Godmorgon onsdag!

Våra juveler sov hela natten inatt båda två! Elian ifrån läggdags och Ella ifrån ca 23 - LYCKA!


Skruttan igår då jag lagade mat!
I fin dress ifrån HOLLY´S som vi fått av Emma och kompani.



Skrutten fick se Istid ( filmen) om jag fick ta hans blöja så jag kunde laga middag ;-)
Väldigt sällan får han ja till sånt men igår kom E lite senare så jag ville hinna med mig.
Vi åt köttfärslimpa, potatis och sås.

Nu har jag gjort matpakke till Elian som  har turdag idag och importerat Hakkebakkeskogen till min mac så jag kan sjunga med Elian i hans sånger som han lär sig på dagis. De lånade mig skivorna, perfekt! Ska försöka somna om nu en stund för sen ska vi ut på promenad med Mammor och små ifrån helsestationen.

Kommentarer
Postat av: Alician

Vad söta barn du har!



Kolla gärna in min blogg där jag emellanåt skriver om miljöfrågor och ekologiskt mode: http://ladygreen.blogg.se

2009-04-15 @ 07:55:32
URL: http://ladygreen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Grattis till en hel natts sömn! Visst är det ljuvligt. Tänk, innan man fick barn visste man inte att det är lyx att få sova hela natten!

Kramar...

2009-04-15 @ 08:02:57
Postat av: ida

gud, de är sååååååå söta!!











UNG MAMMA TAR DÖD PÅ MYTEN ATT MAN INTE KAN SE BRA UT OCH HA JÄVLIGT ROLIGT, TROTS ATT MAN ÄR NYBLIVEN SMÅBARNSFÖRÄLDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



www.gotteochvi.com















UNG MAMMA TAR DÖD PÅ MYTEN ATT MAN INTE KAN SE BRA UT OCH HA JÄVLIGT ROLIGT, TROTS ATT MAN ÄR NYBLIVEN SMÅBARNSFÖRÄLDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



www.gotteochvi.com

2009-04-15 @ 08:44:14
URL: http://www.gotteochvi.com
Postat av: ulla

är elian blöjfri ännu???det börja ju vara dax....han är ju en bra bit över 2 år...

2009-04-15 @ 09:02:46
Postat av: karin

dom är jättefina,vad menar du med att han inte får se på tv,förstod inte riktigt vad du menade,att det var försent med tv kanske,annars tycker jag det är toppen att sätta på något barnprogram till det små under tiden man lagar mat tex,roligt att veta hur andra ser på detta.Ha en bra dag.

2009-04-15 @ 09:18:47
Postat av: Ellinor

Vem är det som säger att barn måste vara blöjfria när de är tre år?

Alla barn är olika och tar olika lång tid på sig. Man ska inte pressa sina barn för mycket, det kan bli helt fel och ha motsatt effekt istället.

Detta är ännu en press och en stress som vi bör undvika för våra små älsklingar.

Låt det få ta den tid som behövs....

2009-04-15 @ 09:48:50
Postat av: vintageretroprinsessa

Ser mysigt ut med fossingarna på pallen :)

Vi funderar på att köpa den fotöljen till Bambi när hon fyller 2 år :)

Tänkte ha en mysig ullfilt över sen ska jag klä om en gammal pall i fårskinn tror jag allt :)



Ha en toppen dag :)

2009-04-15 @ 10:43:58
URL: http://www.bambii.blogg
Postat av: E

Herregud be inte om ursäkt för du låter Elian kolla på film! Har hört fler föräldrar som ursäktar sig och känner de måste förklara sig när de sätter sin unge framför TV:n. Det är bara mänskligt!! Med har han blöja fortfarande? Ha en bra dag.

2009-04-15 @ 11:06:11
Postat av: Jill

Elian och Ella är så söta båda två.

Hoppas ni får en fortsatt bra dag.

2009-04-15 @ 13:16:43
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: sandra

Ville bara säga tack för en underbart fin blogg!

Kikar in här minst en gång om dagen för att få lite glädje i vardagen! Du piggar upp en och jag längtar ihjäl mig efter familj & barn nu pga dig!

Ha en underbar onsdag

Massa kramar Sandra!

2009-04-15 @ 13:52:04
URL: http://jagklararmigalltid.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Så stor prinsessan har blivit : )

2009-04-15 @ 16:11:39
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Anna från Sundsvall

Vår son är precis lika gammal som Elian och inte det minsta intresserad av att gå på toaletten ännu, att 2½-3-åringar inte är blöjfria är ju inte direkt ovanligt.



Kram!

2009-04-15 @ 17:44:14
Postat av: sanna

josefine.



man ska icke skaffa barn om man tycker lycka handlar om att de sover och du slipper dem.



vet ej varför sådana kvinnor blir mammor överhuvudtaget

2009-04-15 @ 18:25:45
Postat av: Anna från Sundsvall

Men, alla föräldrar blir väl lyckliga av att deras barn sover bra på nätterna, eller? Sällan hör man väl nån som säger: "Kalle var vaken mellan 23 och 05 och skrek hela tiden. Det var jättemysigt, härligt att vi fick umgås"....

2009-04-15 @ 18:43:56
Postat av: Ia

Ha,ha,ha! "Anna från Sundsvall" : klockrent svar på kommentaren ovan. Så dumt. Klart man blir överlycklig när man äntligen får sova en hel natt när man har spädbarn. Och det måste ju vara jätteskönt för barnen också?!

2009-04-15 @ 21:31:03
Postat av: jayde

vilka små söta puddingar du har:) Ella är ju riktig kär...

Ta vara på dig

KRAmis från malmö

2009-04-16 @ 01:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0