Xmaswishes!

Vi önskar oss:

◊Stellebord ifrån Babyshop, sånt man kan ha på badkaret med vit badbalja!

Här skymtar man det vi hade med Elian.
Det fanns endast i denna färgkombinationen då.
Ringde Babyshop Ryen idag och de är tillfälligt slut men kommer in och ska kosta 699 kr.

◊Maxi Cosi Cabriofix med IsoFix ( som man kan klicka i och ur stolen i vår bil)

Färg svart blir toppen!


Så här fungerar IsoFix, perfekt då man ska ta med stolen in om bebis sover. Vi har dessutom adapters till denna på vagnen = smidigt!

◊Elian önskar sig svenska böcker och MAX en grävmaskin. Vårt hus svämmar över av leksaker. Pyjamaser i stl 98 / 104 behövs. Gärna en docka också med kläder som han kan ha som lillasyster ;-)

◊Jag önskar mig detta och endast detta i 25årspresent, det är DYRT men verkligen något jag vill ha.
Alltså en Canon Spegelreflexkamera som fungerar bra för en amatör som mig som älskar att fota. Tips mottages TACKSAMT då jag vet att ni är många som har koll på detta!


Jag uppdaterar här med Eivinds önsker också! Stellebord och Bilstol är dock dyra historier så vi önskar oss hellre stort tillsammans än att få flera småsaker.










Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har en Canon EOS 450D, som jag tycker tar grymt fina bilder. Jag är INTE en profsfotograf men den kan användas av både amatörer och duktiga fotografer. Kolla runt lite på internet och läs användarrecensioner på olika. Då brukar man få lite koll på vad man vill ha/behöver.

2008-11-12 @ 12:14:08
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Stina

Undrar lite varför du inte sparat sakerna efter Elian? Är själv i det dilemmat om vi ska spara eller sälja. Våran dotter är 5 månader och vill ju inom snarframtid skaffa syskon. Är egentligen inte heller förtjust i att spara.

2008-11-12 @ 12:21:14
Postat av: Josefine

Tack Elin!



Stina: jag kände att det blir gammalt, vi hade ej plats och det är bra andrahandsvärde på det mesta så jag sålde vidare! Skötbordet sprack i sömmen så det returnerade vi. Jag tog liksom aldrig för givet att vi skulle få fler barn och köpte hellre saker som Elian behövde då!



Kram

2008-11-12 @ 12:23:31
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Maria Ö

Den kameran tror jag att jag kommer att få av M i julklapp. Vi hade ju en Nikon förut med lilla E slog glatt sönder den :-(. En bra kamera är det iallafall :-). Kram

2008-11-12 @ 12:25:30
Postat av: Camilla Johansson

Måste bara säga, man får sådan mysfaktor när man läser din blogg! Super bra och mysig... Lycka till med flickbebisen... Underbart med ungar, själv är jag 25 år och har 4 små kottar...



www.metrobloggen.se/lillmamman



MVH



Camilla

2008-11-12 @ 12:33:23
URL: http://www.metrobloggen.se/lillmamman
Postat av: Fredrik *Frisören

Ha en nice dag!

2008-11-12 @ 12:41:18
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Ska man ha en bra kamera ska man satsa på just en Canon systemkamera. Både 350 D och 400 D är bra grejor. Sen ett bra objektiv är med supervikigt!!

2008-11-12 @ 13:00:21
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Ruth

Hej vännen! du tänkte bara kolla om du fått ngn post från Novastar? Mailade du henne storleken? Vi har nu flyttat till vår nya lgh och det är helt fantastiskt, allting är nytt och fräscht! och stort för oss iallafall! kram kram

2008-11-12 @ 13:04:05
Postat av: Mange

Isofix e grym :)

2008-11-12 @ 13:08:15
URL: http://kommatill.blogg.se/
Postat av: selene

du skulle du kunna hjälpa mig med en sak ? :)

2008-11-12 @ 13:13:39
URL: http://seliis.blogg.se/
Postat av: Mikaela R

Jag har Canon eos 1000D, nyare, prisvärd och lättare i vikt än de äldre modellerna . Lätt använd och levande bilder blir det med denna.

http://www.letsgodigital.org/se/19214/canon-eos-1000d/

Där kan du läsa lite om den. Kan varmt rekommendera denna!!

Tack för en super bra blogg:)kram//m





2008-11-12 @ 13:18:12
Postat av: Mie

www.lilleprinsen.no koster det bilsetet 1.300,- da sparer du ihvertfall 399,- som det koster på Barnashus.

2008-11-12 @ 13:34:07
Postat av: Mie

Insektsnettmedmotiv.html" rel="nofollow">http://www.lilleprinsen.no/product/0/11067/453738/TinkafuInsektsnettmedmotiv.html



Dette må jo være perfekt for den lille tulla deres :)

2008-11-12 @ 13:36:24
Postat av: Felicia

Den kameran skulle jag oxå kunna tänka mig=)

2008-11-12 @ 14:06:05
URL: http://metrobloggen.se/beingfelicia
Postat av: Felicia

Ja den kameran hade inte suttit helt fel i julstrumpan=)

2008-11-12 @ 14:06:52
URL: http://beingfelicia.blogg.se/
Postat av: Linda

Min erfarenhet är att Nikon har bättre kameror än Canon, på alla nivåer. Nikon har väldigt enkla menyer och ligger bättre i en liten hand. Jag tror att du skulle komma långt med en D40, som är billig nu när nya modeller kommit, den kameran kan du växa med ett bra tag. Rådgör med din fotografvän Kimm, han an hjälpa dig att välja rätt!

2008-11-12 @ 14:10:54
Postat av: Susanne

Jag skulle nog rekommendera att du köper en nikon det är som sagt en bättre kamera. Själv har jag en d80 och är supernöjd med den, det är en amatör kamera men med proffs känsla, har aluminiumhölje vilket gör att den känns stadigare i handen. D60 ligger snäppet under men är i princip samma som d80 bara att den saknar aluminiumhölje och några finesser. (som du ändå inte saknar om du inte haft en d80)



Tänk på att köpa ett objektiv som är relativt ljuskänsligt, det ska helst ha 2,8 i ljusinsläpp rakt igenom, dvs oavsett hur mkt du zoomar.



Maila mig om du vill se några bilder som jag tagit med kameran!:)

2008-11-12 @ 14:42:53
Postat av: Line

Jeg har canon 400D og er kjempefornøyd - tror ikke forskjellen opp til 450D er så stor og det er noe rimligere enn 450D. Det har og kommet et 1000D som og skal være veldig bra for amatør. Sjekk de ut iforhold til pris og hva du trenger.

Men det er absolutt verdt pengene sine :o) Og 25 år er jo en merkedag.

2008-11-12 @ 15:07:21
URL: http://www.linlaa.blogg.no
Postat av: Maria

Det allra viktigaste när du väljer kamera är att den ska kännas bra i händerna. Välj det märke där du känner att du lättast kommer åt knapparna. Både Canon/Nikon gör bra kamerahus. Vad jag själv tycker är viktigt är displayen, den får mer än gjärna vara ordentligt tilltagen så man lätt ser om bilden är klar eller suddig. De billigare modellerna funkar jättebra, och jag skulle (eftersom jag själv kör Canon, blir de bara förslag på det just nu) rekomendera 450D. Vill du ner ytterligare i prisklass så 400D. Men jag är övertygad om att Nikon har motsvarande modeller som är lika bra:)

2008-11-12 @ 15:37:54
URL: http://nobbans.blogg.se/
Postat av: Annelie

Intressant att höra hur du tänkte kring att spara sakerna! Har en dotter på tre månader, vill gärna ha syskon ganska tätt - men absolut ingenting vi tar för givet att vi kan få!

2008-11-12 @ 16:57:29
Postat av: ida

hejsan:) Jag undrar om jag skulle kunna få låna bilden på stellebordet av dig? En kompis till mig ska snart ha barn och jag vill gärna köpa något användbart, men vill att hon ska se hur den ser ut först..Jättetacksam för svar! Tack för en härlig och positiv blogg:)

2008-11-12 @ 17:02:29
URL: http://idabeautiful.blogg.se/
Postat av: martina

är inte brunetten sjukt lik paris?

2008-11-12 @ 19:00:34
URL: http://martinamoregaard.blogg.se/
Postat av: kim

Hej Josefine!



Jag fick en eos 400D för ca 2 år sedan när jag fyllde 25 av min sambo. den är super. 450D är ju efterföljaren vad jag förstått. just nu finns det kampanjer på den jag har eos 400D. Tar superbra bilder. Sen kan man köpa till objektiv ifrån exempelvis sigma istället för canon så blir det lite billigare.



Ang bilbarnstolen så har vi en svart maxicosi från i februari och en isofrixplatta också den inköpt i februari i år. Vi ska köpa större stol till vår dotter nu och säljer gärna vårt "kit" om ni är intresserade.

Givetvis är inget krockskadat.

Ibland har vi vägarna förbi malmö om det nu var så att din mamma bodde där.



Det skär lite i hjärtat att behöva byta för det har varit så smidigt att klicka i bilstolen i chassit till bugaboon. Men dom växer ju dom små liven...



Hoppas du har en mysig kväll!

2008-11-12 @ 20:06:26
Postat av: Josefine

Tack för att ni är så hjälpsamma!!!



KRAM

2008-11-12 @ 21:41:00
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Louise

Mitt tips: Canon EOS1000D eller EOS450D



Varför? Jo, pga följande:



Alla objektiv sedan 1987 passar på kameran, med bibehållen autofokus och ljusmätning. Alltså kan man hitta riktiga begagnatklipp på passande objektiv för en billig peng.



Du har möjlighet att komplettera med batteri/vertikalgrepp på samtliga kamerahus.



Båda kamerorna har Live-view (du kan titta i displayen när du ska fota istället för i sökaren).



Bred autofokusyta med minst sju fokuspunkter.



EOS1000D fick EISA's utmärkelse för bästa konsument-systemkamera och EOS450D fick TIPA's utmärkelse för bästa avancerade systemkamera.



Nikon gör väldigt bra kameror, men just nu ligger Canon en bra bit längre fram i instegsmodeller. D40 är en gammal modell med endast 6 MP i upplösning och saknar de senatse funktionerna.



Vad gäller "skön att hålla i" så beror ju det på hur ens händer är utformade, eller hur?

Gå in i en butik och testa de modeller som de har och känn efter vilken som ligger bäst i dina händer. Det viktigaste är inte vilket märke man väljer utan att man väljer en kamera som passar för just en själv.



För mig passade EOS450D bäst. Jag tyckte att jag fick mest för pengarna med den kameran. Jag stortrivs med den!



Lycka till med din fotografering!!!





2008-11-12 @ 23:11:16
Postat av: jennifer

den stolen är stårlande vi ha samma fast i brip modell, hur smidigt som helst!!!

2008-11-13 @ 19:08:37
URL: http://saligblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0