir lika mysig mamma som du!

Det kan inte vara lätt sköta allt (barn, blogg, man, jobb, baka, vara smal, ditt liv, och gud vet vad mer du hinner med;) med sån bravur som du!

2008-08-13 @ 21:05:14
URL: http://lillababy.blogg.se/
Postat av: Lea

Men J strunta i dem. som du säger små människor. Att läsa din blogg är faktiskt helt frivilligt. Å jag vet att man kan vara galet lycklig m sin man för jag är en av dem. Men livet bjuder ändå på motgångar och det gäller ALLA, det handlar ju bara om hur man väljer att möta dem.



Läser din blogg hundra ggr om dagen, tänk på det istället, vad många vi är som skulle bli ledsna och känna att någon lämnade oss om du la ner. Låt inte idioterna vinna. Den svenska avundsjukan är bittrare än någonsin.



Stå på dig, njut av livet. Det ska jag göra. Å håll oss uppdaterade på din "rosa skimmrande:-)" tillvaro,...



kram

2008-08-13 @ 21:07:14
Postat av: V

Det är underbart att läsa hur du ställer dig över de som klankar ner på dig. Det är att vara en stor människa. Och nog verkar du ha ett stort hjärta allt.



Hoppas du har en bra kväll, snart är det fredag igen. ;)

2008-08-13 @ 21:08:13
URL: http://vickansfanclub.blogg.se/
Postat av: Karin

Du är vacker, klok, positiv, mamma, blivande fru, blivande tvåbarnsmamma och har underbara människor runtomkring dig.



Ägna inte en tanke åt sånt här skitsnack, det är inte värt energin. Ägna den åt dig och ditt liv. Men ibland är det skönt att skriva av sig så jag förstår att du gjorde det.



Din blogg lyser upp min tillvaro och får mig att fokusera på rätt saker i livet. Du är en inspiration och en glädekälla trots att jag inte ens känner dig :)



Ta hand om dig!



Stor kram!

2008-08-13 @ 21:12:31
Postat av: Johanna

Det är det rosa skimrande moln man svävar i under dom bra och ljusa stunderna i sitt liv som får en att orka. Tänk vad vi alla skulle vara tråkiga och ledsna om vi inte lyckades se det skimret?!



Att du skulle framställa ditt liv som något det inte är..det är bara dumt sagt. Däremot, fördelen med dig och din blogg är att du har förmågan att se det positiva, det avundas många!



Tack Josefin för din öppna och varma blogg, för att du delar med ditt av allt det underbara i livet, för att du påminner oss andra att se det positiva i saker och ting!



Jag hoppas du och E håller ihop för all framtid...massa lyckönskningar!!



Till er som inte gillar denna blogg...man önskar inte andra olycka! Karma, behandla andra som du själv vill bli behandlad. Har ni aldrig lärt er det? ler



2008-08-13 @ 21:13:20
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Ivana

Detta bevisar bara hur gärna de vill leva ditt liv.

Om någont så ska du vara glad josefin, bry dig inte ens om det och fortsätt vara du för det är du bäst på!



en massa kramar till dig och din familj :D

2008-08-13 @ 21:13:48
Postat av: Eva

Älskar att läsa i din blogg. Tråkigt med de "dumma" kommentarerna. Hoppas du kan bortse från dem och ta åt dig av de positiva, som ju verkar vara så många fler!



Ser fram emot fler blogginlägg!

2008-08-13 @ 21:14:46
Postat av: madde&wilmer

ja vad ska man säga,folk värkar ha lite att göra!hur kan man ägna så mycket tid på att vara elak på andra!jag blir så himla upprörd josefin,tycker så himla synd om er som måste stå ut med detta!!det är ju inte första gången!

Jag älskar din blogg och följer den varje dag!!

varma kramar till er!!

2008-08-13 @ 21:16:05
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Deci

Fan Josefine ! Du är stark , och du är banne mig tuff när det gäller ! Jag ser upp till dig och ditt liv ! Jag tror på dig och ditt bloggande ! Stå upp för dig själv och ta inte vad andra skiver ! Du vet vad som är rätt och fel . Tack för en bra blogg !

2008-08-13 @ 21:17:18
URL: http://deci.blogg.se/
Postat av: Eva:Stockholm

Det är helt UNDERBART att denna/dessa människor återvänder till din mycket omtyckta blogg gång efter gång trots att dom verkar ogilla den starkt...Extremt märkligt,verkar det inte såååå självdestruktivt.

Jag älskar att gå in på din blogg och få ta del av det du skriver, du är en mycket härlig människa tycker jag och många med mig,

Kram och skaka av dig det negativa ;)

2008-08-13 @ 21:19:41
Postat av: nettis

Du verkar vara en jättegullig tjej och jag önskar verkligen dig o E all lycka!

Försök att inte ta åt dig av dessa avundsjuka, svaga människor! Jag vet att det inte är lätt men man får inte glömma bort att det är DE som är olyckliga och bittra.

Sköt om Er!

kramis

2008-08-13 @ 21:20:50
Postat av: frida

Jag förstår inte vad det är som gör att folk måste hålla på så. Hur kan man klanka ner på folk, är det för att stärka sitt eget självförtroende , eller vad handlar det om? idioter finns det gott om i denna världen. tråkigt att det ska bli så när man delar med sig av sitt liv, sina tankar.



Jag tycker otroligt mkt om din blogg, och kikar in flera gånger dagligen.

hoppas att du känner hur otrolig mkt de allra flesta av oss faktiskt tycker om och uppskattar din blogg.

Ha en fin kväll

kram

2008-08-13 @ 21:21:47
Postat av: Mamma till [ ALICE & ANTONIO ]

Det är skilland på bloggliv och privatliv.



Tänk på att de som har skrivit kommentarerna inte känner dig, för ingen utav dina vänner skulle trampa på dig så där.



Jag har lärt mig att låta sånt passera obemärkt frbi och ger dem ingen energi alls. Fokuserar hellre på alla underbara kommentarer som gör mig glad.



KRAM!

2008-08-13 @ 21:22:45
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Anna

Att folk ens lägger ner tid på att spy sådan galla! Det är som du säger, sluta läs bloggen om den stör dig! Du är iallafall min favvo! ;)

2008-08-13 @ 21:24:22
Postat av: Jayde

Hej Josefine, Jag är en tjej från Malmö och jag har följt ditt blogg ett tag nu. Du är så positiv som person och det gör mig glad att läsa om din vardag. Du uppskattar små saker förutom det är du väldig snygg du har en frisk och go son och det är klart att det finns folk som är olyckliga med sig själva ska försöka hitta glädje genom att skriva onödig kommentar. Läs inte dessa kommentarer det är bara att radera bort de så fort du ser på dem. Inte ska såna människor ta ifrån dig den energi. Lycka till med livet och fortsätt som du gör/ Kram Jayde

2008-08-13 @ 21:25:46
Postat av: Elin

Om jag inte gillar vad jag läser i en blogg så läser jag den inte nå mer och sen är det inge mer med det. vad jag inte förstår är varför dessa människor väljer att läsa en blogg som dom inte tycker om för det är ju faltiskt fritt fram att sluta läsa. jag gillar vad jag läser hos dig, josefin, och därför fortsätter jag läsa. lycka till med brälloppet och det lilla livet i magen och självklart med er son ,elian. kram

2008-08-13 @ 21:26:22
URL: http://elinrydberg.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Men herregud, visa istället då att du inte bryr dig genom att hela tiden skriva om problemet och försöka försvara dig. Skit i vad de skriver isåfall, du vet ju villkoren när du har en helt öppen blogg på internet och delar i princip varenda sekund av dit liv. Det blir ju bara tjatigt att sitta och älta det hela tiden. Sånt försvinner aldrig om man vill vara välbesökt! Då får man ta det goda med det onda!

Ha det bra

2008-08-13 @ 21:29:07
Postat av: soffan i gbg

Snälla Josefin inte börja att försvara dig. Det är förgörande. 99% av kommentarerna är ju positiva eller hur? Så låt inte dom olyckliga onda människorna ta plats. Dessa människor kommer alltid poppa upp.Låt dom inte ta din energi. Speciellt nu när du är gravid och ska gifta dig gumman. Du är så bra på att ta vara på livet. Kraaaaaaaaam

2008-08-13 @ 21:29:34
Postat av: Johanna och Stina

Folk är verkligen bara avundsjuka! För mig är du en förebild i vardagen! Så glad och levande jämt! Mån om din familj o dina vänner! Försöker leva mitt liv i samma anda =)

2008-08-13 @ 21:31:52
URL: http://vovvenviggo.blogg.se/
Postat av: Linda

Har också varit med om avundsjuka människor som skrivit elaka kommentarer i min blogg, jag har kommit till insikt att det bara är avundsjuka och ren elakhet som ligger bakom tyvärr..bara att låta det RINNA av, du skulle inte ens behöva kommentera här egentligen, du har ditt liv och din familj, ta styra av dom, jag brukar pussa extra på min son när saker och ting känns tungt och då känns allt lite lättare...

2008-08-13 @ 21:34:33
URL: http://alsklingenmin.blogg.se/
Postat av: Tezzan

Det är sorgligt att läsa sånt..hur orkar man att lägga ner en massa energi på det... Det enda man egentligen kan göra det är att ignorera dem o ta bort deras kommentarer inte för att dem kanske slutar att skriva men för sin egen skull.. att lägga ner energi på att spara deras kommentarer o dylikt är totalt onödigt.. Du har säkert sååå mycket annat mycket viktigare att fokusera på... så mitt råd är att totalt ignorera o totalt bortse från deras försök att dra undan mattan för dig... Många kramar Tezzan

2008-08-13 @ 21:35:57
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Liza

Ta inte åt dig av sån här SKIT rent ut sagt, de där människorna har ju uppenbarligen inte läst din blogg eftersom illamående och nackvärk inte tillhör kategorin "rosa glimmer"!! Hur kan man vara så avundsjuk på någon?? Att sitta o spekulera i hur någon skulle må om deras älskade lämnar dom... det är lågt! Jag blir arg till tårarna här, tänker på hur jag skulle må om någon skrev så där om mig och min nyblivna man... Stor kram Josefine!

2008-08-13 @ 21:38:05
Postat av: milla

jag är en aktiv läsare, dock skrämmande dålig på att lämna spår efter mej;) men nu måste jag verkligne göra det... Det är såå tråkit att det finns sånna människor som inte kan glädjas med andra, även om man inte känner varann...



Jag läser din blogg dagligen för att du har en sån positiv livssyn, man blir alltid glad över att läsa hos dej=) DU är en stark kvinn Josefine, som de flesta av oss beundrar...jag är så glad över att du får och kan sprida så mycket kärlek till dina E, och till dina vänner.jaa, även till oss läsare!!



det är lätt att säga åt dej att du inte skall ta åt dej, men jag förstår dej...det är lättare sagt än gjort. men som så många andra skriver, dom e bara avundsjuka...



kram till dej!!

2008-08-13 @ 21:53:55
Postat av: Sonja

Det är som alla säger: Detta är bara en frustrerad avundsjuk människa! Vi gillar dig så som du skriver/tänker/gör! Och nu fokusera vidare och fortsätt att vara en underbar exempel för oss alla! Sedan vill jag tackar dig för att du ger mig inspiration till mitt kommande bröllop! Stort tack!

2008-08-13 @ 21:55:19
Postat av: Malin

titta in på min sida om du vill tävla o gillar att läsa

2008-08-13 @ 22:56:41
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Jenna

Jag ÄLSKAR din blogg :-) Du är så bra!

2008-08-13 @ 23:16:37
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Du verkar vara en fin och go tjej!

Du ger dina läsare kärlek, fortsätt med det : )

Kram Kajsa med G -03 och tvillingar M och A -06

2008-08-13 @ 23:52:37
Postat av: ellabella

Hei Josefine!

Jeg skjønner at du tar deg nær av de ekle kommentarene. Men, slike mennesker kommer alltid til og finnes. De er misunnelige, usikre på seg selv osv. Du burde ikke bry deg om det. Jeg tror helt ærlig at de blir tilfredstilt av å se at du tar deg nær av det.

Du må huske på at det er utrolig mange som leser bloggen din hver dag, og mange har ulike meninger. Mange som leser bloggen din himler sikkert med øynene og synes du er irriterende positiv, mange lever seg inn i ditt liv med familien din og andre kjenner seg såklart igjen (jeg feks.). Du var forresten nevnt i Adresseavisen (Trondheim) her for et par uker siden. De hadde en artikkel om bloggere. Det sto bla at det var utrolig mange svenske jenter som blogget og bla tjente mange penger på det. I den forb. ble også Blondinbella mfl. nevnt.

Det jeg vil fram til er at det er veldig mange som leser bloggen din. De fleste legger ikke igjen en kommentar, jeg ser ofte du har de faste som skriver kommentarer. Og selvfølgelig er det en sjelden gang noen som absolutt MÅ spre litt edder og galle. Enten er de fryktelig misunnelige, eller så er de sånn at de bare må komme med ekle kommentarer. Slike finnes overalt. Utrolig irriterende. Men så profilert som du er i blogg-verden, så er det desverre slik at slike kommentarer kommer før eller senere. Hev deg over det og la vær og kommenter det. Det er mitt råd.

Jeg liker bloggen din, leser her hver dag (eller så ofte jeg kan).

Elian blir bare vakrere og vakrere, og er det noe rart - med en så vakker mamma og pappa.

Lykke til med bryllupet, jeg skjønner at bryllupsbloggen er for familie og veldig privat. Men, gleder meg til bilder fra bryllupet.

Er spent på kjolen og hvordan du skal ha håret.



Stor klem!

2008-08-14 @ 01:54:06
Postat av: Charlotte (stringsyster)

jag alskar att leva pa rosa moln. det har vall vi alltid gjort??? njuter fullt ut av livet. LANGTAR tills vi ses. Pussa & krama Elian och Eivind fran mig. Alskar dig mest for du ar bast och utan dig vore mitt liv en helt annan saga. PUSS

2008-08-14 @ 02:35:10
Postat av: Studentmamman

Oftast handlar den typen av kommentarer om avundsjuka vilket tyvärr kan vara ganska vanligt speciellt från kvinnors sida. Att vara lycklig är något som alla förtjänar och de flesta av oss strävar dagligen över att få uppleva denna lycka tillsammans med de man älskar. Livet är för kort för att inte uppskatta det vackra man har i livet.

2008-08-14 @ 05:26:52
URL: http://studentmamman.webblogg.se/
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Avundsjuka och okunskap tror jag det handlar om. Din blogg är SÅ fin och bra. Människor som måste trycka ner andra kan inte ha det så kul. Tråkigt att folk inte förstår sig på de som vill njuta av det fina i livet. Och varför skriva att du fejkar när du som sagt skriver ofta om nackvärk och illamående. Jag blir så trött... Keep up the good work säger jag bara! Stor kram! :D

2008-08-14 @ 06:01:09
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Caroline

du har en helt underbar blogg och verkar vara en strålande människa så det är så oerhört tråkigt att vissa personer ska göra detta. du gör helt rätt i att fokusera på det positiva och njuta av livet. du är bäst! kram!

Postat av: Pethra

Att folk orkar! Jag hoppas du är stark nog att inte bry dig om det. Hoppas du får en mysig dag!

2008-08-14 @ 08:11:43
URL: http://pethrelitan.blogspot.com
Postat av: Jennie

Usch vad trist! Att folk tar sig tid. Borde inte dessa sorgliga människor lägga tiden på att försöka få ordning på sina egna liv istället för att klanka ner på ditt? Lycka bottnar till slut i hur man mår själv och om man mår bra av att försöka ta lyckan ifrån andra, då är man nog inte så lycklig själv. Fortsätt du och sprid lycka, glädje och kärlek runt omkring dig som du gör, det är härligt att läsa och förundras över och åtminstone jag får ett större leende på mina läppar! Kram Jennie

2008-08-14 @ 08:20:10
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Louise

Ibland börjar man fundera hur dem ens orkar, det är sorgligt att det finns folk som beter sig så där!

Det måste vara jobbigt att leta fel hos folk så där hela tiden. Vet att det inte är enkelt, men försök att strunta i dem, det är inte värt att ens lägga energi på dem.

Jag är jätteglad att jag hittade din blogg i höstas.

Om man kanske inte känner sig på topp eller om det bara är en allmänt trist dag, så blir man ändå alltid lika glad när man kommer till din blogg. Det är så härligt att läsa dina uppmuntrande ord, man blir genast på bättre humör!

Tack för att du vill dela med dig till oss delavr av ditt liv!

Håll huvudet högt och strunta i dem!

Kramar Louise

2008-08-14 @ 08:22:06
Postat av: Veronica

Hej!

Jag förstår att du blir ledsen men försök att inte ta åt dig! Det måste ju helt enkelt bero på avundsjuka.



Visst kan jag tycka att du lever i ett rosa skimmer men det är ju bara för att du är så bra på att lyfta upp allt som är bra! =) Jag önskar verkligen att jag var mer som dig! Massor med kramar och tänk inte mer på det där!



Veronica

2008-08-14 @ 08:41:41
URL: http://www.vilkenmage.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tråkigt när det blir så, men jag trodde du var "bättre" än så. Det känns så onödigt att lägga ut de kommentarerna offentligt i bloggen. Fast det kanske känns bättre för dig.

Jag kan oxå tycka att allt verkar så perfekt med dig, men det är nog för att du hela tiden håller tonen uppe. Du ser det positiva. Och mellan raderna läser man ju om sömnlösa nätter och annat.

Lycka till!

2008-08-14 @ 08:45:26
Postat av: Sanna

Ush att folk kan vara sådär, Jag kan meddela att jag och min har varit tillsammans i 5år och gifta 2 nu väntar vi vårt första barn och jag kan säga att jag går runt på rosa moln, det har jag gjort sen dag ett jag blev tillsammans med han.

Det finns faktiskt vissa av oss som faktiskt går på rosa moln hela tiden :)

Bry dig inte om dom, du o din familj verkar vara toppen :) Lycka till med bröllopet :)

Ha det bra, Kramar!!!

2008-08-14 @ 08:49:40
Postat av: Ellinor

Du inspirerar mig. Tycker ibland att det är svårt att fånga de där stunderna du nämner - du hjälper mig att göra det!

2008-08-14 @ 09:13:18
Postat av: Anonym

(Postat av: Maria

Men herregud, visa istället då att du inte bryr dig genom att hela tiden skriva om problemet och försöka försvara dig. Skit i vad de skriver isåfall, du vet ju villkoren när du har en helt öppen blogg på internet och delar i princip varenda sekund av dit liv. Det blir ju bara tjatigt att sitta och älta det hela tiden. Sånt försvinner aldrig om man vill vara välbesökt! Då får man ta det goda med det onda!

Ha det bra



2008-08-13 @ 21:29:07 )



Jag tycker att det är fel att man ska ta det goda med det onda, bara för att man skriver på internet ska man behöva ta skit, varför är mobbibg okej på internet? för det är mobbing vi pratar om, man kränker en annan manniska. Bara för att man kan vara elak betyder inte det att det är okej, i så fall tycker jag att vi kan tillåta mobbing i skolan också, för du går ju i skolan då får du acceptera det bra med det dåliga(!?)

2008-08-14 @ 09:27:59
Postat av: Maria

(Postat av: Maria

Men herregud, visa istället då att du inte bryr dig genom att hela tiden skriva om problemet och försöka försvara dig. Skit i vad de skriver isåfall, du vet ju villkoren när du har en helt öppen blogg på internet och delar i princip varenda sekund av dit liv. Det blir ju bara tjatigt att sitta och älta det hela tiden. Sånt försvinner aldrig om man vill vara välbesökt! Då får man ta det goda med det onda!

Ha det bra



2008-08-13 @ 21:29:07 )



Jag tycker att det är fel att man ska ta det goda med det onda, bara för att man skriver på internet ska man behöva ta skit, varför är mobbibg okej på internet? för det är mobbing vi pratar om, man kränker en annan manniska. Bara för att man kan vara elak betyder inte det att det är okej, i så fall tycker jag att vi kan tillåta mobbing i skolan också, för du går ju i skolan då får du acceptera det bra med det dåliga(!?)



2008-08-14 @ 09:27:59



Nej men lägger man ut sitt liv offentligt får man också vara medveten om att alla som skriver inte kommer att skriva fantastiska och peppande saker. Vill man det får man isåfall bjuda in folk som man själv tycker ska ha tillgång. Annars är det ju som att säga att bara vissa får säga sin mening och så funkar det inte i offentlighetens ljus. Jag tycker bloggen är jättebra jag med men tycker inte om när det hela tiden måste ältas i folk som inte vill skriva snälla saker. Radera deras inlägg på en gång Josefine och släpp det sen! Det får alla vi andra göra som har bloggar. Och nej jag går inte i skolan lägre och tycker det var en fantastiskt dålig jämförelse.

2008-08-14 @ 09:59:01
Postat av: Hayley

Vad ska man säga.. Människor är elaka.. och sådana människor trivs ju verkligen inte med sig själv eller sin tillvaro..Usch!!



Grattis med! Snart gifter du dig..

Och även jag! Inte denna helg men nästa!! :D

2008-08-14 @ 10:41:10
URL: http://hayleys.blogg.se/
Postat av: pangis

Ja du tjejen, du har rätt. Skriv om det som är lyckligt och bra, feelgodd. Varför inte? Varenda vuxen normalt funtad männsika fattar väl att alla, även du, har ups and downs. Jag skriver mycket sälla om det som är jobbigt i mitt liv, eller om jag är irriterad på någon. Bättre vara positiv och glad, eländet har vi ändå. Keep on!

2008-08-14 @ 12:09:52
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: anna

du hjälper mig att stanna upp och uppskatta det jag har, för det är DU så duktig på att göra. Jag har liksom du en underbar kille, ett underbart barn och ett fint hus. Ibland glömmer jag bort hur lyckligt lottad man är och när jag läser din blogg så inspireras jag av dig och hur bra du är på att uppskatta livet...

Hur häftigt är inte det?

2008-08-14 @ 12:44:40
Postat av: Anna-Lena

Postat av: Maria

Men herregud, visa istället då att du inte bryr dig genom att hela tiden skriva om problemet och försöka försvara dig. Skit i vad de skriver isåfall, du vet ju villkoren när du har en helt öppen blogg på internet och delar i princip varenda sekund av dit liv. Det blir ju bara tjatigt att sitta och älta det hela tiden. Sånt försvinner aldrig om man vill vara välbesökt! Då får man ta det goda med det onda!

Ha det bra



Jag, i likhet med ngn annan reagerar oxå på denna! Det är otroligt provocerande att man ska ta massa skit bara för man bloggar! Är det det du menar!?.. Kan folk inte lära uppföra sig istället! Och det ngn tidigare menade var ju att om du går i skolan ska du då acceptera att mobbas bara för att vissa dåliga individer väljer att mobba! SKa vi acceptera att slås ner på stan bara för att vissa gäng eller individer tycker det är kul eller coolt att slå ner... NEJ självklart ska man inte svälja SKIT oavsett!!! Det hoppas jag verkligen inte du gör heller i ditt liv!, varför ska Jossan eller ngn annan det heller!

2008-08-14 @ 20:57:33
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej söta du!



Vilka tokstollar som sitter och lägger energi på att skriva sådana patetiska kommentarer, hur orkar de? Jag vet att du är klok nog att inte ta åt dig på riktigt.



Jag tycker att din härliga, omtänksamma, ödmjuka personlighet lyser igenom de inlägg du skriver här i din toppenblogg! Varje gång jag går in här och läser så tänker jag att du verkar vara en riktigt trevlig tjej! Och en bra och rolig vän!



Ha det underbart!



Kram



/Maliiiiin (på fl)

2008-08-14 @ 21:56:31
Postat av: Annie

Du verkar vara helgo :) Skit i såna där löjliga kommentarer!!

2008-08-14 @ 23:06:12
URL: http://hallonflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0