LÖRDAGSMORGON!

Hostmedicinen hjälpte inatt! Dessutom var den inte svår att ge honom, den förra vi fick var det lakritssmak ( smakade hemskt) men denna röda verkar godare. Elian vaknade kl 6 imorse och fick välling och för en kvart sen klev vi upp. E försöker sova eftersom han knappt gör det om natten nu när han är sjuk.

Då vi låg och gosade i sängen imorse pekade Elian på min näsa ( som han alltid gör om vi frågar vart den är) och försökte säga näsa. Nsa ungefär! Han har mest sprungit omkring och rabblat på sitt eget språk och vi har annars hört orden: Mamma, Pappa, Ljus, Titta, Hadet och lite andra ord (bmma = blomma)men när jag ser att vissa 12 månaders säger flera ord så konstaterar jag bara återigen att ALLA barn är individuella, och tur är väl det. Det är vad som gör oss alla människor unika och jag är SÅ stolt över dig Elian att du nu vill prata. Det är då man ska göra det!


Kommentarer
Postat av: anna

bra tänkt!! jag har jobbat med barn i så många år nu och alla barn utvecklas olika, men det är så kul att se dem utvecklas från små individer till stora individer som vill o kan göra allt själva! ha en härlig lördag, jag skall snart gå o sova här på andra sidan atlanten!!
//anna

2008-02-23 @ 07:12:56
URL: http://annamatildaeriksson.blogg.se
Postat av: Elin

Jaaa, visst är det olika? Min son Wilmer kunde snacka hur mkt som helst jättetidigt, så nu är han är två år så är det låååånga meningar. Hans ett halvår yngre kusin Axel pratar nästan inget fastän han är 1½.
Wilmer däremot är ganska klumpig när det gäller att klättra och så, medan kusinen är en liten gymnast.

Alla barn har sina individuella egenskaper, och det är väl det som är roligt?

Helt rätt resonerat tycker jag!
Ha en superduper lördag!

2008-02-23 @ 07:50:36
Postat av: Suzanne

Rätt tänkt gumman!!
När vi fick Ida så fick vi av sjukhuset lära oss att de flesta barn utvecklar endera språket eller motoriken först. Ida var ganska så snabb på att säga många ord, tror hon kompenserad på det sättet iom att hon inte fullt kunde röra sig lika mkt som andra barn pga sina 3 hjärtoperationer.
Men nu när hon är 2½ år så är hon precis som alla andra barn i både språk o motorik - inga som helst problem. Och precis så brukar det vara, när de kommer upp till 3-årsåldern så är det ingen eller väldigt liten skillnad på de flesta barnen =)

Kram

2008-02-23 @ 07:52:05
URL: http://www.snuzen.blogg.se
Postat av: Helén

Vad skönt att han börjar bli bättre. Tänk på med hans språkutveckling att det tar oftast lite längre tid med flerspråkiga barn, men när de väl börjar ordentligt så är det rena ketchupeffekten.

Kram

2008-02-23 @ 12:02:31
URL: http://utopiahelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0