Måndagen är här!

Godmorgon eller god lunch härliga måndag!

Inatt sov Elian BRA men otrolgit nära mig så jag sov mindre bra men det var MYSIGT! Varför vi väljer att sitta med honom då han ska somna ( i vanliga fall tar det ca 30 min) är helt enkelt för att vi tycker att han förtjänar den närheten och nedvarvningen och gör vi inte det springer han ut och in i timmar ( tro mig vi har testat). Nu då han är sjuk så har han haft ett extremt närhetsbehov vilket vi förstår och ger honom därför mer tid att somna in om kvällen. Min dröm är att han lär sig somna som han gjorde då han sov i spjälsängen då vi sa GodNatt och gick ut. Men sen han fick sin nya säng så hoppar han ur den automatiskt hur vi än gör. Men projektet startar igen så snart han inte är sjuk. Kanske hans eventuella astma förvärrat situationen tidigare, vem vet!?

E är hemma med skatten idag som vaknade happy kl 5.45 imorse och skrek VÄÄÄÄLLING PAPPA! De är just nu hos läkaren och ber om hänvisning till en barnläkare och jag tror att Elian behövde en soft dag trots att medicinen hjälper. Läkaren igår sa att han kan vara på dagis då han ej har feber men nu vill vi utreda detta.

Jag tog buss + t-bana imorse och det tog ca 1h och 45 min. Bussen stod i kö och t-banan var proppfull. Jag stod nästan hela vägen ( ca 30 min) och fick så ont i bekkenet så jag nästan grät då jag klev av. Men jag unnade mig själv en latte och en god macka på vägen till jobbet ifrån Godt Bröd för jag hade blivit så hungrig och jag fick den bästa servicen ( det tog ca 2 min) och den goa killen som ofta "servar" mig gav mig så fina komplimanger så all ilska ifrån min tur till jobbet försvann. Sen har vi suttit i möte tills nu så nu ska jag kicka igång denna nya månaden.

Happy Måndag alla underbara♥

Kommentarer
Postat av: Betty

Uch, det är inget kul att ha så ont!

Är det foglossning du har?

Kan du inte be din barnmorska om hjälp?

Det finns ju bra "stödbälten" som man ( här i sverige ) kan få hyra.



Här i Göteborg har vi stålande sol idag =) härligt!

2008-11-03 @ 10:50:03
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Anonym

kunde ingen erbjudit dej att sitta, dåligt!!! MARIA

2008-11-03 @ 10:54:25
Postat av: Philip

Trevlig blogg!

2008-11-03 @ 10:54:29
URL: http://philipalmen.blogg.se/
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej



Så dåligt att du tvingades stå!

Kunde ingen erbjudit dig en sittplats. Jag minns när jag var gravid och man hade ont. De enda som alltid var trevliga och erbjöd mig plast var unga killar i 20 års åldern :)

Ha en bra dag!

Åsa

2008-11-03 @ 11:00:38
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Intressant att höra varför ni gör som ni gör med Elian tycker jag! Hoppas du inte tar det som kritik om någon frågar varför ni gör si eller så, ofta handlar det nog om att vi vill veta dina tankar kring det =) ush va jobbigt att du fick stå så länge =( Att det ska ta sån tid verkar helt otroligt! Jobbigt! Hoppas du har det gott idag iaf! Kram Anna

2008-11-03 @ 11:01:44
URL: http://sagtogjort.blogspot.com/
Postat av: Caroline

hoppas att lille elian blir bra snart! stackars dig att du inte fick fick sitta på hela vägen, var det ingen som såg att du var gravid?? jag hade erbjudit plats direkt! har du provat stödbälte för foglossningen? hoppas du får en bra dag! kram!

2008-11-03 @ 11:08:40
URL: http://thinkofallthebeauty.blogspot.com
Postat av: Majja

Pinsamt att folk inte reser sig upp och låter dig sitta. Gravida och gamla ska man resa sig för och låta dem sitta.

2008-11-03 @ 11:17:07
URL: http://marvelousmajja.blogg.se/
Postat av: Annelie

Tack Josefine för att du är så inspirerande till att tänka positivt om varje dag!

Hoppas Elian snart mår bättre!

2008-11-03 @ 11:57:49
Postat av: Kari

Håper dagen din blir bedre og bedre. Jeg beundrer ALLE som har lang vei til jobb, og spesielt småbarnsforeldre og gravide. Det tar jo bort mange timer i uken, bare å dra til og fra jobb!!! Jeg er kjempeheldig og har 10-12 minutter til jobb..når jeg GÅR. Ha en fin uke

-klem-

2008-11-03 @ 11:58:08
URL: http://blogghestia.blogspot.com
Postat av: Karin

Förstår er precis när det gäller läggningen av Elian.

Jag har tre barn, min första fick jag ganska tidigt, låg med henne ända från hon kom tills hon var ca 4 år!! Jag fick gå den riktigt LÅNGA vägen för att få henne att somna själv, ligga i sängen, halvligga i sängen, sitta på golvet, sitta på en stol bredvid sängen, sitta på en stol i dörren för att sen kunna gå ut ur rummet helt. Det var en FÖR lång väg och det var då jag bestämde mig att aldrig göra om detta. Min mellersta pojke som snart blir 6 har det ALDRIG varit några problem med insomningen med, och inte med min minsta heller FÖRRENS han var runt ett och började klättra ur spjälsängen. Från att insomningen tog 5- 10 min började läggningarna ta upp till 2 timmar då vi fick bära tillbaks honom hela tiden, Vi bytte till en stor säng där vi får plats bredvid, så nu tar läggningen max 20 min med saga och insomning...Det funkar bäst för oss! Det värsta är väl att jag alltid somnar bredvid honom, men slappnar jag av så somnar han lättare...



Det är väl ändå så att det finns lika många rutiner som det finns barn, alla är ju olika...



Lycka till och hoppas att E blir frisk nu så du får tanka med några hela sömnnätter!!

2008-11-03 @ 12:06:49
URL: http://karinsreallife.blogg.se/
Postat av: Nickan

Lika vacker som vanligt! Hoppas det blir bra med Elian=)

2008-11-03 @ 12:41:01
Postat av: Zandra.B

Kaffe och smörgås kan ibland rädda dagen ;) Ha en underbar dag! Kraam

2008-11-03 @ 12:55:10
URL: http://wiendy.blogg.se/
Postat av: Ullebulle

Jag vet hur du har det i "få barn att somna-träsket", har själv varit där och burit tillbaka vår kille gång på gång. Och vi har en liten tjej som vi fick gå och bära i timmar varje kväll och natt tills hon somnade, nästan hela första året (det gick inte lägga henne varken hos oss, i hennes säng eller vagn). Nu somnar hon utan protester både på dagen och kvällen så länge hon är frisk (när hon är sjuk är vi tillbaka igen i bärandet), och nästa utmaning blir när hon ska få vanlig säng och springa upp gång på gång...

Med vår kille bestämmer vi innan hur många och vilka böcker vi ska läsa (1 eller 2), och sen ligger vi bredvid och läser och myser, när vi läst klart går vi därifrån efter lite pussar och kramar (om han inte redan somnat). I perioder har det varit svårare, ibland har vi fått sitta med en liten stund extra (fast då tar det extra lång tid för han ska kolla att vi inte försvinner) och ibland får man börja om med rutinerna och säga god natt, gå tillbaka när han ropar eller går upp osv.

Vi är väldigt tydliga och berättar innan att nu ska vi ta på pyjamas, borsta tänderna osv. och sen sova så skönt i sängen.

Den som nattar är ofta själv hemma med barnen, och då är det skönt att nattningen funkar.

Det här funkar i alla fall för oss, vi får tid och energi för allt annat som också måste göras.



Jag håller tummarna att Elian kryar på sig och kan känna sig trygg och lugn i sängen även fast ni inte är där.



Lycka till, jag hoppas ni får till rutiner som funkar för er och som ni trivs och mår bra med!

2008-11-03 @ 12:57:40
Postat av: Mia

min dotter sprang upp hela kvällarna när hon fick spjälsängen utbytt mot en vanlig men när hon fick småsyskon gick det över för då blev det naturligt att hon var stor och kunde sova själv och bäbisen skulle ligga i sängen bredvid mig. Bara och fortst

ätta som ni gör. jag tycker du har en sund och bra inställning till barn. Dom ska ha mycket närhet men vi vuxna måste sätta gränser så vi sover bra annars orkar man inte i längden... det fixar sig nog snart. lycka till och hoppas lillkillen mår bättre snart.

2008-11-03 @ 13:24:39
Postat av: Anonym

Hejsan! tycker mycket om din blogg, läser den då och då. Sen undrar jag vad du har för hårfärg? gillar den! Ha det så toppen, Mvh/ Bella

2008-11-03 @ 19:28:21
URL: http://bellaellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0