Shoppa MAMAtidningen!

Bra MAMA denna månad! Det står en del om vikt, men på ett bra vis tycker jag. Lite tips, pepping och framförallt VARFÖR vissa ej blir av med de där extrakilona. Om jag la av med mina cappuccinos och scones skulle nog träningen ge ännu bättre resultat såklart =) Men nu har jag nyss shoppat dagens och njuter dem framför datorn. Måste måste måste prioritera att äta mer frukost än min fullkornsvälling om morgonen. Då klarar jag mig till vår lunch som är kl 11.

Tänk att jag kliver upp kl 7, duschar, sminkar mig, smörjer in mig, klär på mig, äter lite frukost, läser kommentarer ( ibland), ger Elian frulle, klär på honom ( eller så gör E det), bäddar sängar, tänder ljus, släcker ljus och sitter på jobb kl 8 ( då E lämnar, vilket han gör nästan varje dag) Snacka om pangbomstart!

ps. Ni Pappor som läser här, shoppa MAMA idag åt din kära. Hon kommer bli superglad! Släng med en mörk choklad och ett kort också för att visa att du kan även fast det inte är tex. Valentines.... =) Garanterar succè!

Kommentarer
Postat av: V, Stämningsfullt

Ja verkligen! fattar inte hur man hinner! Men jag skulle aldrig hinna läsa kommentarer. oftast hoppar jag över frukosten också :( Inte bra....

2008-01-29 @ 10:51:46
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Kattis å Mion

Hej Jossan!
tusen tack för dom super fina kläderna. vad gullig du är gumman, tänkte ha dom kläderna då vi fotar till tidningen..fick även en söt liten klänning från challe igår.
hur är det annars nere i oslo?
full fart på elian kan jag tro.
är han duktig på att lyssna då du säger nej?
mion passar på att göra saker han inte får då jag sitter och ammar :)
han är en riktig busunge nu. jobbig ålder men även supermysig och rolig.
fyllde e år den 17/1 oxå?
då var det ju samma dag som Elmis...
ha en fin dag på jobbet gumms...kramis från oss alla

2008-01-29 @ 11:04:02
Postat av: Kattis å Mion

hej igen!
är det en till liten påväg?
eller vad kan det annars vara för skoj som händer???
gifta er till sommaren det vet vi ju, flytta kanske!!!
tids nog får jag reda på vad det är..kram

2008-01-29 @ 11:06:17
Postat av: josefine

V: jag försöker hinna, måste ändå sitta ned och dricka vällingen =)
Kattis å Mion med ELMA! ;): Så kul med kläder och att du tyckte om dem =)Önskar vi kunde komma och beundra henne och Mion, han är ju sååå stor nu! Elian lyssnar inte på nej..Vet inte helt vad man ska göra. Han drar i håret då och då och ser tokbusig ut. Inte så bra..Men han kanontrivs på dagis och är mer harmonisk hemma, han älskar sina kompisar där. Du gör det SÅ bra vännen!!!! Ja Elma kom på Es födelsedag, perfekt timing :) PUSS

2008-01-29 @ 11:13:04
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Jill

Det är verkligen imponerande att hinna allt det på morgonen.

2008-01-29 @ 11:15:40
URL: http://jilltankar.blogg.se
Postat av: Kristin

Ja jag har också märkt att man blir ganska effektiv som småbarnsmamma. Man hinner betydligt mer nu på kort tid men det är väl för att man vet att man måste.

2008-01-29 @ 14:45:42
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: Becka

OJ, va du är snabb på morgonen! Imponerande!
Jag hinner knappt på en timme...och då har jag bara mej själv att ta hand om + att jag brukar duscha på kvällen för att slippa det momentet på morgonen.

2008-01-29 @ 14:53:13
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Linda

Köpte mama den här gången och jag tyckte också att det stod mycket bra i den. Ska nog se till att börja prenumerera på den igen.

2008-01-29 @ 18:06:48
URL: http://mittlivsomlinda.blogg.se
Postat av: Linnea

Hej! Tycker verkligen inte att du ska oroa dig för eventuella extra kilon, tittade på bilder av dig från 2005 och du är finare där tycker jag!! När du har några kilon till! Älskar din blogg

2008-01-29 @ 18:36:18
Postat av: Therese

Jag håller med Linnea! du var SÅ fint kurvig innan också, till och med när du var höggravid!

2008-01-29 @ 19:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0