Soft start


Vi startade dagen med mysig frukost alla tre. Självklart gröt och goda mackor med svenska pålägg.
Nu känner jag att jag snart måste köra en tur till Sverige och shoppa mer gröt och god mat!

Vi kanske hade en lite för soft start för vi blev sena till kyrkan men det gick bra. Då vi kom dit var kyrkan full men vi fick platser och Elian somnade sött i sin Fars armar. Jag tycker det var supermysigt med en svensk präst, massa barn och fin musik. Då det var slut vaknade Elian av att vi gick till bilen så det blev en kort vila idag.


Han hann kika lite i sin bok innan de två små blå föll igen...

Sover sött hos sin Pappa..
Idag hade han jeans Nova Star, pikétröja ZARA och ulltröja ( Mini A Ture) ifrån Pixiekids.

Norska läsare: Jag behöver er hjälp! Vilka norska "kändismammor" med barn i åldern 0-7 år känner ni till? Gärna barn som syns då och då... Det finns väldigt många svenska Mammor som man ser på bilder med sina barn i blader och intervjuer. Men färre norska och jag kan räkna dem jag känner till på en hand så hjälp mottages tacksamt!







Kommentarer
Postat av: M

hej och Glad advent! Jaa, visst är det underbart i kyrkan denna söndag!

Jag tycker att risgrynsgröt(eller mannagröt) man kokar själv blir väl så god som den som finns på tub eller tetra. Koka på fet mjölk och smör. Man kan nog blanda i (vispad) grädde för att få det mer likt köpevarianten. fast man slipper konserveringsmedel, smakförstärkare o annat "kul". Går utmärkt att koka en stooor gryta o ha i kylen.: )

2008-11-30 @ 20:06:08
Postat av: Titti

Märtha-Louise? Vendela Kirsenbom? Eller är hennes barn större? Hon kanske in är norska heller?

2008-11-30 @ 21:17:14
Postat av: Josefine

M: tack för tipset, skriv gärna receptet!! Kram!



Titti: Jag har också tänkt på Vendela, ska kolla upp hennes ålder på barnen men jag ser dem inte ofta =)



2008-11-30 @ 21:19:51
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: karin

men vendela är ju svensk

2008-11-30 @ 22:20:23
Postat av: Anonym

Hejsan! Vill du ge lite åsikter på vad vi kan göra bättre med vår blogg? Skulle vara jättegulligt, alla åsikter räknas! Ha en trevlig kväll. :)

2008-11-30 @ 22:23:24
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2008-11-30 @ 22:29:05
Postat av: Silje

Mette Marit, nicholas charlie med kone(han på oslo tv, som også hadde vg-lista for en stund siden)pia tjelta, vibeke klemetsen(værdama på tvnorge som var gift med daniel franck).det var de jeg kom på i farta

2008-11-30 @ 22:30:19
Postat av: liv

Pia tjelta har en datter som heter Sofia...

2008-11-30 @ 22:46:53
Postat av: Grethe

Janne Formoe har en datter på et par år..

2008-12-01 @ 09:14:24
Postat av: Kaja

Hav med Kathrine Sørland, nettopp fått da, Mia Gundersen

2008-12-01 @ 15:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0