Red shoes

Elian skulle få vinterskor av Mormor har vi bestämt sen hans tvåårsdag. Så idag körde vi in på ett stort center på vägen hem och gick in i den skobutik vi alltid shoppar skor. Elian VÄGRADE prova sin fot mot en sula och tokskrek, jag tror han var törstig och trött efter en dagisvecka. Han ville bara prova de röda mustofflorna och eftersom han behöver ett par till tofflor ( ett par hemma, ett par på dagis) så fick han dem. Tror allt Mormor skämmer bort honom.. Men vinterskor är nu inhandlade, med skönt ullfoder i och en bredare variant som passar hans fot bra.


Här shoppas det en liten leksak.
Röda nya tofflorna är på, de skulle INTE tas av.....





Kommentarer
Postat av: Elin

Ett tips är att rita av barnets fot på lite hårdare kartong och klippa ut. Då kan man ta med den till affären och prova och så vidare. Detta kan man ju göra som en pysselgrej med en trotsig 2½-åring.



Detta har iallafall varit räddningen för mig med min lilla stundtals trotsiga kille. Är ju inte dumt när de inte är med heller. Att ha i handväskan liksom...



Ha en bra helg!

KRAM ELIN snart tvåbarnsmamma

2008-10-24 @ 18:05:04
Postat av: Johanna

Han verkar bortskämd, din pojk. Får han ofta som han vill när han skriker, för att ni ska slippa just skriket?

2008-10-24 @ 18:12:16
Postat av: Josefine

Jag har gjort så tidigare, tagit med en sula ifrån en sko som passar =)



Johanna: Han får inte som han vill via skrik men nu behövdes tofflor =)

2008-10-24 @ 18:19:06
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Okej, men det är ju inte första gången man läser om att Elian skriker och ni ger efter. Tex med sovandet.

Men hur som helst, var och en gör som de vill, det lönar sig att vara konsekvent bara. Även i skrikandet...

2008-10-24 @ 18:22:16
Postat av: Marit

Hvilke vintersko endte du opp med? (litt kjekt å høre hvilke erfaringer andre gjør seg angående utstyr ;))

Er veldig lite aktiv når det gjelder å legge igjen kommentarer i bloggen din, men synes den er veldig koselig:) Er nesten innom en tur daglig jeg ;) Kos deg med besøk; kjekt med foreldre besøk når man har dem så langt unna i hverdagen :)

2008-10-24 @ 18:45:30
Postat av: Josefine

Johanna: han grät för att han inte ville prova skor just då. Ett helt normalt beteende hos en trött tvååring. Sen är Mormor här och som jag skrev skämmer bort honom ( han fick de tofflor han ville ha). Ang sovandet så har vi verkligen tagit tag i det så jag vet inte helt vad du menar? Att låta sitt barn skrika om kvällen är en sak men hos oss har det handlat om att han kommit ut ur sitt rum ca 50 ggr / kväll så vi har börjat sitta m honom tills han somnat. Om ett barn skriker om natten är det nog mer vanligt att låta dem komma och sova än att inte? Elian har mest kommit in och ut och inte skrikit så mkt. Skriker av ilska har han gjort då vi följt honom t sin säng men nu sover han bättre just för att vi tagit fighten och varit uppe tre veckor varje natt med ett skrikande barn för att visa vem som bestämmer. Vet inte helt vad du vill att jag ska svara? Jag skriver inte om allt privat härinne och inte om alla våra rutiner och uppfostringstankar. Så den bit du fått tag i stämmer nog inte helt. Även om Elian är en del av bloggen så är det midre och mindre om honom som person nu ju äldre han blir.



Marit: tack snälla! ska visa dig skorna snart =) KRAM

2008-10-24 @ 18:57:27
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Men andas, Josefine. Jag fattar inte varför du går i sådan försvarställning direkt. Ta det lugnt!

Du har skrivt om jobbiga nätter och skrik och "tandagnisslan", men kanske inte just idag eller igår eller förra veckan. Jag anklagar inte dig förngt. Jga har själv en tvååring som jag är uppe med ofta, minst en gång per natt emellanåt. Så jag vet hur det är! Jag har oxå tagit in min dotter till oss, just för att slippa springa, bråka, gnälla och inte få sova mitt i natten. Det jag menar är att man ska vara konsekvent, och det verkar ni ju ha insett nu. För ni har tagit fighten med natten. De små lärt sig otroligt fort när man ger efter. Men detta är inget som du ska ta personligt, det är ju ett tips till alla mammor/pappor som kämpar därute med gnälliga tvååringar. Man får ju välja sina strider.

2008-10-24 @ 19:09:47
Postat av: Josefine

Jag förklarar bara då jag läser din fråga! Han har inte skrikit som i butiken nattetid så det går inte att jämföra dagiströtthet mot nattens ledsenskrik.



2008-10-24 @ 19:40:15
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Liza

Menar du inte 2-årsdag? =)

Ha det så mysigt i helgen!

2008-10-24 @ 19:51:47
Postat av: Josefine

Liza: hihi jo =) Ska ändra!

2008-10-24 @ 20:01:01
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Maria Ö

Ja, är det inte underbart med lite tjuriga barn ibland ;-). Men skam den som ger sig haha, Mina barn vinner 9 av 10 gånger. Kram

2008-10-25 @ 12:51:59
URL: http://mariaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0