Snart så!

Alla tips mot magkatarr mottages tacksamt! Synd att inte Proviva finns i Norge..Ska shoppa medicin om någon timme, det gör så ont i magen..Men jag tänker på att vi väldigt snart ligger och myser i solen =) Att få gå mysiga promenader med mina E och hålla handen till världens bästa blivande man är det som gör mig lycklig! ♥
Allt annat som materiella saker är mindre viktigt, visst är det en bonus med härliga resor och fina saker men att ha en man som jag vill dela livet med är det enda som räknas i slutändan... Elian♥ också såklart, han är ju jag+E :)






Kommentarer
Postat av: SARA

Vart ska ni åka? :)

2008-02-27 @ 08:36:30
URL: http://www.aamaziing.blogg.se
Postat av: Sofia S

Vännen! Jag hade magkatarr i helgen, drack mkt proviva, små-åt skorpor osv. Finns det inget liknande proviva i Norge? Ät inte stark eller stekt mat! Grönt te har jag hört ska vara bra, men inte kaffe.. Losec mups som finns på apoteket finns numera alltid även i vårt medicinskåp. Hoppas det snart blir bättre. Ta med värmekudde till jobbet om du har möjlighet, tycker det brukar lindra ngt!
Många kramar, hoppas ni får en härlig onsdag trots ond mage! /Sofia

2008-02-27 @ 08:37:27
URL: http://sofiass.blogg.se
Postat av: Stina

Stackare som har ont i mag, hoppas det går över snart. Visst är det härligt att ha en resa att se fram emot? Vi åker hela lilla nya familjen till egypten om två månader och det ska bli så skönt! Trevlig resa!

2008-02-27 @ 08:42:06
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Anna

Jag brukar ofta få magkatarr och äter då nästan enbart havregrynsgröt. Det är milt mot magen. Du ska undvika starka, rökta saker. Kolla på apoteket om Zantac finns. En brustablett. Den fungerar jätte bra!!!!
Lycka till.

2008-02-27 @ 08:44:32
Postat av: mariasmamma

Imodium kommer i flere varianter og fås kjøpt på apoteket, snakk med de som jobber der, de kan forklare om bruken. Det anbefales! Ellers blåbærsaft og fint brød med banan på.
Håper du snart føler deg bedre!

2008-02-27 @ 09:08:48
Postat av: Kristin

Usch, jag brukar också få makatarr nu och då. Jaag brukar då försöka äta snäll mat och skippa stekt mat, stark mat, kolsyra, citrusfrukter mm. Hoppas du snart blir bättre.

2008-02-27 @ 09:12:01
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: Anonym

Banan och mjölk är ju klassiska tips! Protonpumpshämmare som Rennie, Omeprazol, Novalucol!

2008-02-27 @ 09:50:23
URL: http://johannahandersson.blogg.se
Postat av: Pethra

Jag har lätt att få magkatarr, räcker att jag oroar mig i 10 minuter så är det igång. Men undvik stekt och kryddad mat, varm mat ska gärna vara kokt, vit bröd och kex är bra för det suger upp magsyran och banan, visst funkar det på vissa men dock inte på alla. Jag får ont i magen av banan annars så på mig hjälper det inte under magkatarr. Drick mycket vatten, undvik frukt som är syrliga och ät regelbundet. Hoppas det blir bättre, man kan ju ha roligare och må bättre!

2008-02-27 @ 09:58:43
URL: http://pethrelitan.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vad söt du är! Man blir så glad av att läsa din blogg! Ha en bra dag!

2008-02-27 @ 10:06:26
Postat av: Emma

Kolla om ni har omperazol på apoteket, de är jätte bra. Om nu inte de söta rosa pillrena du köpt fungerar. :)

Krya på dig!

2008-02-27 @ 10:35:28
Postat av: Cecilia

Stresshantering är bra för magkatarr.

2008-02-27 @ 11:32:28
Postat av: Linda

Jag har också magkatarr för 3 gången detta år, MEn nu dricker jag Zantac(som är för halsbränna,men fungerar Utmärkt mot magkatarr också) sen äter jag även Pantoloc som finns på apoteket. sen är det bara att undvika all kryddad mat. allt som har med kaffe & te & göra, Gröt & kokad mat är det bästa att äta för att va snäll mot magen! Hoppas det försvinner. Gillar din blogg föresten, läser den varje dag minst 3-4 ggr =) Lika roligt varje gång du uppdaterat den! Keep Going!

2008-02-27 @ 12:58:43
Postat av: Maja

Stresshantering är bra, instämmer... Ta djupa andetag och försök att inte tänka på någonting under tiden utan bara på hur du andas, så rensar du huvudet! Annars kan man få magsår och det är verkligen inget kul!!! Ha en underbar dag!

2008-02-27 @ 13:41:57
Postat av: TessanS

knapra i sej knäckebröd hjälper ibland ! :)

2008-02-27 @ 18:30:46
Postat av: hanna-evelina

åh jag lider med dig! jag brukar få magkatarr jag med :/ försök vila och inte stressa! vilket jag vet är svårt när man har små barn,men verkligen dricka vatten och inte stressa bästa hjälpen! kramkram hoppas det snart blir bättre!

2008-02-27 @ 19:48:20
URL: http://hannaevelina.blogg.se
Postat av: teddy

Hej hej tjejen. Här har du en 24 åring som haft 2 magsår och en massa magkattar - en för tillfället.
Jag brukar sova sittandes för att motvärka magsyran. Annat som hjälper är Novolazid och Omeprazol som du kan hitta på apoteket.
Mat som kokt fisk, potatis, fil och "lätta" produkter går ner. Akta dig för stekt, friterat, panerat osv. Får du ont. Ät dina tabletter och ligg halvliggandes så slipper du sura uppstötningar.
Och det är lätt att få magkattar nu när båda ska stå vid altaret inom en snar framtid :)
kram kram o krya på dig.

2008-02-27 @ 21:27:30
Postat av: Lalisen

Såg att du hade magkatarr... Inte roligt! jag jobbar i hälsokost och kan rekommendera ett preparat som heter Stomacin. Den skall läka ut problemet istället för att bara ta itu med det för stunden. Det står tyvärr inget om att den är bra för magkatarr och magsår... man får inte skriva det pga lagstifningen här i sverige, men den är jättebra.

Här finns den:
http://www.medicamin.se/WebShop.php?lang=46&category=10&select_artno=157978

Annars om man vill ha mer info så ringer man Hela Pharma (dom som gör Mivitotal om du kanske har hört om den?) som står för den här i Sverige: 0515-777879

Bara ett litet tips ;)

2008-02-28 @ 10:25:43
URL: http://lalisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0