Tankar....

Nu softar jag framför Nyhetsmorgon och har smörjt nacken med en thaisalva, önskar väldigt ofta att jag kunde ta en tablett och vips är smärtan borta men det går ju inte då jag är gravid. Alvedon/Paracet hjälper väldigt lite.

Det är en solig mysig morgon i Oslo och jag lämnade en son som ville leka med bilar och sa ha det. Jag är verkligen i valet och kvalet just nu även fast E inte är med i mina tankegångar. Jag älskar vårt radhus, det är fint, fräscht och vi bor nära naturen. Men då det är så lång kö till dagis och jag vet att jag ska vara hemma så hade det varit SÅ mycket enklare att ha nräa till dagis då jag och bebis är hemma, då kunde vi promenera dit... Men då tänker man kanske, byt dagis? Nej det kommer vi inte att göra. E kommer ta dagisbiten då jag är hemma med bebis och vi kommer fixa det jag vet det. Kanske flyttar vi igen då bebis är större och jag jobbar igen, just nu måste jag bara andas, köra i tid så jag slipper långa köer och fokusera på att bli bättre i nacken.

Att bo som vi gör nu med uteplats och nära till naturen är underbart och jag vill inte bo mindre mitt i stan ( det kostar ju mer där) och jag vill att barnen ska växa upp i ett skönt område men massa utelek. Men den där kön....kan de inte skaffa en t-bana i närheten? Buss tar ju lika lång tid som bil, tyvärr. NU ska jag sluta drömma och vila.

Önskar er en HAPPY ONSDAG!

Kommentarer
Postat av: natta

jag vet exakt hur du menar ! sj har jag nära till dagis med min son som tur är & jag som är oxå gravid vet hur jobbigt allt kan bli om vissa saker inte faller på plats som det ska !

sj kommer man från sthlm & har flyttat till skåne & bor i ett bra område där barn kan leka med mycket natur så det är ju underbart , men det kan även bli ensamt när barnen är på dagis & killen är på jobbet hela dan =/ men thats life liksom. som tur är ska man ju flytta upp igen till sthlm fast till ett lugnt område, fast när det blir det visar sig..för att få bostad i sthlm det är inte det lättaste & köerna är långa! men som sagt klart man saknar storstan ibland ;) ha det bäst kika gärna in hos mej på mina bloggs =) www.chanelsthlm.blogspot.com lr www.nattasthlm.blogg.se

2008-09-10 @ 09:24:19
URL: http://nattasthlm.blogg.se/
Postat av: grombaben

Nå vet jeg ikke akkurat hvor du bor, men har en liten følelse av at det ikke er altfor langt unna oss.. Uansett... det går vel kanskje an å kjøre til t-banen og parkere der? Det ville vel kanskje lettet litt? Skal de ikke bygge ut t-banen sørover også?



Ha en fin dag, håper nakken kommer seg!

2008-09-10 @ 09:24:50
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: Anonym

God bedring med nakken. Har du prøvd arnica krem? Den bruker jeg på min nakke og syns det funker bra.

2008-09-10 @ 09:29:57
Postat av: Sandra

Hej! Det är verkligen hemskt när man har såå ont som du har, jag lider med dig.

Men jag har ett alternativ som du kanske kan prova. Min pappa fick hjälp i sin nacke(bilolycka).

Det finns ett skum som som bara innehåller naturprodukter och aloe. Och jag säger det, det fungerar verkligen!

Här är länk till hemsidan: http://www.bestwaynetwork.com/sue/home.htm



Och skummet som vi använder är: http://www.bestwaynetwork.com/sue/home.htm



Hoppas du blir bättre! Kram (Jag säjer inte detta för at sponsra företaget utan för att det fungerar)

2008-09-10 @ 09:38:55
URL: http://ordinaryme.blogg.se/
Postat av: Josefine E, Malmö

Ja det låter inte så förnuftigt att flytta igen. Andas, ta det lugnt! Jag tycker inte att det är FEL att låta sina barn växa upp inne i stan men jag tror det är lättare att stimulera barnen om man har trädgård och bor nära naturen. Tänker själv på när man var liten och cyklade runt på gatan och lekte med grannarna. Sprang upp på berget/skogen och spikade kojor. Det är inte så lätt inne i stan...



Ha en fin dag!

Josefine

2008-09-10 @ 09:55:09
Postat av: m

När lade sig Elian med huvudet neråt när du var gravid?

2008-09-10 @ 10:06:16
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Anna (england)

Vad är det du har gjort med din nacke? Hoppas du får en bra dag trots smärtan!

2008-09-10 @ 10:54:17
Postat av: Sara

Det är så kul att läsa din blogg, den förgyller mina dagar när ja är lite nere eller bara har lite tråkigt på jobbet. Fortsätta vara ditt positiva och strålande jag. Det strålar om dig.(Även när du har en sämre dag.) Lycka till med liten! Kram

2008-09-10 @ 11:02:41
Postat av: Josefine

tack för pepping! vi kommer inte att flytta men tankarna snurrar alltid i huvudet och man önskar att vissa ting var annorlunda, som att kön vips försvann ;)



m: han fixerade sig några veckor innan, jag kommer inte ihåg exakt. det står nog i bloggen?7 augusti såg jag nu :) dvs ca 10 dagar innan!

Anna: jag har en skada ifrån en bilolycka. tack så mkt!



KRAM!

2008-09-10 @ 11:03:41
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

Nu vet ju inte jag heller i vilken del av Oslo/Akerhus som ni bor i men jag har också hørt att t-banen ska dras længre ut. Om du bor ut mot Lillestrøm så fungerar ju tåget mellan city och Lillestrøm som stoppar på många stællen vældigt smidigt..

2008-09-10 @ 12:32:24
Postat av: Sara

Förstår dina tankar....... tänkte likadant och det kändes förbjudet i början. Jag och min kille flyttade från liten trång ( men gud så mysig) 2:a mitt i Göteborg ut till fint hus vid havet innan vår lilla prins kom för att han skulle få det perfekta livet... Nu tio månader senare har vi huset ute till försäljning och jag bara hoppas att vi snart är tillbaka i stan igen... bo i hus kan vi göra senare i livet igen om vi får lust, det är inte svårare än så... kram

2008-09-10 @ 20:28:20
Postat av: Josefine

jag har inte testat Arnicakräm!

2008-09-11 @ 08:08:56
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0