We love dagis!

Nu är vi hemma efter dagis! Jag har som oftast bäddat sängar, startat en tvättmaskin och fixat lite och alla ljus är tända. Elian leker glatt med alla sina bilar, kör dem, radar upp dem och röjer omkring. En soft stund efter jobb och dagis. E slutar jobba nu och är på väg hem.

Jag är SÅ lycklig över hur bra Elian har det på dagis, han skriker namnet på sin avdelning och säger "är BÄST"! Hur ska man visa fröknarna uppskattning? Tror vi ska skriva ett litet helgkort och överlämna imorgon och kanske något gott inför helgen? Jag känner iallafall att det är extremt viktigt med den trygghet och trivsel fröknarna bidrar till. Elian kramade alla hejdå idag och sprang GLATT mot bilen, så snabbt att jag knappt kunde fånga det på bild!


WE LOVE DAGIS som vi kallar det!
Dagis är ett mysord och för mig står det för det jag upplevde osm liten på dagis.
Det är där man leker och har kul om dagarna medans Mamma och Pappa jobbar.
Alla goda vänner Elian har pratar han om varje dag och det märks att det är väldigt socialt att vara mycket i grupp.




Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken liten söting!!

Häftigt det du har här till höger, att man kan se hur stor bäbisen i magen är..



Vad tycker du om jupynt såhär års??



Ha det bra!

2008-10-30 @ 16:32:40
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Tyskungen

Hej,



Fan jag gillar din blogg skarpt. Har du läst min? Tyckte att det var nån med misstänkt likt namn som kommenterat?



Den finns på www.tyskungen.se



Lägg gärna en länk om du gillar den.



MVH,



Klaus

2008-10-30 @ 16:36:48
URL: http://www.tyskungen.se
Postat av: Mirva

Jag överlämnade en massa choklad till våra fröknar imorse. Skrev att chokladen var från våra söner (som båda går på samma dagis) och att chokladen var "gott till kaffet". När jag shoppade chokladen igår och sa det till våra söner i affären att jag skulle köpa det...då säger en utomstående mamma "men, VAD? Ska du skämma bort era fröknar.................?!". Nej, det handlar inte alls om det enl mig utan bara om att visa lite UPPSKATTNING. Visa att vi föräldrar är så nöjda hur de tar hand om våra barn, att de leker med barnen i ur och skur och ska alltid orka visa sin bästa sida, för inte kan de vara på dåligt humör när de tar hand om barnen.



Så CHOKLAD är mitt bästa tips!



Kram Mirva

2008-10-30 @ 17:16:16
Postat av: Julia

Jag säger också dagis...... varför ska det behöva vara negativt? Tycker också att det låter mysigt. Mycket mysigare än förskola eller vad de nu kallar det nu för tiden.

2008-10-30 @ 17:26:30
Postat av: Liza

Va skönt att ni trivs på/med ert dagis!

När jag jobbade som barnskötare blev jag jätteglad bara nån sa till mig att dom tyckte allt var bra och att man var duktig, men visst är det alltid kul att få en liten present! =) Kram

2008-10-30 @ 17:58:17
Postat av: Maria

Vilken sötnos!

2008-10-30 @ 19:23:15
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Karolina

Jag tyckte också väldigt mycket om dagis när jag var liten, och jag kommer ihåg det som en rolig plats, massa lek och många vänner! Måste vara superskönt att Elian trivs och att han förhoppningsvis kommer att komma ihåg det som något positivt även senare i livet. Han får ju säkert mycket ut av att vara där själv också, så det är ju inte någon "barnparkering" då, vilket jag tror en del mänskor uppfattar att dagis är.



Hoppas ni får en mysig helg hela familjen tillsammans och tack för en fin blogg! :)

2008-10-30 @ 19:25:07
Postat av: Sara

Lite självanalys nu då.. men jag gick inte på dagis eller fritids, ja hade en dagmamma, jag avskydde det, hade inga vänner där, rymde ofta till kompisarna på gården och sådär-- Men det ja vill ha sagt är att ja funkar inte så bra i grupp, ja läser på universitet, ja avskyr att jobba i grupp, ja gillar mest att jobba ensam eller två och två.. men såååklart är detta något ja ska jobba på, så ja lär mig. för ja ska bli fritidspedagog=)

Jättemysig blogg=)

2008-10-31 @ 07:41:01
URL: http://sweettoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0