Ännu en härlig söndag

Våren är ju SÅ mysig och solen gör att man känner hur nära sommaren faktiskt är!
Vi har njutit dagen på Aker Brygge, det slår aldrig fel.


Mumsigt med glass i solen!


Blondes have more fun? ;-)


Godaste kakan? Choklad/kolakakan ifrån Deli De Luca var Es "gravidbegär" då jag var gravid med Elian, han var alldeles galen i den och sprang ut sent ibland för att köpa en... SÖTT i två bemärkelser ;-)



Johanna och Elian filosoferar! Det är så rogivande att se på båtarna, havet och folket. Alla verkar glada över att våren är här. Det enda som gör mig sjukt provocerad såna här dagar är alla rökare, det var en Mamma som satt och rökte i sin dotters ansikte. Dottern var kanske fem år och viftade och viftade med handen och Mamman pratade och skrattade.



Jessica och hennes kärlek var också på bryggan!


Vi gick alla några rundor och såg på alla båtarna. Med Elian alltså ;-)



Kommentarer
Postat av: Elin

Å så härliga bilder, jag ÄLSKAR solen. Vi i Stockholm hade vår igår, idag har det varit mulet och regnat en stund.

Kram

2009-04-05 @ 19:56:35
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Vart fanns det här härliga vädret? inte i Stockholm iaf...=8) Men ni ser ut att ha det fin fint =)

2009-04-05 @ 19:58:37
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Pethra

Åh vad avis jag blir! :o) Men förhoppningsvis så får jag också njuta av en solig dag på Akers Brygge nu i april.

2009-04-05 @ 20:48:49
URL: http://pethrasdagbok.blogspot.com
Postat av: Johanna

Men du som är så snusförnuftig å redig; varför bad du inte den mamman sluta röka inför sin lilla dotter om det retade dig så?

2009-04-05 @ 21:35:23
Postat av: Sofia S

Håller fullständigt med dig ang rökandet. Här om dagen fick jag förklarat för mig av en gravid rökare att förr rökade hon "minsann massor, idag (som gravid) tar hon bara ett par cigg om dagen." UÄ! Tror du jag tappade hakan? Stackars barn i magen som inte får välja om denne vill andas in en massa gift eller ej.

Ni ser i allafall ut att ha haft en jätteskön dag! Man blir så mkt mer människa när solen skiner! Stor kram

2009-04-05 @ 22:00:28
Postat av: Evelina

Åååh...sommar! Ingenting är mer sommar för mig än Aker brygge. Blir att ta en tripp till sommarstugan i Hvitsten snart tror jag :) Slå sig ner med ett glas vitt och njuuuuta!

2009-04-06 @ 00:58:08
URL: http://peaceofcakeblog.blogspot.com
Postat av: Ewa

Tänk vad konstigt vad olika man är. Att man låter sig provoceras en fin sommardag. Medans du irriterar dig på rökare finns det dem som irriterar sig på barn som skriker och härjar överallt. Alla väljer att leva sitt liv olika.

2009-04-06 @ 08:21:24
Postat av: Josefine

Vilka spydiga kommentarer! Röker ni själva eller varför har ni problem med att jag reagerar? Skrikande barn ( naturligt och viktigt att barn får vara barn, speciellt att man tar fighter i trotsåldern och inte mutar med choklad :)) går INTE att jämföra med rökare som förgiftar sitt eget barn.



Jag kan också bli irriterad på skrikiga barn men självklart inte på samma vis. Det var den dummaste jag hört, att jämföra rökare med barn. Alla har vi varit barn och det är människor de små liven. En rökare fögiftar sig själv men även omgivningen... !





2009-04-06 @ 08:26:55
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: s

blondes have more fun? eller blondes are more dumb? eller snarare blonds are bimobos ?

2009-04-06 @ 08:57:39
Postat av: Malin

Åh, jag blir så irriterad när jag läser vissa kommentarer du får ! Jag tycker att du har rätt att skriva precis som du vill utan att få elaka kommentarer tillbaka ! Håller med dig om att det är provocerande med föräldrar som röker när de umgås med sina barn, man har lust att säga till dem. Tack för en underbar blogg och jag hoppas att ni har en superhärlig dag i oslo med sol och mycket skratt :)

Kram!

2009-04-06 @ 09:28:25
URL: http://mammaduskaintevinna.blogg.se/
Postat av: Annalena

Vilken mysig eftermiddag ni ser ut att haft!

=)



Blir så arg och irriterad när jag ser alla elaka komentarer du fått av läsare som verkar haka upp sig på allting.



Stå på dig, följer din blogg varje dag!



2009-04-06 @ 12:41:43
Postat av: Johanna

Haha... ni är så gulliga här! Elaka kommentarer? Var då? Min fråga var helt befogad, varför inte be den mamman sluta röka inför sin dotter (och hela Josefines sällskap) om det stör så mkt? Inget konstigt alls tycker jag och definitivt inte elakt!

Malin, du skriver ju själv; man har lust att säga till dem. Varför gör du inte det då? Likaväl som det är fritt att blossa är det fritt att be dem sluta eller gå annanstans.

Josefine; Nej, jag röker inte, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Men eftersom du reagerar här så starkt förstår jag inte varför du inte reagerar i "verkliga" livet. OCh cet andra var inte riktat till mig, så det svara jag inte på.

2009-04-06 @ 16:27:00
Postat av: Emma Börjesson

Härliga bilder!

2009-04-06 @ 20:14:13
URL: http://thisismee.blogg.se/
Postat av: Emma Börjesson

Härliga bilder!

2009-04-06 @ 20:14:18
URL: http://thisismee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0