Sjukstatus:

Elian körde en repris och tokspydde då jag klev innanför dörren vid tolv. Sen har han duschat pga en läckande äckelblöja och sen har vi pustat ut och sovit i soffan tillsammans. Han är inte varm men E gav paracet så det kan vara den som hjälper. Men lilla magen är inte bra ännu... Uff. Jag ska gå tillbaka till den lilla mjuka ( smalare än tidigare =( ) vackra kroppen som ligger och andas i soffan. Han andas och har så vackra ögon, det är helt otroligt att han är vår!


I hissen på väg ifrån jobbet. Shoppade farris och eplemost på vägen hem, det ska tydligen vara bra för magen. Läkaren sa inget sött om det är en infektion så jag tror inte jag åker till IKEA ikväll och shoppar nypon och blåbärssoppa, eller vad säger ni? Kanske bra att ha? ( Det håller dock inte så länge)

Allt annat blir inställt då man har sjukt barn. Det är ju trots allt han som betyder ALLT. Saknar mina vänner men de finns ju kvar som tur är. Det viktigaste nu är att Elian blir frisk. Mamma vill INTE resa bort på fredag över helgen om du är sjukis lille vän.. Men Pappa är världens bästa - tur det!♥

Kommentarer
Postat av: Angel

Stackarn,men vad fint att ni byter av varandra.Elian är en lyckligt lottad kille.

2008-02-12 @ 15:07:19
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Amelie

Var han dålig i magen redan innan han började få alvedon? En del barn blir dåliga i magen av mycket alvedon.

2008-02-12 @ 15:10:00
Postat av: Amelie

Alltså,det gäller flytande alvedon och inte suppar.

2008-02-12 @ 15:11:09
Postat av: josefine

Tack snälla Angel!!kram
Amelie: han får suppar!kram

2008-02-12 @ 15:25:04
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Kristin

Vad fin du var idag!

2008-02-12 @ 15:25:31
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: Linn

Det kan hjälpa att ge blåbär mot magsjuka/maginfluensa. Så om du har eller kan få tag i hela blåbär, prova ge honom det! Det får dock inte vara sylt eller något sött för som läkaren sa så kan det onda i magen få näring av det. Hoppas att Elian snart är bra!
Kram

2008-02-12 @ 15:44:48
Postat av: Amanda

Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu, o jag bara älskar den! Tycker att ni är helt fantastiska föräldrar o er lillkille är verkligen lyckligt lottad! Måste även säga att du är otroligt vacker, både på insidan o utsidan! Ha en superbra dag :) kramar

2008-02-12 @ 16:05:24
Postat av: kim

hrm...jag tror det där är så olika, när jag var barn fick vi alltid blåbärssoppa eller nyponsoppa. Ibland med glass i =) när vi var så pass pigga att klara glassen givetvis.

Krya på er!

2008-02-12 @ 16:43:01
Postat av: josefine

Ni gör mig så glada! TACK. Elian åt någon pastabit med oss till middag så nu håller vi tummarna. Han känns mindre varm =) annars blir det IKEA =) kram!

2008-02-12 @ 17:20:12
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Anna

Blåbär sägs vara "stoppande" så det kan vara bra att ge!
gav min son blåbärsoppa när han hade vinterkräksjukan för att han åtminstone skulle få i sig ngn energi. Han blev nästan livlös, åt inget. Men lite blåbärssoppa blev vår räddning=)

2008-02-12 @ 18:56:12
Postat av: Satu svara LinnM

Krya på lilleman!

Vad fint du skriver om er kärlek,(JÄMT)

Superfiiin kappa! Ny?

kram

2008-02-13 @ 15:48:53
URL: http://satuelisa.blogg.se
Postat av: josefine

Kappan kommer ifrån Gina och den är ny!kram

2008-02-13 @ 17:03:04
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0