TACK och tänk!

TACK för alla era tips, jag gillar verkligen P.O.P så ska kolla upp den ryggsäcken, den måste gå att knäppa över bröstet då de är på tur.

Nu sitter Elian i badet här och jag passar på att blogga lite. Ang sjukskrivning så visste jag att det skulle komma elaka och oförstående kommentarer här och var men det tar jag. Att blogga är att lämna ut sig själv och då man inte lämnar ut exakt allt kan ju folk tro precis vad de vill, och de gör dem gärna har jag märkt. Men då jag har en nacke som inte fungerar ( som jag förklarat MÅNGA gånger, men kanske det inte tas på allvar förrän man ligger dygnet runt och gråter? Ligger jag mer än någon timme så gör det ont, jag måste rära på mig för att få blod genom musklerna) och jag måste ta alvedon ( det enda jag kan ta nu), försöka sova, stretcha, betala dyra pengar till akupunktören mm så vore det rent ut sagt idiotiskt av mig att låta Elian gå hemma! Skulle jag klara att bära och aktivisera honom? Skulle han ta ledigt ifrån dagis? Vi måste oavsett betala fullt varje månad så det vore ju bara dumt då jag inte blir bättre och han skulle SAKNA sina vänner.

Att luncha med en väninna efter att ha vilat en hel fm innan dagishämtning ( jag ska egentligen inte köra bil heller och vi sitter alltid i bilen ca 1,5 h / dag och jag kör) eller att gå på bio kallas att leva. Alla som är sjukskrivna är det förhoppningsvis av en duktig läkare som vet vad de talar om. Vem vill vara sjukskriven? Ha dåligt med pengar? Men framförallt ha ONT?

Tänk om - tänk hellre gott om andra!

Nu vill Elian upp så nu är det barntv + välling. E är och fotas lite inför en smyckesrelease.

Kommentarer
Postat av: karin

så bra skrivet!!! det är ju precis som du säger. skulle man stänga in sig och glo på tv hela dagarna som sjukskriven skulle man ju knappast må bättre... älskar din blogg! stor KRAM till dig!

2008-09-10 @ 18:35:07
Postat av: Anonym

är E modell? :)

2008-09-10 @ 18:39:30
Postat av: Nickan

Du har verkligen helt rätt, klart du ska ut och ha trevligt när du väl kan, man gör klart det man mår bäst av, det kan ingen undgå, inte ens en jävla idiot som skriver dumma komentarer! Älskar dig blogg, speciellt när du är så positiv, du får andra till att ha samma positiv inställning som du har! Hoppas din nacke blir bättre, många kramar

2008-09-10 @ 18:40:21
Postat av: Anna

Så sant Josefine! Ju mer du håller igång varvat med vila, desto snabbare kan du säkert komma tillbaka till jobbet. Att inte aktivera sig gör en bara deprimerad och det kan knappast vara bra för någon i din familj. Du känner dig själv bäst och ska inte behöva ursäkta dig här! Kram Anna

2008-09-10 @ 18:47:05
Postat av: s

Det är sååå synd att du ska behöva förklara dig. Det är ju klart att sonen din ska få vara på dagis med sina kompisar! =) Och jag kan förstå om man som mamma vill ta en fika med en vännina på tu man.



Ha det nu fint!

2008-09-10 @ 18:49:28
URL: http://ordinaryme.blogg.se/
Postat av: Lise

Det fins så mye sjalusi blant mennesker, og det skal man ikke bry seg om. Alle som leser din blogg vet at du lider, og etter alt jeg har lest fra tidliger innlegg fra deg, så virker det som du storkoser deg med jobben din. Og alle som har gått gravid vet at det ikke er bare bare, og iallefall ikke når man har plager som ved nakke eller bekkenløsning. Kos deg med god samvittighet. Tenk på deg selv, og den lille både i maven og E:-) Ha en fortsatt strålende onsdag

2008-09-10 @ 18:49:39
Postat av: Nettan

Förstår dig precis, min mamma är också sjukskriven sen ganska länge. Och ibland drar hon sig för att gå utanför dörren, bara för att andra ska tycka/få för sig att hon inte är tillräckligt sjuk... Så SKA INGEN behöva känna!! Ingen ser ju de värsta stunderna när hon ligger hemma med värken =( och är hon ute försöker hon ju hålla skenet uppe!! Att få komma ut ibland ger positiv egergi som är sååå viktigt som sjukskriven!!!

2008-09-10 @ 18:49:49
Postat av: Louise B

När min lillebror föddes fick jag vara "ledig" från dagis ca. ett halvår. Jag har bara mysiga minnen och mamma med!

2008-09-10 @ 18:49:59
Postat av: Sara

Jag blir så less på alla människor som ska "klaga" och "hitta fel" på andra människor. Som inte kan känna glädje för andras lycka! Usch..

2008-09-10 @ 18:55:51
URL: http://sarasdagbok.blogspot.com
Postat av: Marie

Ja, att blogga är att lämna ut sig själv, jag tycker det är tråkigt att du ska behöva försvara dig... Bara du vet ju vad du orkar och vad som är bäst för dig och din familj just nu!

Kollar härinne flera gånger varje dag, dina inägg får mig att både skratta och ibland fälla en tår!



Ni är värda att få vara lyckliga!



Kram i massor och hoppas du mår bättre snart!



Marie



2008-09-10 @ 19:00:15
Postat av: Louise

Du ska ju göra det som får dig att må bättre!

Jag håller med S och Nettan. Det är synd att du ska behöva förklara dig, för det borde du inte behöva. Och som Nettan skrev, det är ju ingen som ser dina värsta stunder (av oss bloggläsare m.fl alltså). Jag hoppas att du snart blir bättre, och fram tills dess: Gör allting som får dig att känna dig bättre!

Kramar Louise

2008-09-10 @ 19:03:07
Postat av: Mamma till [ Alice 3år & Antonio 1år ]

Men åh!

VARFÖR ska man lägga energi på att hacka på andra?!



Folk är och kommer tyvärr alltid vara oförstående.

Tack för att du delar med dig av din vardag och tankar. Jag håller tummarna på att resten av graviditeten innebär mycket vila, mys och glada miner!



Kram!




2008-09-10 @ 19:03:27
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag blir så irriterad på folk som kommenterar din sjukskrivning. Jag har också problem med nacken efter en bilolycka.

Bara för att man inte går omkring med bandage eller kryckor så kan man inte ha ont!!! Eller??

Är det förbjudet att vara GLAD när man har ont??? Tror ni som klagar på Josefine att denna värk är något hon valt och inte skulle vilja bli av med??? Om dessa människor visste hur det är att ha konstant värk så tror jag inte att de skulle ifrågasätta hur du lever ditt liv... Josefine,fortsätt leva livet och gör det du blir lycklig av!

Kram Hanna

2008-09-10 @ 19:13:58
Postat av: Pethra

Jag blir så trött på alla dessa elaka människor som ska tycka till om ALLT, speciellt de som tycker till om sådant de har noll koll på och som själva aldrig varit i en liknande situation. Med andra ord, alla småglin som fortfarande lever i en skyddad värld och går i skolan. Att vara sjukskriven innebär inte automatiskt att man ska ligga hemma nerbäddad och ha barnen hemma springandes. Att göra det man bäst tycker om och som får en att må bra hjälper en att bli bättre fortare men det kan man knappast veta om man inte har varit där. Jag hoppas du inte tar åt dig av allt elakt som skrivs, du är inte värd det!

2008-09-10 @ 19:24:08
Postat av: Anonym

Josefin! Hoppas verkligen att du repar dig och hämtar krafter, att sjukskrivningen inte varar hela graviditeten!Jag har oxå haft vissa besvär under mina graviditeter som har lett till sjukskrivning så jag vet vad det innebär att vara gravid, sjuk och ha små barn hemma.

Jag är oxå förskollärare och arbetar på en svensk förskola... I många svenska kommuner får barnet vistas på förskolan när föräldrarna jobbar eller studerar. Är föräldern hemma med småsyskon får man oftast lämna sitt barn 15 timmar i veckan på förskolan. Vid sjukskrivning är det en dialog mellan förälder coh förskola som avgör om och isåfall hur mycket barnet får komma. Avgiften betalas oavsett.

Att folk reagerar på att du lämnar Elian på förskolan när du har tjej-lunch kanske inte är så konstigt ur svensk synpunkt. Jag har ju liknande erfarenheter som du så jag vet att Elian förmodligen har det jättebra några timmar på förskolan. Däremot kan jag reagera ¨på trenden att barn får vistas längre och längre dagar på förskolan. Har oxå svårt att förstå föräldrar som vill lämna bort barn för att de kan! PÅ en del ställen t.ex stockholm kan man som föräldraledig lämna sitt barn nästintill heltid vilket jag är ganska kritisk till. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats ;-), men det tänker jag inte (skönt va'). Hoppas du (och ni andra ;-))förstår vad jag ville ha sagt med detta låånga inlägg...

Kram och krya på dig.

2008-09-10 @ 19:36:39
Postat av: Ulrica

Förlåt, mitt namn kom inte med i inlägget ovan!

Ulrica.

2008-09-10 @ 19:38:10
Postat av: Sandra

Bra skrivet! Jag tror ett barn behöver komma ut och leka med andra barn. En förälder har ju oftast inte tid att ge ett barn så mycket aktivitet som en förskola! Hoppas det blir bra/bättre med nacken! Kram

2008-09-10 @ 19:54:56
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Cina

You go girl. Älskar din blogg och att du ger så mycket av dig själv. Har själv en ond nacke från och till och det ÄR inte roligt.

Jag brukar faktiskt tänka på dig när jag känner att det är jobbigt ex. på jobbet att försöka vara lika positiv som dig trots motgångar. Du ger positiv energi och låt ingen annan tro något annat.

Styrkekramar, sköt om maggen!!

2008-09-10 @ 20:19:05
Postat av: yalda

Jag tycker inte ens du ska förklara dig! Det är ditt liv o du gör som du vill! Har varit en smygisläsare i över ett år så det är väl dags att säga hej! :) Grattis till bebis och bröllop!

Kram

2008-09-10 @ 20:20:50
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Betty

Hej Josefin, ta inte åt dig av dom elaka kommentarerna. Dom vet inte lika lite som jag eller alla andra som inte känner dig hur du har det.

Vissa läsare verkar inte smartare än att du lever lite mer än bara det som syns i bloggen ;)

Att sker fler saker som du inte skriver ect.



Du ska inte behöva, för någon förklara varför du är sjukskriven. Det är bara din ensak, inget du behöver förklara för en massa okända människor.



Ta hand om dig! / Mvh Betty

2008-09-10 @ 20:34:33
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej, din typ av livskvalité är en medicin i sig. Stå på dig, du verkar vara en toppentjej och det är fantastiskt att du väljer att dela med dig så mycket av dig själv och din familj.

Kram

2008-09-10 @ 21:05:53
Postat av: Jossan

Som vi alla säger! Bry dig inte om allt skitsnack! Din du, ditt liv och din blogg är fantastisk. Alla som snackar skit är i grund och botten avundsjuka och har dålig självkänsla.



Hoppas att du snart blir bättre och att du njuter av din graviditet!



Stor kram <3

2008-09-10 @ 21:50:15
Postat av: Anonym

förstår dig verkligen. jobbigt att må dåligt.speciellt när man jobbar och inte kan vila utan ska prestera så mycket hela tiden.



sen finns de ju dem som låssas må dåligt..och de e sjukt illa av dem, men du verkar ju inte vara ute efter sjukpening direkt.



så hoppas du kryar på dig!



2008-09-10 @ 22:00:46
Postat av: sussi

Vila "ute" heter det så modernt o bra! KOLLA UPP DET NI SOM INTE HAFT OTUREN ATT BLI SJUKA ELLER HA ONT OSV. Man vet väl själv hur man ska ta hand om sig då man är sjukskriven. Tänk om, tänk rätt förfan!!

2008-09-10 @ 22:48:19
Postat av: alellah

PRECIS!!! Vem vill vara sjukskriven?!? Det är INTE roligt att ha ont jämt, vet själv av egen erfarenhet då jag har o har haft foglossning ända sen jag fick mitt första barn för 4 år sen. Nu är minsta 1 år och jag är ännu inte bra. Det är inte kul!!! Tar enormt mycket energi att ha ont + tålamod som tryter mm.



Ta hand om dig!

2008-09-11 @ 09:46:32
URL: http://alellah.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Josefine=) När jag var gravid med min andra bebis bestämde vi att fyraåringen skulle få vara hemma med mig för att få så mycket tid med mig som möjligt innan nya bebisen kom och han och skulle ta upp tid.. Och det var jättemysigt även om jag hade en jobig grav. Hon är ju trots allt fyra och liiite lättare att ha att göra med än en pigg tvååring;) iaf det jag vill komma till är att efter tre veckor hemma sa hon till mig, mamma jag saknar bettan! bettan är favvofröken på dagis så då fick det bli så! Dagis tre dagar i veckan (korta dagar) och det blev bättre för både henne och mig... barnen behöver dagis! Speciellt om de redan börjat en gång och fått kompisar osv! Jag tycker du gör helt rätt Josefine, vila och se till att du blir bättre och strunta i pajasarna som skriver elakt!

2008-09-11 @ 09:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0