Solig kväll hos oss!



Idag missade vi att handla middag, så kan det gå då man inte kommunicerat så tydligt. Det blev fiskpinnar, makaroner och avokado till middag. Tre portioner (ingen avokado tyvärr) gick ned i Elians lilla mage. Det enkla kan ofta vara det bästa...!


Mamma kör in i munnen och Elian läser om bilar.
Ibland får man göra så också en vanlig måndag ;-)


Nu badar skatten och Ella har sovit skönt sen sist jag skrev. Ikväll är det lite planering som vi måste ta tag i + att jag tänkte åka och handla så att det åtmninstone finns frukost hemma!

Hoppas ni har en härlig måndag, den sista i april!

Kommentarer
Postat av: Emma

å vad fina ni är tillsammans:D

2009-04-27 @ 19:01:36
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men fiskpinnar är ju gott ibland, minns iaf att det var det när man var yngre och 3 portioner i en liten mage var ju inte dåligt! :)

Vilken kvällssol det blev i Oslo, mys!

2009-04-27 @ 19:09:39
URL: http://dennadag.blogg.se/
Postat av: J o Kottebebi

Vad söta ni är, så himla lika! :)

Fiskpinnar är ju jättegott, förstår att det slank ner.



KRAMAR från oss!

2009-04-27 @ 19:59:39
URL: http://mypregnancy.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ett bra tips är ju att kanske inte tillåta böcker och leksaksbestick... vid matbordet. Så kanske han äter avokadon oxå. Men det kanske ni gör på tisdagarna? ;-)

2009-04-27 @ 20:11:33
Postat av: Anna

Måndagslyx i killform :)

2009-04-27 @ 20:31:27
URL: http://littleshadow.blogg.se/
Postat av: Jossan

Måste bara säga att de besticken är TOPPEN ju! Min mamma läser din blogg också och när hon såg att du tipsade på beställde hon likadana till Noel som han fick nu när han fyllde 3 år, de funkar ju verkligen! Jag tycker inte alls det spelar roll att man leker vid bordet, herregud, det är väl bra att de äter än att man ska tjata och göra maten till en jobbig grej! Jag är så glad att Noel äter nu, han är ganska smal o behöver lägga på sig, då tar man till alla medel och detta var KANON, så tack för tipset Jossan!



Kram

2009-04-27 @ 21:18:07
URL: http://jossanochnoels.blogg.se/
Postat av: Anna

Duktiga Johanna. Sådant slarv förekommer väl aldrig hemma hos dig och din man? Det är så skönt att det är ordning och reda på somliga. ;-)



Härlig stämning över fotot!

2009-04-27 @ 21:39:14
Postat av: Ewa

Matar du honom?! Låter som ni haft en bra dag.

2009-04-27 @ 22:07:29
Postat av: Josefine

Idag körde vi bil in i munnen och vi hade besök samtidigt. Livet är en fest, allt är inte så noga!



KRAM

2009-04-27 @ 22:09:02
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Anna; jag har aldrig sagt att jag är duktig. Eller? Jo, vi slavar här med, men vi går inte med på att ha leksaker och böcker vid matbordet för att behålla lugnet. Och jag matar inte min treåring, hon äter själv. Som en treåring bör kunna, utan att distraheras av annat. Men var och en gör som den vill och vill man ha problem längre fram så är det ju bra att lägga grunden nu, icke sant.



2009-04-28 @ 06:48:30
Postat av: Josefine

Elian äter helt utmärkt själv varje dag! Jag tänker inte ens förklara mer än som jag skrev under bilden! Vi hade det JÄTTEMYSIGT.



Johanna: Sorry men du verkar alltid ha bad days eller så är du bara väldigt deppig. Ta tag i det istället för att söka fel härinne!

2009-04-28 @ 07:22:16
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Josefine: Jag är inte deppig. Alls. Hur så? Och inga dåliga dagar, jag har bara bra dagar! Jag söker inga fel, jag ser vad jag ser och läser vad jag läser. Ledsen om du tolkar det fel.

Jag tror att du klarar att ta hand om dina barn alldeles utmärkt, även om du matar Elian emellanåt.

2009-04-28 @ 07:44:39
Postat av: Cissi

Ni verkar ha ett väldigt varmt och kärleksfullt hem :) Njut dagen!

2009-04-28 @ 09:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0