Längtan och väntan

Jag och E sitter ( ligger) och bara är i soffan. SÅ härligt med en ny, större och dessutom snyggare. Vår gamla var fint "shabby chic" men otroligt jobbig med kuddarna som gled ner + att överdraget var stort = jobbigt att ta på efter tvätt. Den nya kommer alltså ifrån IKEA och jag ska fota den imorgon. Då ska E ta Elian till och från dagis och min plan är att byta överdragen på alla stolarna = röda juliga stolar till vår matsal i vardagsrummet... Eller oj nu fick jag lust att fixa det på direkten...

Om bara någon vecka så är det julafton och jag längtar tills vi vaknar härhemma, då är det min 25årsdag först med tårta på förmiddagen och sen blir det julafton med god lunch. Vi tänkte ta en promenad till kyrkan som ligger nära och sen hem och äta julmat och så kommer kanske tomten? Tänk - nästa jul är vi fyra som bor här i huset och vaknar upp till julafton... I år får vi besök av Mamma och Ingemar, Eivinds Mamma med respektive + Eivinds syskon och evt deras Bestefar. KUL!!!

Men då jag tänker på allt detta så tänker jag också på alla som inte har det så. Som inte har någon att fira julen med, som inte har något att se framemot. Det är fint att kyrkor omkring oss anordnar jul för dem så att de kan få sällskap på en dag som är så förknippad med kärlek och värme men det avsaknas tyvärr hos alltför många...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0