Jag förstår inte?

Stod och väntade på tåget och en Mamma och en son hoppar av här i Sundsvall. Det första hon gör är att tända sin giftpinne och sen har hon den konstant i munnen. Hon drar in luft och blåder ut röken igen. Allt samtidigt som hon lastar väskor hit och dit. Pojken fäktar med sina armar ( kanske 5-6 år gammal) och Mamman nuddar nästan hans jacka, kropp och hår flera gånger med sin äckliga cigarett i mungipan. FY! All rök jag får mitt i ansiktet är INGENTING om man jämför med den stackars sonen.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, usch ...det gör ont i hjärtat när man ser föräldrar som röker framför sina barn eller röker och går med en barnvagn framför sig...

2008-02-17 @ 14:25:30
URL: http://maias.blogg.se
Postat av: Moraltanten

Jag brukar faktiskt säga till både när jag ser sådant och framför allt när föräldrar är dumma mot sina stackars fredlösa små barn. De skäller och drar i barnen och man ser verkligen hur olyckliga och rädda de är. Då brukar jag faktiskt säga till så de får sig en tankeställare. Jag skiter i att de tycker jag lägger i men jag står på barnens sida och tar deras parti om de inte kan försvara sig själva de små underbara oskyldiga små liven.

2008-02-17 @ 14:30:34
Postat av: Madelene

Jag får sån lust att gå fram å dra cigaretten ur munnen på såna föräldrar! =/

2008-02-17 @ 14:41:04
Postat av: Kristin

Ja eller när man ser en gravid röka, det känns inte rätt heller.

2008-02-17 @ 14:53:23
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: Marie

Varför tänker inte alla rökare på omgivningen! Stackars pojke..=(

2008-02-17 @ 15:05:01
URL: http://redtail.blogg.se
Postat av: Charlotte

Då må¨ste jag STOLT få berätta att jag rökte förr, dock aldrig tillsammans med min son (såklart!) men nu har jag faktiskt SLUTAT & LYCKATS med det oxå! :))

2008-02-17 @ 16:11:23
URL: http://upptagnamamman.blogg.se
Postat av: Sjuksköterskastudenten

Det gör ont i mitt hjärta när jag hör att det finns såna föräldrar! Stackars barn !!!

2008-02-17 @ 17:01:41
Postat av: Sofia S

Mmm det är förjävligt. Såg en höggravid tjej häromdagen stå och röka. När hon tände sin andra cigg på fem minuter kunde jag inte hålla mig. Jag undrade vad det stackars barnet i magen gjort för att förtjäna en sådan start i livet? Hon bara blängde på mig men jag märkte att hon tog illa vid sig och det var det som var meningen. Att folk inte tänker ett steg längre än bara på sig själva är helt otroligt. Stackars liten.

2008-02-17 @ 18:12:25
Postat av: Malle

Du har ingen aning om bakgrunden till varför hon röker. Döm inte så hårt. Visst inte snällt mot pojken, men det är så lätt att döma när man står och betraktar något utifrån.

2008-02-17 @ 20:29:37
Postat av: josefine

Oavsett bakgrund så tycker jag att alla borde få hjälp att sluta. Allra bäst är om ingen börjar =) Det förpestar inte bara sig själva utan också omgivningen!

2008-02-18 @ 12:12:51
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0