På Arlanda!

Nu har vi nyss fikat gott på Waynes i Skycity och shoppat lite. Flygturen gick toppenbra och Elian sov i Es famn. Den napen var välbehövlig för oss alla tre då vi var ganska stressade då vi skulle checka in... Jag kommer på att jag glömt Elians pass hemma och intalar mig själv att det säkert inte behövs ( vilket det heller inte gjorde) men sen då vi åkt bussen ifrån parkeringen till flygplatsen så kommer jag på att vi glömt ryggsäcken i bilen!

Hoppar in i en taxi, hämtar väskan med blöjor, kex och bok och betalar 360 kr så hinner jag PRECIS i tid då jag får gå förbi i säkerhetskontrollen....För att upptäcka att det klickar till på gatetavlan och det står att flyget är en timme försenat, haha snacka om tur i oturen. Så vi hann äta god räkbaguette till frukost i lugn och ro.

NU ska jag hjälpa E som springer omkring med en vild son här. Sverige is FANTASTIC!!!♥
Jag blir glad i hjärtat av att vara "hemma".

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jonna

Svara gärna på dagens fråga. Vad har du i din väska!?

2008-06-06 @ 10:57:08
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Louise

Hoppas att ni får en jättetrevlig helg här hemma i Sverige!

Kramar Louise

2008-06-06 @ 11:06:57
Postat av: josefine

Tack snälla Louise! Kram

2008-06-06 @ 11:11:12
URL: http://prinsessans.blogg.se/
Postat av: Angel

Ojoj härligt att ni kan lugna ner er nu,ha en fin dag

2008-06-06 @ 11:14:23
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Josefine,Blekinge

Hoppas att ni får en härlig helg i Sverige! Nu ska jag gå ut i trädgården där mina föräldrar passar vår lillkille - flaggan är hissad och solen strålar, riktig sommaridyll då jag ser ut genom fönstret!

Blir nog att jag tar årets första dopp i havet senare under dagen...



Och du: ta hand om dig och din nacke!

2008-06-06 @ 11:16:14
Postat av: Clara

Ha en supertrevlig Nationaldag och fina dagar i Sverige! Om jag inte sagt den innan så säger jag det nu; Din blogg inspirerar verkligen mig! Tack!

2008-06-06 @ 11:26:25
URL: http://www.cladda.blogspot.com
Postat av: Anonym

Man behöver inte pass mellan de nordiska länderna

2008-06-06 @ 12:02:19
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Skönt att flygresan gick bra. :)

2008-06-06 @ 12:04:49
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: sanny

sån tur att ni hann :) ha det supermysigt i sverige

2008-06-06 @ 12:14:18
URL: http://sannyt.blogg.se/
Postat av: Liza

Oj oj vilken morgon för er! Välkommen hem! Kram

2008-06-06 @ 13:24:12
Postat av: Kristina

Är det bara jag som tycker det är konstigt att man är sjukskriven ena dagen och åker på semester/träffar vänner andra? Du kanske bara skulle vila istället så du blir frisk nog att jobba?

Alla dessa sjukskrivningar..jag blir fullständigt galen! Vår fina välfärdsmodell kommer gå konk om folk fortsätter att utnyttja den på detta sättet.

2008-06-06 @ 13:29:23
Postat av: Kristina

Nej usch nu ångrar jag att jag tog i så hårt..förlåt Josefine. Det var onödigt. Men samtidigt, jag tycker faktiskt att jag har en poäng.

2008-06-06 @ 13:31:13
Postat av: Kristina

Varför tog du bort kommentaren?

2008-06-06 @ 13:42:30
Postat av: Moi

Hoppas ni får en mysig helg i Sverige alla tre! Kram!



Så Kristina, även fast man är sjukskriven kan man träffa sin familj. Det viktiga är att man gör saker som man mår bra av när man är det. Låt henne vara, hon har varit hemma en dag hittills så jag fattar inte att du måste påpeka det överhuvudtaget.

2008-06-06 @ 14:21:43
URL: http://www.metrobloggen.se/itsmoi
Postat av: Kristina

Moi- min poäng var att om man är frisk nog att resa, vara med vänner och vara på stranden så är man pigg nog att jobba. Punkt.

2008-06-06 @ 14:35:40
Postat av: Anna-Lena

Man måste ju oxå se på vad Josefine är sjukskriven för, vilket jobb den sjukskrivna har osv... Jag tycker inställningen mot sjukskrivna är helt sjuk i dagens samhälle! Tack och lov att jag är frisk alltså!!

2008-06-06 @ 15:14:13
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Man måste ju oxå se på vad Josefine är sjukskriven för, vilket jobb den sjukskrivna har osv... Jag tycker inställningen mot sjukskrivna är helt sjuk i dagens samhälle! Tack och lov att jag är frisk alltså!!

2008-06-06 @ 15:14:30
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag håller med Kristina, det har varit alldeles för lätt att bli sjuksriven i Sverige en tid. Jag tror inte att man mår bra av att vara sjukskriven en längre tid, kanske tidsbegränsat, men det är ingen bra lösning i längden. Ser att Josefine skrivit att det inte är nacken som spökar här så just hennes fall kan vu ju glömma men som sagt, rent allmänt så tror jag att man mår bra av att göra något vettigt och inte gå hemma! Det borde gå att anpassa arbetet så att alla kan vara med och delta i arbetslivet oavsett hälsotillstånd

2008-06-06 @ 17:07:05
Postat av: Ina

Hmmm.. kan inte riktigt hålla med där , men det var inte min poäng utan hon är sjukskriven i Norge och inte i Sverige och gör man saker under sin sjukskrivning som gör att man mår BRA så ser jag inget fel i det. Som det oxå är sagt.

En sjukskrivning tycker jag oxå är något mellan den sjukskrivne och läkaren och inte något som andra bör lägga sig i för man vet bäst själv hur man mår.

2008-06-06 @ 17:39:01
Postat av: Daniel

Hej på dig, hoppas ni har haft en bra nationaldag! Ha en trevlig kväll!

2008-06-06 @ 18:39:44
URL: http://pappsen.blogg.se/
Postat av: Elin

Glöm inte bort att Josefin varit hemma från jobbet endast en dag och jag anser att man bör ha kännedom om varför personen ifråga är sjukskriven innan man kritisera hennes sätt att leva. Att träffa familj, planera bröllop mm kan vara sådant som stärker en dvs får en att må bra och orka jobba. Kram!

2008-06-06 @ 18:43:20
URL: http://elinrydberg.bloggagratis.se
Postat av: Gabriella

Ha en bra kväll! ♥

2008-06-06 @ 19:09:15
URL: http://gabriellaannamaria.blogg.se/
Postat av: LinnM

Jag kan verkligen inte förstå hur de som kritiserar Josefine för att resa till sin familj och umgås med dem samt planera bröllop tänker. Absurda resonemang! Bara för att man är sjukskriven, som ingen i detta fall vet varför josefine är, skulle man inte kunna/få träffa sin familj och göra det som får en att må bra? för orkar man det, så orkar man minsan jobba! herregud! Det är ju precis det som är grejen med sjukskrivningen, ladda sina batterier, att göra det som får en att må bra och att åka till sin familj och få hjälp med diverse saker är väl toppen och vad kul för dig Josefine som äntligen får träffa din familj. Som ova skrivet, det stärker en!

Jag hoppas du får en underbar helg i sverige med din familj och tid att ladda om batterierna. KRAM

2008-06-06 @ 19:15:37
Postat av: Annelie

Hoppas att du får en bra helg i Sverige tillsammans med din familj! Bry dig inte om kommentarer om att "kan man resa och umgås med sin familj kan man jobba"...tycker att det är en häxjakt på alla sjuka och sjukskrivna numera, min mamma har haft cancer och samtidigt varit utbränd, skulle hon då gå tillbaka till jobbet fastän hon inte mår psykiskt bra än bara för att hon kan umgås med sin familj (det enda som gör att hon mår bra!)?

2008-06-06 @ 19:45:44
URL: http://nelinas.blogg.se/
Postat av: Sessan

Men va f@n (ursäkta Josefine för svordom) nu får du Kristine & övriga som hänger sig på den politiska debatten här i en familje blogg ta & skärpa sig!!

VAD FASIKEN VET DU/NI OM Josefines SJUKSKRIVNING???



Josefine skriver om sitt liv här & hon delar RIKT av sig själv,

hon skall väl då inte behöva stå till svars för vad ni anser om hennes sjukskrivning & resa hem till familjen.



Har det slagit dig/er att ni kanske inte vet alla detaljer??



SKÄMS för sådant uppförande!!



Josefine är en hårt arbetande mamma & snart fru, som just nu blivit sjukskriven av en läkare!!! Då kanske det faktiskt kan hända att Josefine mår mycket gott av att få besöka sin familj.



Jag hoppas du får det toppen gumman, jag skulle så gärna vart med i din resväska..... men jag skall hem till midsommar hi hi



Puss på er hela familjen, njut planläggning & familjen i STORA drag.



Glad i dig jenta mi♡ ;0)









2008-06-06 @ 21:18:09
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: Emma

Kan inte låta bli att lägga mig i. Nu kritiserar jag inte din sjukskrivning Josefine, för den vet jag inget om, men till folket där ute: det är lätt att bli sjukskriven idag. Jag fick antidepressiva och en sjukskrivning när jag gick till doktorn för två år sen och berättade hur jag mådde. Det är helt sjukt, speciellt när en del av depressionen berodde på en hormonspiral, men det frågade han inte ens om, om jag gick på preventivmedel.



Jag började aldrig med tabletterna och tog inte ut sjukskrivningen heller. Jag flyttade, accepterade vissa förluster i mitt liv och idag mår jag bättre. Jag är inte helt på topp, men jag kommer dit!



Hoppas du mår bättre snart J, och ha det mys i Svea!

2008-06-06 @ 22:35:18
Postat av: F

Jag antar att det är pga Josefines onda nacke + huvudvärk som hon blivit sjukskriven. Har själv stora problem med nacken och vet vad det innebär. Hon har ju faktiskt ett stillasittande jobb t ex och det är inte det allra bästa när man har nackproblem. Så varför ska inte hon kunna åka ut till stranden och lägga sig där och vila, eller få åka hem till sin familj och vila där?

Du är värd att få ta det lugnt Josefine.

Säger som vanligt BÄSTA BLOGGEN EVER.



Ha en supertrevlig helg. Kram

2008-06-06 @ 22:45:00
Postat av: Linda i SUNDSVALL

Hej!



Välkommen till Sundsvall. Skönt för dig att vara hemma. Du kom ju hem till stålande väder. Lycka till med dina bröllopsplaner i helgen. Själv är jag mitt uppe i min planering oxå.

Kram



Till er andra som gnäller om att det är lätt att bli sjukskriven. Jag blir helt enkelt förbannad. Själv är jag sjukskriven sedan nästan 2 år tillbaka på heltid. Det var INTE lätt att bli sjukskriven när jag blev det. Ni kan inte hacka på andra när ni inte vet orsaken till varför man är sjukskriven. Alla är vi olika och tänk på att allt syns inte utanpå. Visst det finns dom som utnyttjar systemet med sjukskrivningar. MEN ni kan inte säga att alla gör det och att det är lätt. Hur man själv väljer att "blir frisk" ska andra skita i. Om man behöver sin familj för att ladda batterierna så är det den bästa medicinen just då. Då ska man göra det. Om man åker på stranden för att kunna slappna av och få återhämta sig. Ja men då ska man göra det oxå. Jag tror inte att någon ser sjukskrivningar som semester. Som reumatiker och svåra magproblem så är det en kamp varje dag för att må bra. ÄR DET SEMESTER?? Ni kan GÄRNA få byta med mig. Jag skulle mer än gärna ta ett riktigt jobb med en riktig lön istället för sjukersättning.Jag själv är påväg tillbaka till arbetslivet genom rehabilitering. Det går bra men det tar tid. Kom ihåg att INGEN ska behöva stå till svars för sånt som ni inte har med att göra.



SKÖT ER SJÄLV OCH SKIT I ANDRA



2008-06-06 @ 23:24:44
Postat av: Emeliie

"Kristina", du bör nog testa hur det är att vara i Josefines situation. Att vara sjukskriven är något som vi inte "väljer" att bli, utan man blir det för olika skäl. Sjukvården är hård i dagens samhälle - alltså mycket svårare att bli sjukskriven. Stackars dig som inte har någon empati i kroppen Kristina!!



Och till Josefine - Jag ÄLSKAR din blogg! Du är verkligen en förebild för mig!



Kramar från Emeliie

2008-06-06 @ 23:27:40
URL: http://emeliiepettersson.blogg.se/
Postat av: Beyond the sun

Josefine.. Skit i alla jävla nötter. Åk hem till Sverige och ladda upp dig inför bröllop och kommande arbete. Det är du verkligen värd!



Och du? Du verkar ha världens finaste familj, sitter bara och ler när jag läser dina inlägg/ser dina filmer.



Stor kram och puss!

2008-06-07 @ 07:22:52
URL: http://fifteenminutes.blogg.se/
Postat av: Susanne

Är det inte lite väl mycket generaliseringar bland kommentarerna just nu? Tror nog att läkaren ser varje patient som en individ och vad som är bäst för just den. Kanske de som skriver att "det är alldeles för lätt att bli sjukskriven" är väldigt avundsjuka och mer än gärna skulle vilja vara hemma och njuta av det fina vädret?

2008-06-07 @ 08:25:51
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: Frida

Detta är det sämsta med att ha en blogg!! Är man öppen och ärlig och släpper in folk i sitt liv då får man bara skit för det! Detta gör mig så arg!

Ska man nte kunna skriva vad man vill utan att folk ska störa sig.. och om man stör sig.. varför känner man sig då tvungen att slänga in en elak kommentar, räcker väl med att behålla den där elaka tanken i huvet så skulle alla vara mycket gladare!

Jag har ingen aning varför du är sjukskriven Josefine men du har garanterat ett bra skäl!

Och man ska inte hacka på dom som blir sjukskrivna för en vacker dag då är det DU som behöver bli sjukskriven!!

2008-06-07 @ 11:37:00
URL: http://bsomibaby.blogg.se/
Postat av: Satu

Hoppas ni får ett skönt avbrott med familjen din!

kram

2008-06-07 @ 12:57:42
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Varför har människor i det här landet så svårt att ta in att alla tycker olika?! Så fort man yppar något som inte är 100 % positivt eller gullgull så blir folk galna. Nej, bara för att man har en annan åsikt, kritiserar något som någon gör osv behöver man inte vara missunsamm, avundsjuk eller allt ni nu kallar det. Däremot är man en tänkande och reflekterande människa! Om man är äldre än 5 år borde man inse att världen inte bara är gullgull utan att det finns både lycka och problem och att man både kan bli både glad och arg av andra människor eller saker som händer. Är det inte det som är charmen med att leva?!

Dessutom så tycker jag att det är väldigt naivt att ha en blogg i den här storleken och inte inse att man någon gång kanske stöter på någon som tycker annorlunda än en själv! Är det verkligen värt att göra värsta dramat av det och "hota" med att sluta blogga?

2008-06-07 @ 19:24:51
Postat av: Fia

Alla ni som kritiserar att Josefine åker till stranden, hem till familjen osv;

Vad ska hon göra för att det inte ska vara så "hemskt" ?? Sitta inne i sitt radhus och stirra i taket ? Är det vad man ska göra när man är sjukskriven ? Finns det någon lag på vad man ska göra när man är sjukskriven ?

Ni som följt Josefines fina blogg vet att resan var ju planerad sen en tid tillbaka, och kan förmodligen få henne att bli bättre (vad hon än är sjukskriven för).

Stå på dig Josefine! Ta en paus medan du är hemma i Sundsvall och kom sen tillbaka med dina underbara inlägg! Många kramar!

2008-06-07 @ 23:03:48
Postat av: Josefine

Man behöver id och Elian har inget eget bankkort :) Som jag och E = legitimation i Norge!

2008-06-10 @ 09:08:47
URL: http://prinsessans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0