Tillbaka hemma i lugn och ro

Nu kom vi precis hem! Elian sover i sin vagn ute och jag ska också försöka ta mig en nap. Han kunde inte somna innan läkaren men somnade i bilen och hann sova fem minuter så att bli stucken i fingret där var mindre poppis men att lyssna på lungor och annat gick jättebra, "Sova sova Mamman Min" satt han och sa hela tiden och kramade mig.

Antingen så har han bronkit igen eller så är det ett virus. Jag fick välja själv hur vi ska medicinera ( fick två alternativ) så vi kör på samma medicin som sist och nu ska denna dumma bronkit bort. Eftersom jag var så hungrig och vi skulle hämta ut medicin så fick han välja om jag skulle stanna och köpa med eller om han skulle sova / sitta i vagnen. Han valde vagn så vi körde till ett center. Där fixades medicin och sen köpte jag lite lunch som han smakade på och sen åt han en bulle i vagnen men somnade aldrig så vi körde hem - and here we are! ;-)



Sötaste sjuklingen i ull ifrån topp till tå.
Han åt lite kycklingbitar och sen var det vagndags igen. Tur jag tog min latte "to go" :)


Det känns viktigt att han får bli frisk nu och slippa hostan, vi får se om det hjälper med medicinen. Det känns jätteskönt att jag är hemma oavsett så kan han vara med mig de dagar han är dålig. Jag skulle kunna skicka honom på dagis eftersom han ej har feber och äter medicin (enligt läkaren) men som han mår idag så blir han oavsett hemma med mig imorgon. Det är en LYX att mysa med en sjukis som verkligen bara behöver MYS!

Tävlingen är nu avslutad och jag presenterar vinnarna ikväll. Nu startar nämligen en NY tävling alldeles strax, om jag inte somnar här....!

KRAM så länge!



Kommentarer
Postat av: Kicki med Cindy, Cody, Kyle och Tyler

Tycker du gör helt rätt som håller han hemma nu när det funkar. Det kan inte vara så kul med massa andra barn runt sig hela tiden om man inte mår bra. Vet tyvärr att inte alla har möjligheten att ha sina barn hemma bara för att vila en extra dag. Kram Kicki

2008-11-17 @ 14:08:50
URL: http://kampelycke.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag måste tipsa om Nubinette som är en inhalator som vår son använder då det konstaterats att han har förkylningsastma, vilken gör underverk för oss.

2008-11-17 @ 14:37:16
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: Felicia - Amerikansk Fotbollsfru

Usch då stackaren=(

Men han e nog glader att han får mysa hemma med mamma=)

Jag har min sessa hemma idag jag med - öroninflammation=(

2008-11-17 @ 15:04:36
URL: http://beingfelicia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min lilla fick sådan hosta förra veckan, fick åka in till barnakuten. Hon hade krupp, eller falskkrupp, (eftersom krupp är gamla tidens difteri och det är hon vaccinerad mot) men symtomen är de samma. Djup hosta och mkt förkylning. Då tänkte jag på Elian oxå. Kanske ngt sådant han har?

2008-11-17 @ 17:00:10
Postat av: sandrajohander

Vilken söt lite unge :)

du måste verkligen vara lycklig

2008-11-17 @ 17:58:34
URL: http://snjo.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa

:( Lill stackaren :)

aldrig kul när dom små blir sjuka man känner sg ju så hjälplös som mamma :(

Hoppas att han kan sova bra i natt och slipper den dumma hostan.



Fin han är i ullsetet.



Har du sett att han har ett fint ull set med ???

Finsn tröja leggings i rött eller marinblått 129 kr per del tror jag dom tog :=)

Köpte ett rött till Bambis ett års dag :=)

Dom stora har det blåa sen förra året :)

Är verkligen supernöjd med ullseten ;)





ha en fin kväll på er alla :)

2008-11-17 @ 19:16:04
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Sandra

Stackars lillkillen, tur han har en omtänksam mamma som tar hosta mm på allvar! Sofias tips är toppen, astmamedicin inhalerad med Nebunette gör verkligen underverk för astman, dvs hostan, slemmet pipen och kräkset. Men läkaren ni går till är väl en barnläkare som konstaterat att det inte är astma/obstruktiv bronkit utan akut bronkit? Eller har jag missförsått norskan? Krya på dig Elian!

2008-11-17 @ 19:44:11
Postat av: KarolinaN

Jag tycker det är konstigt att läkarna inte har pratat "luftrörsvidgande" (bricanyl, airomir tex)spray med er!? Det ger inga biverkningar alls. Att ni inte ens har fått prova om det ger effekt? Vet de som fått de trot att de inte fått diagnos astma. Hoppas verkligan det ordnar upp sig för er! Kram!

2008-11-17 @ 22:03:27
Postat av: Josefine

Tack snälla, jag vill jättegärna göra en utredning om astman men de måste vänta nu då han haft bronkit. Jag uppdaterar er med vad vi får för hjälp, vi har bara gått till fastläkaren.



VintageRetroPrinsessa: ja jag har det i blått till Elian =) Tack för alla dina FINA kommentarer inne hos mig, de lyser!



KRAM

2008-11-17 @ 22:06:17
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0