Svensk design är FANTASTISK

Då vi gav oss ut på lite shopping idag slog det mig verkligen vilka SNYGGA kläder Sverige bidrar med. E provade kläder på Tiger, Filippa K ( jag vill att han ska köpa hela butiken ;-)) och andra märken som inponerar är ju självklart J Lindeberg, Acne och Monki ( för att nämna några) där jag shoppade sköna kläder för min gravida kropp men som absolut fungerar efteråt också ( hoppas vi!)
Jag är väldigt stolt över Sverige och på en fin andra plats kommer ju Danmark med sina fina Stella Nova ( en kofta därifrån står på min önskelista en dag....) och Samsöe Samsöe har mycket fint för att nämna några.
Så lätt det är att glömma då man bor i Norge. Mer svenska kläder i Es garderob from nu har vi båda bestämt idag ;-)

Jag passar på att vila lite inne i en provhytt med en god latte ifrån Espresso House.


Perfekt @ worktröja ifrån Filippa K i marint fick hänga med ifrån butiken.


En perfekt julklapp till någon du tycker om.
Chokladfondantset ifrån Åhléns 145 kr.
Man doppar färska frukter i smält choklad - denna dessert ska det bjudas på ofta hemma hos oss!


Elians garderob inför kalla vintern känns väldigt komplett nu då han även har sköna varma tofflor att sova i ute i sin vagn.
Ifjol hade han UGGS och de var SÅ fina men dessa blir det i år. Endast 199 kr också, ett riktigt kap tycker jag.
De ser väldigt stora ut men han har breda fötter och all ull inuti tar sin plats.



Kommentarer
Postat av: mags

Kan man göra mjölkfri choklad då? =)

2008-11-21 @ 22:02:19
URL: http://maqqie.blogg.se/
Postat av: A-S

Hi hi den minnen E har i provrummet skvallrar verkligen om att han är far till Elian, då Elian oxå har den minnen ibland. Vad härligt att se...

Ha en fortsatt härlig helg!!

Kram

2008-11-21 @ 22:03:41
Postat av: Josefine

mags:det kan man säkert!

A-S: så kul att höra! tackdetsamma snälla du! kram

2008-11-21 @ 22:05:53
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anna

Du är en jä...el på att uppdatera :))) Toppen! Och jag är en jä....l på att titta in på din sida fniss Imorgon ska jag oxå ut och shoppa, vinterkläder till min skatt! Wish me luck!! Kraaam

2008-11-21 @ 22:07:27
Postat av: Malin F

Halloj! Sorry om jag stör på er mysiga kväll. Undrar bara var de varma tofflorna för 199:- kommer ifrån? Sådana skulle min lillprins behöva ha i vagnen han med.

2008-11-21 @ 22:37:56
URL: http://mammamalinsliv.blogg.se/
Postat av: Josefine E

Åh ni ser ut och haft det mysigt i Malmö :) Jag bor i Malmö och ja, det har verkligen varit knasväder idag. Skulle gå på stan och shoppa i snövädret. Var verkligen dränkt när jag kom hem.

Ha de så mysigt på hotellet! Kramar

2008-11-21 @ 22:57:23
Postat av: Josefine

Anna: haha tack =) Njut shoppingen!kram

Malin F: Tofflorna köpte jag på en "toffelbutik" vid Lilla Torg! Kram

Josefine E: haha ja det var galet, på slutet köpte jag ett paraply men då hade det självklart slutat slaskregna! Kram!

2008-11-22 @ 08:49:33
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Vera

Jätte snygga stövlar.Var har du köpt dem? Precis vad jag letat efter. Ha det bra!!

2008-11-22 @ 16:53:05
URL: http://veroniique.wordpress.com
Postat av: Josefine

Vera: tack! de är av märket So Nize och jag köpte dem på Sjarm i Oslo!



2008-11-22 @ 17:51:46
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0