TACK!!!

Ni gör mig tårögd här, är väldigt känslig om dagen =) Tack för alla gratulationer, ni är så goa. Hemma hos oss är det en trött och grinig kille som mest vill sitta i vagnen och titta på bilarna ute så då får han göra det. Hoppas han får somna snart, ska försöka sova lite jag också. Mormor river ut alla lådor och skåp i köket och sorterar...SÅ TRÅKIGT! ;) Tur att man har någon som orkar och vill!

Jag skrattar lite då jag läste inne hos Bloggkommentatorerna efter tips ifrån er, de har skrivit om att jag ska få ett till barn. Ibland kan man önska att alla kunde glädjas åt andras lycka, men nej då ;) De njuter av tanken på att min brudklänning ska vara för liten, tji fick dom att jag ej sytt in den ännu. Jo just det, den är alltför stor för mig som jag tidigare skrivit = perfekt med bebismage då man tightat till den på rätt ställen! Barn är en gåva som man får, inte något man beställer. Att vår bebis kom till oss just nu ser jag som ett tecken, att få gifta sig med både Elian och bebis närvarande känns väldigt stort och speciellt. Vi hade planerat nr 2 efter bröllopet men jag tänkte flera gånger att man inte kan planera, man får vara otroligt tacksam om man KAN få barn. Nu blev det en lycklig surprise som jag kände väldigt tidigt och blev glad direkt. Eivinds reaktion var: - Detta är den andra lyckligaste dagen i mitt liv! ( Den första var Elian, såklart :))

Det jag försöker säga är att jag tycker att barn är livet!

När jag läser kommentarer om andras liv inne i andra bloggar så slår det mig så ofta: VARFÖR skriver folk taskiga saker till varandra? Jag kikar också i bloggar men skulle aldrig skriva om det bara är negativa eller taskiga synpunkter som jag har... Jag förstår inte grejen? Gör ni? Lämnar ni taskiga kommentarer?

Kommentarer
Postat av: Angel

Va underbart asså unnar er verkligen denna lycka,och hoppas vi är redo när jag är frisk från min ätstörning,så vi också förhoppningsvis kan få en lika söt familj som er.

Dom som oftast skriver nåt taskigt har jag märkt anger ALDRIG bloggadress eller mejl,dom kan inte stå för sina dumma ord utan är äckligt fega.Men man lär sig skaka av sig det och när du får nåt dumt hoppasj ag du gör detsamma för kolla på dig och din familj det är REN avundsjuka från alla andra som ej tyvärr är lika lyckliga eller kan unna andra lycka

2008-06-13 @ 10:00:42
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Cia

Nej aldrig gjort ser inge nöje med det !

Men däremot så har man ju fått en och annan...

Å vilket problem att lägga på din klänning !

Jag undrar ibland vad som är felet på de missunsamma och bittra människor som skriver så...

Avundsjuka kanske ?

Skönt att ha mamma nära när man inte mår helt 100.

Passa på att vila då L

Kram till er !

2008-06-13 @ 10:01:04
URL: http://ciainstocksund2.blogg.se/
Postat av: Pethra

Men oj! Var bortrest i Gbg hela dagen igår och kunde inte läsa följa bloggarna som jag annars gör och blir därför oerhört förvånad och jätte glad när jag läser att ni ska få tillökning i er söta lilla familj. Ett jätte stort grattis Josefine från mig! Hoppas du mår bra och att du kommer att få må bra under din graviditet. Vad glad jag blev nu!

Och nej, jag lämnar aldrig några taskiga kommentarer. Visst kan man ha åsikter och tycka till, så länge det är sakligt det man skriver så är det ok men att gå in för att såra och bara vara allmänt taskig för att få den andra att bli ledsen/må dåligt, det är ren idioti. Hoppas ni får en härlig helg!

2008-06-13 @ 10:03:37
URL: http://pethrelitan.blogspot.com
Postat av: s

GRATTIS Josefine. ÅH vad underbart! verkligen en gåva, nu ska du bara njuta o ta hand om dig själv..

Efter två misfall kämpar jag på. Snart är det min tur hoppas jag! Längtar. Under tiden läser jag inne hos dig och det ger mig glädje.



Men du.. å ä ö funkar inte på mac, ser så konstigt ut!



Hälsar

s

2008-06-13 @ 10:03:53
Postat av: Marie

Åh nej, aldrig! Har jag inget upplyftande eller snällt att skriva så låter jag bli. Grattis till det lilla livet =) Har själv en liten dotter på snart 8 månader, helt fantastiskt! Är man inte mamma kan man inte förstå känslan! Ha en fin fredag! //Marie

2008-06-13 @ 10:04:54
URL: http://www.fruhenriksson.blogspot.com
Postat av: Jennifer

2008-06-13 @ 10:05:05
Postat av: Mathilde

Du kommer til å være en VAKKER brud med bebis i magen! :) Og med en skjønn mann og en herlig Elian så blir det perfekt!

Aldri om jeg ville lagt igjen negative kommentarer. Jeg forstår heller ikke poenget med det, men folk gjør det vel bevisst og det er sikkert pga sjalusi, tror jeg.

Ha en superfin dag!

Gode klemmer til deg! :)

2008-06-13 @ 10:05:14
Postat av: Lena

Vad det handlar om, tyvärr, är ren och skär avundsjuka. Folk i allmänhet, och kvinnor i synnerhet verkar ha svårt att glädjas med varandra. Vi tycks ha svårt att ta när det går bra för andra och då yttrar det sig nog med skitsnack och bittra kommentarer. Du är en fin förebild för mig, då vi är i samma ålder och jag har en vilde i min mage som förväntas se dagens ljus den 18:e augusti! Som vi längtar efter lilla miraklet. Keep up, Josefine, du är en vacker människa!

2008-06-13 @ 10:06:03
Postat av: Evelina

Vad kul med bebis :) Jag vill också ha :)

2008-06-13 @ 10:06:24
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Där var datorn allt snabb.. Jag skulle bara skriva GRATTIS och lycka till. Blev så glad nu på morgonen för er skull! :) Ta hand om dig Josefine

2008-06-13 @ 10:07:09
Postat av: pangbruden

Nej jag skulle aldrig lämna en taskig kommentar och har ännu inte fått nå+gon. Venm är jag att döma en annan människa och dennes liv? Kan man inte glädjas åt andra och inse att en blogg är en blogg och den speglar inte allt utan den del bloggaren väljer att delge andra. Jag skriver bara om det som är bra (ja för det mesta iallafall) Det som är dåligt brukar ju försvinna efter en stund och varför ska jag ha det på bloggen?? Nej en positiv inställnuing till livet är värt så mycket mer. Man ska passa på att vara lycklig medans man kan för tids nog får alla sorger. Att skriva taskiga komemntarer är för mig bara ett sätt att visa avund.. Ser ingen anledning till det.



Heja dig och stort stort grattis till baby nr 2 Jag lovar nu blir det dubbelt så mycket kärlek!!!

2008-06-13 @ 10:17:54
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Jenny

Grattis till bebisen!



Håller med om att det är en gåva, och kommer den nu så är det helt enkelt meningen att den ska göra det.

2008-06-13 @ 10:19:23
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Åh så roligt! Glädje i all smärta - underbart!

2008-06-13 @ 10:26:51
Postat av: charlotte

Du kommer att vara sagolikt vacker och magisk med bebismage på bröllopet!! Du skriver så fint och förståndigt. Fler kvinnor som dig och världen skulle vara en liten bättre plats! Ta hand om varandra.

2008-06-13 @ 10:29:29
Postat av: Anna-Maria

Hej!



Grattis till graviditeten och den nya bebisen. Hoppas att allt går bra. Vi är inte alls missunnsamma bittra små stycken som ni tror. Vi tycker bara det är kul att kommentera bloggar. Det vi inte trodde var dock att det skulle bli en graviditet innan bröllopet hade stundat. Nu fick vi något att skriva om. Men grattis igen och lycka till!



//Bloggkommentatorerna

2008-06-13 @ 10:29:57
URL: http://bloggkommentatorerna.se
Postat av: Petra

Först måste jag ju säga grattis!! Va kul med en liten bebbe till!! Å en ang kommentarer, så finns det alltid sjuka människor som inte har något liv, avundsjuka eller bara bittra på livet. Det är de som inte kan skriva snälla saker utan måste förpesta andras. Men det är bara att ruska av sig å ta åt sig av alla snälla människor istället. Jag skulle aldrig kunna skriva en elak kommentar utan är det något jag inte ¨tycker om eller tycker är patetiskt så besöker jag inte den bloggen igen.

Hoppas ni får en underbar helg!!

2008-06-13 @ 10:32:10
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Anette Nilsson

Nej du skulle aldrig falla mig in att kritisera eller vara nedlåtande mot en annan människa. Det enda som jag tycker gör en bättre till mods är att sprida positiv energi och lycka runt omkring oss/varann..

Bry dig inte om skit kommentarerna och njut av allt det fina som så många skriver till dig.



Kramisar från Nettisens

2008-06-13 @ 10:33:16
URL: http://nettisens.blogg.se/
Postat av: charlotte

Det är synd om de som måste skriva elaka kommentarer eller lägga näsan i blöt. Jag säger bara KHARMA.. what goes around comes around.

2008-06-13 @ 10:38:20
Postat av: mona-lisa

Hej Prinsessan.

Har nu följt din blogg sen du staratade och jag tycker den är så go och genomärlig och du står för allt du skriver.



Tycker du är en väldigt fin och bra förebild till alla våra unga.



Själv är jag en kvinna på 54år som själv har 4 barn mellan 19-30 år och jag vet att de läser din blogg och tycker om den.



Det är sorligt tycker jag när jag läser ofta att människor klankar ner och skriver taskigheter om människor.



Men det säger bara en hel del om hur de är själva är och vilka stora problem dom verka ha det själv med sitt liv.



Jag förstår också att man blir kränkt och ledsen när det skriver, har själv blivit utsatt för det.



Men jag får arbeta med mig själv och bara säga.

Bry dig inte om människor som inte har ett eget liv och kan se sina egna problem, för alla och då menar jag alla...har vi lite skit i våra hörn och liv.



Men det gäller att man kan stå för den man är och kunna erkänna att man är inte perfekt.



Hela livet går ut på att göra en del misstag och så lär man sig något nytt.



När människor skriver skit om andra så tror jag att de får ett kick i sitt sjuka beteende.



Men Prinsessan fortsätt skriv och försök lägga bort dom onda som skriver för i slutenden så är det dom som mår dåligt.



För får dom ingen respons när dom skriver så tappar dom intresset.



Men så länge vi skriver om deras sätt att kommenterar så triggar vi igång dem ännu mera, nonchalera dem.



Jag avslutar med ett stort Grattis till det efterlängtade livet som är på gång.



Kram

2008-06-13 @ 10:45:30
URL: http://melodislinga.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

GRATTIS!

Den finaste gåvan man kan ge sitt barn är ett syskon!

Som tvåbarnsmammma vet jag hur givande det är att ha två små knottar. All lycka till er!!

2008-06-13 @ 10:45:48
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Sofia

Grattis! När är BF? :-)

2008-06-13 @ 10:49:58
Postat av: Idha

Hej vännen o GRATTIS!!!! Hur glad blev inte jag nu då, när jag inte kikat in på ett tag o möts av denna fantastiska nyhet?!! Hoppas att allt går jättebra o att du inte mår alltför illa så att du kan njuta av bröllopet o förberedelserna som hör till. BARN ÄR LIVET!!



Kramar i massor

2008-06-13 @ 11:01:51
URL: http://idhaedstrom.blogg.se/
Postat av: Engla

Största grattis till er! Har mailat på gmail-adressen :-)

2008-06-13 @ 11:03:43
URL: http://www.englasshowroom.com
Postat av: Stina

fin blogg :)

2008-06-13 @ 11:04:59
URL: http://stinahult.devote.se
Postat av: Emmy

Vad roligt, grattis!

2008-06-13 @ 11:05:51
Postat av: Linn A

Har aldrig skrivit någon kommentar i din blogg än så länge även fast jag har läst den väldigt länge. Nu kändes det dock som bra tajming att få gratulera! Måste få tillägga att det är en av mina favoritbloggar som jag ofta, ofta läser. Du skriver om vardagliga saker och har många fina bilder, som ett levande fotoalbum :) Ta hand om dig!

2008-06-13 @ 11:08:29
Postat av: Anna

Jag skulle aldrig har hjärta att kommentera något taskigt till någon annan. Jag har inte rätt att lägga mig i andras liv om det inte skadar någon annan. Jag har kritiserat bloggkommentatorerna en gång och kanske inte var alltför snäll men det handlar enbart om att jag tyckte det var orättvist. Hur andra lever sitt liv är upp till en själv, men skadas jag eller någon annan (som inte har rätt till det) då kan jag låta bli men ibland rinner bägaren över. Alla lever sitt liv på olika sätt och det är väl tur det! hur skulle världen se ut om alla var likadana?

2008-06-13 @ 11:09:36
URL: http://norrlandsanna.blogg.se/
Postat av: Emmaria

Jag förstår inte alls poängen med att skriva elaka kommentarer hos andra. Enda förklaringen är att de personerna inte har något eget liv!

Och den där bloggen du skrev om i inlägget, de verkar garanterat ha lite för mycket fritid!

2008-06-13 @ 11:13:27
URL: http://emmaria.blogg.se/
Postat av: Emelie

Stort grattis till knytet i magen! Önskar er all lycka! Ang. att skriva taskiga saker så har jag aldrig fattat poängen. Mår läsaren bra? Den som skriver, vad får den ut av det hela? Vill de provocera och skapa diskussioner? Går jag in på en blogg som känns "hej och hå" lämnar jag bara den och nästa minut har jag glömt den. Andra fastnar, som din!

2008-06-13 @ 11:14:39
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Louise

ÅH, gud vad roligt för för er! :D

Ett stort Grattis till er, vad kul med en ny familjemedlem! Hoppas att allting går bra med magen och klänningen, önskar er all lycka! Och hoppas att nacken blir bättre!

Kramar Louise

P.s. Det är synd att folk skriver taskiga kommentarer, frågan är ju vad dem får ut av det? Det är ju sorgligt om de får någon slags personlig tillfredsställelse av att såra någon annan. d.s.

2008-06-13 @ 11:16:28
Postat av: Linda

Åhh... vad glad jag blir før din skull! Grattis till graviditeten! Hela din blogg lyser igenom vilken lycklig familj ni verkar vara och Elian och bebisen har nog de bæsta førældrarna som finns! Lucka till med allt!!!

2008-06-13 @ 11:20:51
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/
Postat av: henny

Grattis! Jag håller med dig, man kan inte alltid planera in i minsta detalj, men måste lära sig att ta det lite som det kommer, du kommer se ännu mer strålande ut på din bröllopsdag än du annars skulle gjort, för du bär på det allra vackraste! All lycka till Er! /Henny

2008-06-13 @ 11:23:16
Postat av: Petra

Ett stort grattis! Gud va kul det måste vara för er :) Önskar er all lycka!

2008-06-13 @ 11:40:53
URL: http://p3tr4e.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj, vilken överraskning... Grattis! Var du har läst det där negativa förstår jag inte riktigt, men det kan vi ju utveckla en annan dag :) Grattis igen!

2008-06-13 @ 11:43:18
Postat av: Morrfan

Grattis, så mysigt med en bebis :)

2008-06-13 @ 11:43:19
URL: http://morrfan.blogg.se/
Postat av: Emma N

Åh vad du gör mig glad, varje gång jag kikar in här får jag ett leende på läpparna. Grattis till er hoppas allt går bra! Kram

2008-06-13 @ 11:44:33
Postat av: Therese

Josefine! Stort grattis till dig och Eivind! Jag tycker att det är såå mysigt att kika in på din blogg flera gånger per dag och få se lite av ditt underbara liv! Du verkar ha det toppen och du verkar vara en underbar vän, blivande fru ;), mamma, dotter, ja allt! Synd med nacken men hoppas att det snart blir bättre och jag önskar er lycka till med bebisen! och jag tycker att det är superkul att du väljer att dela med dig av detta till oss som är här inne varje dag, för det känns faktiskt som vi är kompisar du då skriver så personligt!



Stor kram till dig Josefine och ta hand om dig!

2008-06-13 @ 11:48:27
Postat av: Anna

Du inspirerar mig Josefin!Upp med hakan lite extra! Dom vill ju vara som du, dom är ju avis på dig. Det lyser igenom texten dom skriver.. Eller hur? :)Det kan vara jobbigt när man är gravid med alla hormoner som snurrar runt i kroppen och man blir ledsen..så var det för mig.. Bröllop, Lycka, Kärlek, Barn,Graviditet=UNDERBART! Grattis och en stor KRAM

2008-06-13 @ 11:49:01
Postat av: sandra

Åh vad roligt och jätte grattis till bebben i magen !! Hoppas att få följa hela din graviditet här på din blogg.

Kram

2008-06-13 @ 11:54:26
URL: http://sandrasfamily.blogg.se/
Postat av: Cdot

Har just kommenterat på ditt förra inlägg men måste bara säga igen att jag är så glad för er skull! Shit va underbart att ni ska få ett barn till och att ELian ska få ett syskon! DET är lycka det!

Och nej, jag förstår inte varför vissa nollar skriver massa elaka saker till folk. OM man stör sig på en blogg tycker jag man ska låta bli att läsa den, annars är man bara patetisk.

2008-06-13 @ 11:55:21
Postat av: Caroline

Har aldrig lämnat en taskig kommentar, tycker de känns ganska omoget. Därimot om man kanske har en annorlunda åsikt en någon annans och man vill säga vad man sj tycker & tänker skulle ja kunna göra, men att föra en "normal" diskussion därefter då. Har sj fått lite konstiga kommentarer såsom att någon har hackat på min stavning. (vilket de ibland kan bli om man skriver rätt fort & man inte orkar gå tillbaka & rätta. Men de är ändå läsligt) Måste också säga grattis till bebisen, måste ju kännas helt underbart. Följt din blogg ett tag nu & gick in på din sida imorse. Man fick ett litet leénde på läpparna över de du skrev. Längtar sj tills den dan blir aktuell för mig! Hoppas att allt kommer gå bra & lycka till!! Ha de!

2008-06-13 @ 12:05:04
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/
Postat av: cilla

GRATTIS till både dig och din familj! Hoppas och tror att allting kommer att gå toppenbra för er. Följer med spänning din blogg varje dag. :D



Ha en FAB FREDAG!

Kram Cilla

2008-06-13 @ 12:19:22
Postat av: Sanna

Åhh, GRATTIS Josefin & E till det nya lilla livet som växer och utvecklas till en ny liten människa! Till Elians Lillebror/Lillasyster. Jätte Grattis! Detta kommer gå fint skall du se och NI kommer få det fantastiskt, ni tycks vara en härlig, harmonisk och lycklig familj. Vad mer kan man begära?

Än en gång, stooooort grattis!



Kram Sanna

2008-06-13 @ 12:25:24
URL: http://jagodu.blogg.se/
Postat av: Anonym

JÄTTEGRATTIS :) Kram

2008-06-13 @ 12:31:26
Postat av: Veronica Eriksson Mattsson

Grattis Grattis Grattis!!

Å vad lycklig jag blir för er skull.

Jag håller med dig, barn är en gåva från Gud. Och vad kan vara mer fantastiskt(även om det känns jobbigt mitt i allt illamående)?!

Jag tror iaf du kommer bli en strålande vacker brud som kommer lysa extra mycket! =)

kram och grattis igen!

2008-06-13 @ 12:36:17
URL: http://www.vilkenmage.blogspot.com
Postat av: Söderlund

Hejsan!



Jag måste bara få säga att jag gillar din blogg.

Jag gillar designen! Den är stilren, fräsch, och

man får en seriös känsla av den på något vis :)



Hoppas att du får en trevlig fredag!

Någonting speciellt planerat kanske? :)



Mvh

Söderlund

2008-06-13 @ 12:57:32
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: oscar

Nej, Aldrig! Men jag försöker ibland smyga in en kommentar om min blogg för att folkl skall komma och läsa de underbara novellerna. :)

2008-06-13 @ 13:03:59
URL: http://topnoveller.blogg.se/
Postat av: Marlen

Heisann!



Jeg legger aldri igjen stygge kommentarer, har man ikke noe fint og si så syns jeg ikke man bør si noe i det hele!



Ellers vil jeg si tusen takk for at jeg får følge med i bloggen din, er inne og leser flere ganger til dagen:)

Og lykke til med det forestående bryllupet og babyen!!



2008-06-13 @ 13:07:38
Postat av: Tina

Ett jättestort Grattis till det nya lilla livet som växer i din mage. Barn är verkligen livet!!!

2008-06-13 @ 13:09:03
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Men vad kul, grattis grattis!



Tycker man ska sprida postitiv energi till alla precis som du gör. Alla negativa kommentarer kan strunta du i, det säger ju mer om de som skriver än dig.



Har en tjej som är född några veckor efter Elian och väntar en till beräknad till 5 november.



Blir nästan inspirerad att börja blogga men har inte riktigt ork just nu, nöjer mig med att läsa tills vidare.



Igen grattis!

2008-06-13 @ 13:14:14
Postat av: Kim Von J - Nyförlovad

Ha en bra dag :)

2008-06-13 @ 13:14:44
URL: http://kimj.blogg.se/
Postat av: Josefine,Blekinge

Stort grattis!



Önskar er att allt går bra! Har nyligen själv fått mitt första barn och vet hur stort det är! Jätteroligt! Lycka till!

2008-06-13 @ 13:16:34
Postat av: Emelie

Jag blir jätte lycklig och känner hur det pirrar i magen när jag läser din blogg och får se att ni ska få tillökning. Om någon skulle säga något eller skriva något negativt så snälla ta inte åt dig. Ni är ett udnerbart par och en underbar familj med en underbar framtid som vi alla läsare önskar all lycka. Och enligt mig finns det inget vackrare än en gravid kvinna. Och en gravid brud kan därför inte bli bättre. Grattis Josefin och lycka till. Jag kommer själv följa hela graviditeten och självklart ser jag framemot bröllopet! =)



Lycka till önskar jag hela familjen!

Kramar Emelie

2008-06-13 @ 13:20:26
Postat av: Madelene

Ett JÄTTE STORT GRATTIS till dig och din underbara familj vad mysigt med en litten till.Jag har en dotter på 6år och det blir inte fler.Men jag ger hene allt jag bara kan.Lycka till.

Kram Maddis.

2008-06-13 @ 13:24:37
Postat av: © Katta

Jag skriver inga taskiga kommentarer, det tjänar man ingenting på! :)

2008-06-13 @ 13:36:43
URL: http://fakkors.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Jag läser bloggar som jag TYCKER OM! Som ger mig något... Har inte intresse eller lust eller ork att sitta och läsa något jag inte gillar! Jag fattar INTE det där att kommentera elakt eller missunna folk sina liv! Men oavsett om de som skrover elakt säger Nej, vi är INTE avundssjuka så är det faktiskt grundläggande i människans psykologi att man fäller negativa eller elaka kommentarer när man är avundssjuk eller missunsam så det är ju små små människor som surfar runt i bloggvärlden och är elaka! För står det inte alls! Nej... lägg mer energi på att försöka sprida lite glädje... Tänk vad mycket man får tillbaka då! Och hur mycket bättre ALLA skulle må! Gratulerar än en gång... KRAM

2008-06-13 @ 13:36:45
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Vill bara tillägga ang bloggkommentatorernas inlägg! Det verkar ofta som att deras inlägg blir missförstådda, jag ser på de som elaka och läser dem inte i vanliga fall, och så skriver de ofta... "menade bara" osv... Hm... kanske de ska lära sig våda stå för vad de tycker eller byta ton?..

2008-06-13 @ 13:42:27
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: sessan ♡

Åhhh du har berättat nu thihi



Jag gläder mig massa att följa Elians syskon till världen♣♥



Puss gumman & ta hand om er (gud vad skönt att skriva så)

Grattis till blivande andra gångs papsen honom skall vi inte glömma bort!! Utan han ingen ny bebis♥

& STOR puss till Elian från prinsessan & mig

2008-06-13 @ 13:45:33
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: Nina

Måste bara skriva att jag är så glad nu, You made my day. Känns ju som jag känner dig genom bloggen och vill berätta för alla runt mig att du är gravid. Men dem vet ju inte vem du är. Åh, önskar jag kunde träffa dig persoligen någon gång och krama dig för du ger mig positiv energi. Gud, låter lite scary. Men jag är så glad för ER skull. Trevlig helg!

2008-06-13 @ 13:52:51
Postat av: s

söt blogg

2008-06-13 @ 13:56:00
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: s

söt blogg

2008-06-13 @ 13:56:10
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: Micka

Wow, gud vad roligt! Ni är en underbar familj och man blir glad så fort man läser här. Grattis och lycka till med allt! /Micaela =)

2008-06-13 @ 13:57:29
Postat av: ulrika

Grattis Josefin. Vad kul för Elian att bli storebror och hoppas att allt går bra för er. Blir alltid så glad av att gå in och läsa din blogg. All lycka i världen till er.

2008-06-13 @ 13:59:11
Postat av: Maria Östberg

Ååååå, Stort GRATTIS kära ni!! Ännu roligare att följa bloggen nu :-). Kramar från mig

2008-06-13 @ 14:11:44
Postat av: Anna

Jag kände faktiskt på mig att nummer två på gång, glad jag blir för eran skulle och din fina familj. Grattis och hoppas att allt går väl för dig med bebisen, det tror jag att det gör :) Snart ska ni gifta er också, livet leker och det förtjänar du :)

2008-06-13 @ 14:15:24
URL: http://annaphe.se
Postat av: Amelie

Jag tycker inte att jag skriver taskiga kommentarer men ibland verkar det som om man inte får ifrågasätta,tycka annorlunda utan allt bloggägaren vill är att få medhåll och komplimanger.

Jag förstår då inte vitsen med att ha en kommentarsfunktion.

Jag säger ofta vad jag tycker IRL och det känns naturligt för mig att bete mig på liknande sätt i bloggvärlden. Jag skriver INTE för att såra eller för att jag är avundsjuk men det känns skrämmande att så många bloggare inte tål minsta lilla oliktänkande eller kritik. Om de är likadana IRL så kan de inte vara lätta eller trevliga att umgås med.

2008-06-13 @ 14:25:18
Postat av: Sanna

Sort Grattis till kommande barnet!



Nu måste jag dock ta bloggkommentatorernas parti eftersom de uppmanar folk till att tänka kritiskt och, precis som i inlägget de skrev om dig, oftast skriver de med en välbehölig ironisk ton.

Jag tycker det är läskigt när folk rubricerar dem som elaka,när de egentligen är två mycket smarta kvinnor och det finns riktigt onda typer (t.ex. de som våldförde sig mot Blondinbella).

Kritiskt tänkande är otroligt viktigti dagens samhälle där det är en essentiell egenskap för medborgare som vill vara medvetna och genomskåda vad som är lögn och inte.



Hoppas någon läste detta och tog till sig en smula.

2008-06-13 @ 14:45:45
Postat av: Jenny

Sanna; bra skrivit!! Jag kunde inte sagt det bättre själv :) Det är synd att många bloggare tar minsta lilla ord som inte är total beundran som elakhet och avundsjuka. Vad lever ni i för värld egentligen? Har ni aldrig stött på någon i verkliga livet som tyckt annorlunda än ni? Väldigt inskränkt att tjata om avundsjuka hela tiden...som Sanna skrev är debatt och kritiskt tänkande en grundsten i vårt samhälle! Men strunt samma, det jag egentligen ville med det här inlägget var att önska lycka till med nya familjemedlemmen!

2008-06-13 @ 14:56:33
Postat av: linnea

Så underbart att höra. Stort grattis till er! Jag önskar er all lycka med den nya familjemedlemmen! Håller tummarna för er.



Kramar

2008-06-13 @ 14:59:26
Postat av: Linda

Grattis till lillebror eller lillasyster!! Jag har fått en fjantig kommentar av en feg person som inte kunde stå för vem hon egentligen var o då blev jag lite arg faktiskt men man ska inte bry sig om fjantiga människor o fjantiga kommentarer, man ska inte ödsla tid på såna!!



Kram!!

2008-06-13 @ 15:14:16
URL: http://kejsarinna.blogg.se/
Postat av: Betty

Äch, SÅ stor hinner ju inte magen bli ;)

Du kommer att vara så vacker!!!

Jag har ganska nyss blivit tvåbarnsmamma, det är häftigt!

Hoppas att din nacke och ditt illamående snart går över!



KRAM

2008-06-13 @ 15:24:26
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Emmasusanna

Åååh vad underbart :) Vilken gåva att kunna få ett barn till. Lycka till! och du kommer vara så vacker med magen på bröllopet :D



Emmasusanna

2008-06-13 @ 16:03:14
URL: http://emmasusanna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Bland det vackraste jag vet är gravida kvinnor. Och du kommer att få vara det på den stora dagen, vilket betyder att du kommer att vara så fin! Önskar dig och din familj alla lycka till nu och då!

2008-06-13 @ 16:24:00
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Jag förstår inte heller varför man skriver taskiga kommentarer. För att få sig själv att känna sig bättre kanske. Underligt sätt att göra det på bara. Ha en fin dag!

2008-06-13 @ 17:41:50
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Jag undrar bara vad det är att kritisera och ifrågasätta att Josefine skaffar barn nr 2!!! Har de inte viktigare saker de kan ifrågasätta i så fall! Och vadå... är det sååååå viktigt med bloggar att någon måste ifågasätta dem??? OK om någon skriver om rasism, barnpornografi, terrorism eller andra RIKTIGA hot!.. Men är tex Josefines graviditet ett sånt stort samhällshot? Jag bara tycker det är att överreagera!!! (Nu kan ju någon anonymt komma in och HOTA mig eller liknande, det skedde förra gången jag imotsade några ovan inblandade...)

2008-06-13 @ 18:02:30
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Anna-Lena; Herregud, ta det lugnt... Är det det här du syftar på eller? "Jag trodde hon ville vara smal när hon skulle gifta sig, men det vill hon tydligen inte...". Vad är så farlig med det? Inget ord om nåt samhällshot så vitt jag kan se :)

Nej, jag står fast vid att diskussion och debatt är bra, alltid! Om man inte vill att andra ska läsa eller ha åsikter om det man skriver är det nog bäst att skriva i en dagbok som ligger tryggt hemma i en byrålåda.

2008-06-13 @ 18:13:05
Postat av: Anna-Lena

Janny; Nej,(För övrigtNnedsättande och heeelt onödigt att skriva lugna ner dig...) det har du missförstått helt! Det är ju precis det jag menar...att det är väl helt ofarligt att hon blir gravid... Men de tycker de har ett uppdrag att leda till diskussion och debatt! Jag har inte heller något emot det MEN vad är det att debattera att hon är gravid! Välj era slag!.. Och så är det så kul med alla som säger man får väl tåla att någon säger emot! Medans NI som säger det inte tål det själva heller!?..

2008-06-13 @ 18:48:04
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: malin

Hej, va roligt att ni ska få en till knodd. lycka till med bröllop och må gott med din söta lilla familj! du skriver så bra och jag uppskattar verkligen din blogg! Hälsningar Malin

2008-06-13 @ 18:59:55
Postat av: Jenny

Anna-Lena; jag skrev inte lugna ner dig som du säkert ser. Vad bra, då är vi överrens :) Jag tycker inte att det de skrev var farligt, hela deras blogg går ju ut på att kommentera nyheter i bloggvärlden och det här var ju faktiskt en ganska stor nyhet! Jag tål absolut att folk säger emot, det är faktiskt väldigt kul, för utan emotsägelser - ingen debatt! Dock blir jag så trött på det eviga avundsjuk, missunsamhet osv snacket som jag skrivit ovan. Men det lyckades vi ju faktiskt undvika här!

2008-06-13 @ 19:43:50
Postat av: Kikki

Gratulerer med baby i magen! Ville si et par ord om misunnelse og det å ikke unne andre lykke: Jeg tror jeg i alle år har vært naiv og tolket alt og alle i beste mening. I det siste har jeg imidlertid hatt opplevelser som tyder på at misunnelse/mangel på evne til å unne andre gode ting, er en veldig sterk drivkraft, og det kommer fra dem du minst skulle ane. Det gjør meg trist, og det bekreftes bare ved at det plutselig har blitt så aktualisert, både i denne og andre store blogger. Stå på! (Forøvrig har jeg selv opplevd på kroppen den stigmatiseringen som følger med å være sykmeldt, siden jeg har en sykdom som bl.a. gjør at jeg må velge å ikke få barn ennå. Til alle som tror det: Det er INGEN som VELGER frivillig å bli sykmeldt,- det er katastrofe både økonomisk og sosialt!)

2008-06-13 @ 20:11:21
Postat av: Victoria

Oj vad roligt, många grattiskramar från mig!

2008-06-13 @ 20:15:22
URL: http://dumle.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Jenny: Vet inte om ta det lungt kan tolkas bättre?.. Ja ja... Fast jag håller med Kikki ovan att missunnelse(avundssjuka) är en enormt stor drivkraft hos folk generellt... Och det är synd att slösa massa energi på det! Varför inte bara gratulera då om man "måste" ta upp en nyhet!?.. Varför kommentera att man måste sy om en klänning (ngt som förövrigt inte stämmer) och det där med smal-bröllop tänker jag inte ens börja på... vad var det?.. enormt tåpligt bara!..

2008-06-13 @ 21:11:43
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Sanna igen

Anna-Lena, det vi poängterar är inte att bloggkommentatorerna skrev om Josefine var rätt, vi hyllar dem överlag eftersom de istället för att skildra sina liv får folk att vakna till och fundera över en del sjuka saker som många bloggare skriver om. De tar t.e.x upp ämnet rasism som är något en ung känd manlig bloggare signalerar med sina inlägg och de reflekterar över "smalhysterin" som är väldigt nyttigt, då många unga tjejer har ångest över ämnet vikt.

Att det var just ämnet vikt de skrev lite ironiskt om i inlägget om Prinsessan tycker inte jag kan klassificeras som missunnsamt, att det är så många som reagerar är väldigt konstigt.



Debatt drivs i princip alltid på någon parts bekostnad, men om det görs i syfte till att skapa sunda reflektioner tycker jag att det kan rättfärdigas.

2008-06-13 @ 21:26:13
Postat av: Liza

Håller precis med, barn är en stor gåva och man ska vara tacksam om man kan få barn!

Jag tror det handlar om ren avundsjuka när man inte kan glädjas åt andra, tråkigt... ha det bäst!

2008-06-13 @ 22:29:49
Postat av: Jenna

Oh grattis! :D Vad glad jag blir! GRATTIS IGEN! Önskar er all lycka i världen:)

2008-06-13 @ 23:14:29
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: teddy

godmorgon söta du!

Vad fint du skriver om din familj och ditt liv.

Barn är verkligen en gåva och man ska tacka sin lyckliga stjärn att man kan få äran att bära ett.

Jag blev så super glad att läsa om att din andra skatt växer inom dig och önskar dig och din familj all lycka i framtiden.

Med barn.

Bröllop.

Och livet i sig.



stor kram

2008-06-14 @ 08:29:59
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Ja, jag kan tyvärr inte se att det handlade om bloggkommentatorerna generellt från början, (det är en helt annan diskussion, där kanske vi skulle vara mer eniga, men de har ju inte heller bara "rätt") utan det jag och alla andra här pratar om är ju JOSEFINES fall!..

2008-06-14 @ 09:13:43
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Aurosia

**



Det som är så härligt med dig är att du verkar vara så ljust positiv. Vilket självklart kan skapa press för vissa, och därför har jag en blogg som är i många nyanser. ;) Ljusa som mörka.



Men som sagt... Känner du att du mår helhjärtat bra så finns det ingen anledning till att inte stråla glädje!

**

2008-06-15 @ 07:09:52
URL: http://theheartbeatofadoll.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh jag blev så glad när jag läste detta inlägg att jag sitter här och snyftar! =)

Så underbart att du ska bli mamma igen. GRATTIS!

Följer din blogg sedan du var gravid med elian. Du är verkligen en fantastisk människa.

2008-06-15 @ 12:55:19
URL: http://ordinaryme.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag brukar läsa din blogg men sackat efter lite nu eftersom jag varit borta. Håller med dig om att det är så onödigt att lämna taskiga kommentarer.



Det jag ville säga var i alla fall GRATTIS! Hoppas allt går bra med den lille i magen och att ni mår så bra som möjligt hela familjen :)

2008-06-15 @ 14:38:42
URL: http://friida88.blogg.se/
Postat av: Marika

GRATTIS!!! här kommer man hem efter en vecka i italien och då har det hänt hur mycket som helst här hemma (bloggvärlden)! Roligt! Jag längtar också tills vi får vårt lilla kärleksbarn...snart hoppas jag.. Många kramar!

2008-06-16 @ 16:14:33
URL: http://blivandefruandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0