Snart helg!

I helgen är det en del som sker. Idag ska jag unna min ansiktsbehandling innan dagishämtning, det ska bli skönt då min hud är lite knasig om dagen. Grilla ute i härliga solen är väl planen ikväll. Imorgon har vi ännu en dugnad på dagis så E ska vara där i fyra timmar innan han ska på partaj. Jag och Ashi ska ta båten med barnen till Hovedöya tror jag och mysa i solen. Det behövs lite girltalk då och då =)

Men allra mest längtar jag till min sovmorgon imorgon faktiskt, det är mitt MAMA hjärta PAPAtips = kör varannan sovmorgon. Var snälla med varandra vad gäller att få göra det man behöver få göra, stäng inte in varandra och visa respekt. Det första året är ofta helt fantastiskt med allt vad det innebär, kärleken till sitt barn och varandra är större än man kan ana på förhand ( så känner jag, alla är vi olika) men sömnbristen tror jag kan vara boven i dramat. Då man är trött blir man lättirriterad, svagare och ibland mitt i alla vaknätter kan jag känna att jag känt mig som en annan person. Att jag blev ett monster med dåligt tålamod ...help! Det gäller att inse sina svagheter som person och som par och att JOBBA med dem! Glöm inte heller bort att bebistiden ÄR övergående och vips så springer barnen in på dagis och vill inte gå hem, kan övernatta hos Farmor för att de så gärna vill och sen börjar de skolan... Så att tänka positivt är mitt sista tips, DET hjälpte mig massor under jobbiga tider.

Men det allra viktigaste rådet: Ta INGEN skit. Ni är två om att ha barn, så att ifrån början dela på ansvar och annat in i det längsta så länge det känns bra är viktigt. Släpp in den andra personen, ingenting är rätt och fel. I nästan alla fall mår barnet bra av att ha det BÅDE på Mamma och Pappas vis....

Tänk om jag själv kunde följa alla mina egna råd? ;-) Detta är en påminnelse till mig själv i grund och botten men ta gärna till er det ni tycker om.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej! Läser din blogg varje dag men har aldrig kommit mig för att kommentera men när jag läste detta inlägget kunde jag inte låta bli! Du träffade verkligen "mitt i prick" med dessa känslor! Var som att få visdomsord från någon som känner mig och vet om vår situation som nyblivna föräldrar ( härligt!). Tack för att du förgyller vår dag!

2008-05-30 @ 11:05:26
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/
Postat av: Anna

När jag vaknade imorse var jag lite smådeppig och kände att det blir jobbigt att ställa sig i duschen för att åka in till stan. Men nu efter att ha läst din blogg känner jag mig glad och har ett inre lugn. För det är precis det som du utstrålar! Du är fantastisk.

2008-05-30 @ 11:21:30
Postat av: Pethra

Skönt att läsa att det även finns fler som kände sig som ett monster pga. sömnbrist. :o) Jag har känt mig aningen ensam och hatat mig själv för mitt nya humör, alla andra tycks ha det hur bra som helst men kanske är det en fasad som de håller uppe för tänk om någon fick se hur det egentligen var :o) Längtar också tills i morgon för då får jag sovmorgon jag med! Härlig helg önskar jag er!

2008-05-30 @ 11:30:22
URL: http://pethrelitan.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag hade MIN sovmorgon i morse :) Att köra varannan morgon är guld värd! Jag tror att vi alla blir monster med för lite sömn! Herregud vad man kan få dåligt samvete då lugnet har lagt sig...s Och tur är väll det ;)

2008-05-30 @ 11:42:24
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Hoppas att ni får en fantastisk helg! :)

2008-05-30 @ 12:39:20
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Du är go! ha en fin helg med din familj! kram

2008-05-30 @ 12:53:06
Postat av: Alexandra

Du är go! ha en fin helg med din familj! kram

2008-05-30 @ 12:53:21
Postat av: Tess

Tänk att du skrev det här just idag. när jag behövde det som mest. känner mig mest arg och irriterad hela tiden då jag haft flera jobbiga nätter med min son som inte sovit bra.känner mig som världens grinmonster.men jag är så stolt och lycklig över min lilla son på 4 månader, men man måste bara stanna upp ibland och uppskatta det man har och att det kommer en tid då man får sova lite bättre. tack för en underbar blogg!

2008-05-30 @ 15:12:08
Postat av: Anonym

Bra råd, men det finns ensamstående föräldrar också.

2008-05-30 @ 20:12:43
Postat av: Josefine

Tack för alla fina ord! Go!!!



Jag vet att det finns ensamstående men jag skriver om mig själv härinne och viljan att behålla den kärlek jag har så jag har ingen erfarenhet av den biten = därför skriver jag inte om det!

Kram

2008-05-30 @ 20:15:05
URL: http://prinsessans.blogg.se/
Postat av: Deci

Åh , jag blir nästan tårögd när jag läser . Jag önskar såå att när jag kommer dit du är idag, att jag är lika glad och possitiv till livet som du är ... att jag blir lika lycklig som du är med dina E . Du är en glädjekälla och jag blir alltid lika levande coh lycklig när jag läser din blogg . Lycka till med allt . Och tack till en fin blogg . Kram från mig

2008-05-30 @ 22:14:42
URL: http://deci.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh , jag blir nästan tårögd när jag läser . Jag önskar såå att när jag kommer dit du är idag, att jag är lika glad och possitiv till livet som du är ... att jag blir lika lycklig som du är med dina E . Du är en glädjekälla och jag blir alltid lika levande coh lycklig när jag läser din blogg . Lycka till med allt . Och tack till en fin blogg . Kram från mig

2008-05-30 @ 22:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0