Bära eller brista?

Så nu har jag fixat härhemma och ska åka till jordmor där jag ska vara 13.30. Då jag fick frågan om bristningar häromdagen svarade jag att jag tror det är ärftligt och att jag själv smörjt med Weledas olja för gravidmagen, men nu är den slut och jag ska testa denna och se hur den är. Den känns otroligt mjuk och skön då jag smörjt den på magen men jag tror att har man anlag för bristningar så kan nog inga krämer trolla bort dem mer än att bidra till att göra huden mer elastisk. Burken känns lyxig då den är i glas, I like!


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag har bara använt weledas mina två gånger. Har inga bristningar. :)

Kan säga att min syster har massor efter sina.. så det där med ärftlighet vet jag inte.



Älskar weledas grejer!



//Bonnie

2008-11-24 @ 13:26:39
URL: http://bonniesvitarum.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Hej,

Jag har haft ett stift som luktar choklad från The Body shop och har sluppit bristningar båda graviditeterna. Men om det beror på den vet jag ju inte... Fick en chock idag då jag kollade hur lång tid jag har kvar, 21 DAGAR BARA! Hur ska jag hinna allt?!?! Jobbar bara denna vecka ut sen ledig 2 veckor om inte bebis kommer tidigare än planerat.

Ha en bra dag!!

2008-11-24 @ 13:40:35
Postat av: Ulrica

Jag har aldrig smörjt min mage med något annat än vanlig lotion under mina tre graviditeter. Jag har inte en enda bristning.

Jag har för mig att bristningar är hormonellt betingade dvs antingen får man det eller inte.

2008-11-24 @ 14:15:03
Postat av: Jennie

Jag fick förklarat för min när jag väntade min grabb att det är hormonellt. Att krämer inte har någon större effekt. Men vad gör det? det är mysigt att smörja in magen iaf hihi

2008-11-24 @ 14:18:32
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag använde mandelolja från apoteket, kostade knappt någonting och var jättebra, har inga bristningar alls :) ett billigt och bra alternativ enligt mig

2008-11-24 @ 14:40:50
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Sophie

Visst kan ärftlighet spela in men annars beror bristningar under en graviditet nästan enbart av hormoner. Det är hormonerna som spelar in, yngre mammor får oftare bristningar än äldre antagligen för att dom har "fler/mer" hormoner. Men skönt är det att smörja!

2008-11-24 @ 14:45:17
Postat av: Marie

Jeg tror det samme som deg, Josefine, at det har mest med arvelighet å gjøre. Jeg fikk ingen strekkmerker under min graviditet, selv om jeg ikke smurte magen en eneste gang. Moren min fikk heller ikke noen under sine graviditeter.



Ha en fortsatt fin dag:)

2008-11-24 @ 14:59:00
Postat av: Suzanne

Enligt vad våra BM har sagt så har det med hormoner att göra.

2008-11-24 @ 15:04:27
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag brukar strunta i om det funkar eller ej, jag gillar lyxkänslan att smörja in sig med en doftande mjukgörande kräm.



Nu behöver inte jag oroa mig för bristningar eftersom jag inte är gravid, men när jag väntade Zoe smörjde jag in mig med kokosnötskräm... och gick omkring och luktade godis. Och det minskade inte sötsugen jag redan hade... :-)

2008-11-24 @ 15:26:14
URL: http://invitedtojessica.blogspot.com
Postat av: [ 20-årig singelmamma till Alice 3 år & Antonio 1 år ]

Varken jag (tvåbarnsmamma) eller min mamma (fembarnsmamma) har fått bristningar trots att vi inte smörjde in våra magar alls

2008-11-24 @ 15:39:30
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: catta

www.cattasshowroom.blogg.se

KOLLA JÄTTEGÄRNA IN MIN BLOGG!!

(Om detta stör, så ber jag om ursäkt. Försöker bara att få mer läsare till min blogg.)

2008-11-24 @ 15:48:24
URL: http://cattasshowroom.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag fick en hel del bristningar under min graviditet och det var INGEN som berättade för mig att man skulle smörja för att undvika dom...hade jag vetat det så skulle jag ha badat i hudkräm :)Och nu får jag leva med dom resten av livet. Men hur blir det om man får ett barn till?

Mvh Maria

2008-11-24 @ 16:42:53
URL: http://.truestar.blogg.se/
Postat av: Betty

Bristningarna får man ju pga av hormonerna, inte pga att huden töjer sig.

Men det är ju alltid skönt att smörja in magen ändå.

Jag hade weledas havandeskaps olja, den smörjde jag in magen med, jättemysigt! =)

2008-11-24 @ 17:11:12
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: NinaK

Jag har ej fått bristningar efter 2 graviditeter. Har smörjt magen flitigt med ett särskilt stift från The Body Shop.

Båda mina systrar har fått bristningar. De har ej smörjt sina magar har de berättat för mig.

2008-11-24 @ 22:26:06
Postat av: NinaK

Jag har ej fått bristningar efter 2 graviditeter. Har smörjt magen flitigt med ett särskilt stift från The Body Shop.

Båda mina systrar har fått bristningar. De har ej smörjt sina magar har de berättat för mig.

2008-11-24 @ 22:30:32
Postat av: NinaK

Jag har ej fått bristningar efter 2 graviditeter. Har smörjt magen flitigt med ett särskilt stift från The Body Shop.

Båda mina systrar har fått bristningar. De har ej smörjt sina magar har de berättat för mig.

2008-11-24 @ 22:31:01
Postat av: NinaK

Jag har ej fått bristningar efter 2 graviditeter. Har smörjt magen flitigt med ett särskilt stift från The Body Shop.

Båda mina systrar har fått bristningar. De har ej smörjt sina magar har de berättat för mig.

2008-11-24 @ 22:31:30
Postat av: Anonym

Något jag oroar mig mest för när jag skall bli gravid att få en massa bristningar som man inte kan göra något åt.



har du tips på vad man skall tänka på ?

2008-11-25 @ 17:54:23
URL: http://honeybunnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0