Springlunch


Då vi fixat lite ärenden på Oslo City ( bla köpt Ellas Adermakräm som redan gett resultat i form av mjukare hud!)
köpte jag med mig lunch som jag tänkte äta då Elian somnat. Men han somnade aldrig så vi gick i härliga solen i stan och tittade på alla gatumusikanter, fåglar och bilar.


Då vi stannade framför Stortinget sa han direkt att han varit där med Stefan och började ropa efter Stefan som han knappt orkade heja på igår på Fridays eftersom han var så nyvaken. Sen började han krama statyerna och springa omkring och leka samtidigt som vi delade på ciabattan. Elian åt kycklingen och jag brödet och grönsakerna. Sen blev det kanelbulle som dessert och han var SÅ glad hela tiden. Vi sjöng lite och som vanligt sa han att jag är Fiona, så otroligt sött!
( Fiona är prinsessan i Shrek. Det började då jag hade fläta en dag, haha )

Jag känner verkligen att jag fått massa energi idag av alla mysiga moments som vi delat. Ella sov hela tiden förutom att hon vaknade en gång och åt lite. Skönt för henne efter en natt full av skrik och ont.


Kram Mamma ( eller Fiona?)




Efter massa lek ville Elian se på båtarna och han höll på att somna på vägen ned men det var för många frestelser på vägen... Då man har en grävmaskingalen son stannar man i gränder och ser på arbetare som jobbar.. Vi pratar om vad de jobbar med. Om de snart ska gå hem, om maskinen sover eller om den är vaken.. Snacka om att jag ser på världen genom andra ögon nuförtiden. Då jag är ensam och ser en traktor eller grävmaskin så tänker jag: ÅÅÅ en traktor och vill visa alla.. Men alla blir nog inte lika entusiastiska som Elian. Ska nog fortsätta att INTE ropa högt även fortsättningsvis.





Kommentarer
Postat av: Stephanié

Gud vad söta barn du har! :)

2009-04-06 @ 21:43:32
URL: http://stephanielinder.blogg.se/
Postat av: Hode mitt

Jeg blir så utrulig glad når jeg leser slikt som dette og ser de herlige bildene av deg og Elian. Han (og Ella) er virkelig heldige som fikk deg som mamma :o)

Kos deg masse med alle E'ne dine i det herlige påske været og ha en riktig glad påsk!!

2009-04-07 @ 00:19:33
URL: http://hodemitt.blogg.no
Postat av: Anna

Visst är det underbart med grävmaskiner, lastbilar och lyftkranar :-)

2009-04-07 @ 08:31:38
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har också en son vars STORA intresse är alla former av motorfordon. Man har ju fått lära sig en del som man inte hade någon aning om innan, t.ex. vad en dumper är. Jag håller med dig, blir också alldeles exalterad då jag ser en grävmaskin eller stor lastbil, tills jag kommer på att Axel ju inte är med mig...

Ha en bra dag! Jag går hemma och väntar på en liten bebiskille, som ska titta ut vilken dag som helst nu.

2009-04-07 @ 09:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0