Sundaymorning!

Nu är Ella, Johanna och jag vakna och ser på Nyhtesmorgon och softar. Ella har kliat sig i ansiktet inatt / imorse och hon är verkligen jättetorr fast vi smörjer, tänkte köpa Aderma imorgon och ringa läkaren för att be honom titta. För någon dag sen hade hon verkligen babylena kinder men nu känns huden som grodhud.. Jag önskar jag kunde ta det obehagliga för hennes skull. Tyvärr har E en del allergier och eksem som våra barn ärvt, men sånt kan man ju inte göra så mycket åt. Att amma kan ju lindra och hjälpa så vi kör på!

HAPPY SUNDAY!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vi smörde med A-derma till Tyra när hon hade utslag. De försvann på några dagar. Det är helt klart den bästa jag testat!

Här i Sverige är det krämen relativt ny och kvinnan på apoteket sa att det var den BÄSTA för skadad hud. Hon berättade om en kvinna som kommit in med en massa utslag kring ögonen, de var helt borta efter två veckor

Hoppas att lillgumman slipper utslagen snart. Man känner sig ju så hjälplös!

Kram

2009-04-05 @ 09:23:15
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: ♥UNG MAMMA♥ ♥UNG MAMMA♥

NYHETSMORGON ÄR STANDARD HÄR MED PÅ SÖNDAGARNA! RIKTIGT HÄRLIGT MED EN STOOOOR FRUKOST OCH KAFFE TILL!





VAD TYCKER DU OM SABOTAGET MOT BLONDINBELLA??



www.gotteochvi.com

ung mamma

2009-04-05 @ 09:25:41
URL: http://www.gotteochvi.com
Postat av: Suzanne

Vi brukar smörja med en kräm som heter Locobase Repair. Den finns på apoteket o jag rekommenderar den varmt.

2009-04-05 @ 09:30:37
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Souvisa fr. Göteborg=)

båda mina barn hade/har känsliga torr hy när de var "bebisar"...dels trodde vi på tvättmedel men sånt sak har du säkert tänkt på redan. Du e så duktig tycker jag!...=) Ha en bra söndag!

2009-04-05 @ 09:44:12
Postat av: Sofia S

God morgon! Hoppas ni får en skön söndag! Tipsar dig om MiniDerm, det hjälpte min lilla tjej när hon hade liknande det du beskriver! KRAM!!

2009-04-05 @ 09:59:41
Postat av: Pia

Ang. Ellas hud - jag fick en salva som heter mildison på BVC till min dotter häromdagen till hennes utslag/torra fläckar. Det är lite cortison i den och verkar funka bra.

2009-04-05 @ 10:12:41
Postat av: Lotta

Hej!

Min äldsta hade också torr hud när hon var liten. Vi provade många salvor men det som fungerade bäst var en kombination av Hydrokortison och Essex (utskrivet av läkare). Hennes torra hud berodde nog mycket på att hon var allergisk mot ägg och mjölk.

Hon är fortfarande allergisk (4 år) men idag är hennes hud supermjuk och skön. På vintern blir den dock lite torrare och då får vi smörja, smörja, smörja.

Nu behöver ju inte Ella vara allergisk, den här årstiden ger ju ofta torr hud.

Hoppas att det snart blir bättre för er lilla!

2009-04-05 @ 10:19:21
Postat av: Ida

Hoppas att det blir bättre med kliandet och att ni får en riktigt bra dag!! =)

2009-04-05 @ 10:21:12
URL: http://sodeepinside.blogg.se/
Postat av: Sandra

Pröva att sätta strumpor på hennes händer så att hon inte river sig, kan nog lindra klådan ändå ifall hon kliar sig utan att det blöder.



Kram på dig



//Sandra

2009-04-05 @ 10:33:11
Postat av: Becka

Vill bara önska er en riktigt härlig söndag! :)

2009-04-05 @ 10:59:37
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag hade själv en del problem med eksem och utslag när jag var liten (har min mamma berättat). Hon provade Idomin och det hjälpte jättemycket - anvander det den dag idag! Har inte sett det på apotek i Norge (är bosatt har själv för pluggets skull faktiskt), men det borde väl gå att beställa eller prova nästa gång du är i hemlandet?



Hoppas att du får en underbar dag!

Kram!

//Christine

2009-04-05 @ 11:08:23
Postat av: Anna K

min son började också så när han var liten. sen konstaterades det att han har atopiskt eksem. Många salvor och kläder tvättade i parfymfritt tvättmedel så blev det bättre!

Hoppas det blir bättre!

2009-04-05 @ 11:09:48
Postat av: Stina

Ska nog pröva den där krämen Aderma som du skrev om. Vår dotter har jätte torra kinder/utslag, och har prövat både miniderm och Locobase och ingen av dom fungerar så super bra. Det är nog lika bra att gå till läkare när barnen är så små, så det blir rätt på en gång. Hoppas det snabbt blir bättre med lilla Ellas hud!

2009-04-05 @ 11:13:59
Postat av: Marie

Bröstmjölk är kanonbra till det mesta-även torr hud. Ta lite på fingret och smörj försiktigt på kinderna på tösen. Något jag rekommenderar varmt. Kram

2009-04-05 @ 11:17:31
Postat av: Anonym

Hei.

Vil absolutt annbefale deg smestad barneallergisenter. De er spesialister på barn med eksem,allergi og astma.http://www.smestadlegesenter.no/ Tror tlfnr direkte til allergiklinikken er 23254430

2009-04-05 @ 11:43:32
Postat av: Maria Ö

Hej. Mina barn hade alltid "elefanthy", hård och skorpig, rödfrossig och ful när dom var lika liten som Ella. Vi köpte Mini Derm som finns receptfritt och den är superbra, den är rek. till psoriasis, eksem och vääääldigt torr hy. Hoppas att ni har det i Norge, annars kan du få ett prov av mig när ni är här. Kram

2009-04-05 @ 12:23:43
Postat av: Petra

Hej, Min son hade också besvär med kliande kinder. Vi blev rekomenderade hydrokortison på nätterna och miniderm på dagarna. Jag har också hört att det ska vara bra att smörja in barns hud med bröstmjölk. Det hade jag nog provat om jag varit som du. Där vet man ju att där inte finns några konstiga tillsatser. Hoppas att lilla Ella blir bättre. / Petra

2009-04-05 @ 12:36:11
URL: http://petrar.blogg.se/
Postat av: åsa

det är ganska vanligt att det beror på mkölkproteinallergi. du kan ju prova att utesluta alla mjölkprodukter i din kost och se om det hjälper.

2009-04-05 @ 14:15:25
URL: http://www.sannasmamma.blogspot.com
Postat av: ellabella

A-derma bruker vi også. Men kan det ikke være vanlig melkeutslett som vi kaller det? Små nupper som blir røde og litt betente, men som går bort av seg selv. Som de fleste babyer får pga hormoner i mammas melk. Mine tre har hatt det alle rundt 8-9 ukers alder. Det gikk bort etter et par uker.

ellabella

2009-04-05 @ 16:56:29
Postat av: Siri skywalker

Finns inget bättre än en slapp söndag med god frukost i tvsoffan. nyhetsmorgon botar söndagsångest

2009-04-05 @ 18:06:17
URL: http://barbiespussy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0