E - snart fyra år sen det blev VI!


En nykärbild på mig och min Man som jag gillar att titta på.

Minnen är härligt att ha då tiden flyger. Här hade vi fest hos mig med kollegorna och "ingen" ( säkert någon) visste att vi dejtade. Jag tog denna bilden i vimlet. Eivind - jag föll för att du är en riktig MAN. En sån som kan prata för dig, stå rak i ryggen och imponera på mig i många situationer. Du är också genomgod och snäll. Sen att du var en riktig gentleman var ju inte heller fel... Du tokcharmade mig den där septembermånaden för fyra år sen med många fler egenskaper än ovanstående. Vår uppgift nu är att hålla OSS vid liv.

Nu ska jag lägga mig och läsa här. Min sömn är välbehövlig så jag ska starta nya läggamigtidigtigenvanor tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Babysessan

Åh vad duktig du är. Jag misslyckas ständigt med att gå och lägga mig tidigt.

Vilken underbar bild. Vår paroll under småbarnsåren är bit ihop. De dagar då vi förtjänar det minst ska vi älska varandra som mest.

God natt

2009-08-04 @ 22:42:24
URL: http://babysessan.blogspot.com/
Postat av: Maria

Va du måste vara lycklig att du hittade en sån fin man och pappa till dina barn. Jag önskar att jag snart hittar min prins, stundvis känns det ju hopplöst i singelstaden Sthlm som jag bor i. Har du inte nåt tips kanske;) Du som är så klok! Take care och njut av din familj och lycka!

2009-08-04 @ 22:43:52
Postat av: Josefine

Oj, var det bara 4 år sedan ni träffades!? Ni har hunnit med mycket! : )



kram!

2009-08-04 @ 22:46:16
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vilken härlig bild på er båda!

2009-08-04 @ 23:16:39
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: S

Ni är ju så toksnygga! Vackrare familj får man leta efter!

2009-08-04 @ 23:19:01
URL: http://ellasmirakel.blogspot.com
Postat av: Ida

Vakkert bilde som sier så utrolig mye!

2009-08-04 @ 23:27:47
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Anne

For et kjempekoselig bilde! Du, den store krølltangen du bruker til håret ditt, hva heter den? Har du kjøpt den her i Norge?

2009-08-04 @ 23:27:48
Postat av: Wenche

Så fint bilde, og så koselig å lese det du skriver om din kjære mann:)



Ja, jeg liker forresten å lese alt du skriver da...



Klem, Wenche.

2009-08-04 @ 23:29:38
Postat av: Sandra

Kanonfin bild! Men var är alla inlägg från juli månad? Försvann de i flytten? Skulle "läsa ikapp mig" efter min semester och förstår att det varit turbulent. Skönt du kör själv, mycket mer läsvänlig blogg i det har formatet tycker jag, och nätmobbing är för otäckt.



Kram Sandra

2009-08-05 @ 00:01:51
Postat av: Anna

Det är så rätt att backa tillbaka i tiden, när något går åt det andra hållet med min käresta så blickar jag tillbaka och tänker på anledningen vrför jag föll för honom, varför vi blev tilsammans. Jag blir som nykär varje gång. Påminn varandra om det. Gäller att hålla kvar den känslan med.



//ANNA

2009-08-05 @ 00:19:33
Postat av: J

Fint du skriver... Men det känns på ngt vis som du kämpar. Vet inte varför... men när du skriver att "hålla OSS vid liv", så blir det som att "men funkar det inte". Jag vet att förhållanden är inga självklarheter och man ska kämpa, båda ska kämpa. Men jag tänker direkt... varför skriver du det här? Det är för privat på ngt vis, ngt som NI ska ha för ER själva. Så privat!

Men det är din blogg och du skriver vad du vill, jag vet. Och detta är ingen kritik och jag är inte avundsjuk, jag bara undrar. (och kanske spekulerar)



All lycka!

2009-08-05 @ 07:09:20
Postat av: Josefine

Tack snälla!



Krölletången är Babyliss Pro Curl tror jag.



Mitt arkiv är för närvarande ej på blogg.se, ska ordnas!



Vi kämpar varje dag som många andra småbarnsföräldrar kan jag tänka mig =) Detta är en påminnelse för oss båda. Privat är det inte, mer en uppmaning till andra att se varandra i en tid av mkt annat än fokus på förhållandet.



2009-08-05 @ 07:47:36
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: malin

Helt underbar bild!Ja som du skriver varje dag är en kamp, men så länge man har fina dagar däremellan så är ju allt som det ska. Endel säger att de söker lyckan, men lyckan är förgänglig. Man är inte alltid sprudlande lycklig, men kan ha det bra ändå.Så länge man har kärleken i sitt liv är allt ok. :)



Ha en bra dag!



Kram Ma

2009-08-05 @ 07:58:10
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Weronica

Fin och MYSIG bild :)

2009-08-05 @ 08:18:38
URL: http://www.foxypuma.blogg.no
Postat av: Nelly

oh, vilken mysig bild på er! :) härligt! jag och min fästman har varit tillsammans i fem år snart och vi har inga barn, vi får kämpa för att få vissa saker att funka. förstår att ni har att göra ibland. men allt flyter ju till slut på. :) lycka till med kärleken! :) kram

2009-08-05 @ 09:07:36
URL: http://www.nellyat.blogspot.com
Postat av: June

Hei! Så koselig! :)

Meg og min samboer hadde 6-års "jubileum" igår! :)

2009-08-05 @ 09:14:24
URL: http://www.freewebs.com/lille-leah
Postat av: Mickan

Underbar bild :) De går såå mycket snabbare å komma in på din blogg nu för mig sen du "hoppa av" mammabloggarna... I Like :) Ni e en fin familj!! Kram

2009-08-05 @ 09:36:00
Postat av: Anna

Josefine, du är så klok! Du är fantastiskt duktig på att aktivt jobba för ett gott familjeliv och dessutom uppmuntra andra till att uppskatta det de har.



När jag först började läsa din blogg hade jag lite svårt att ta den till mig. Ni ser ut som modeller hela bunten och ja, det vet väl alla att det är lätt att vara lycklig om man är vacker? :) Men... snart insåg jag att jag har mycket att lära mig av dig och ditt sätt att se på livet. Hoppas att inte alla är så fördomsfulla mot din skönhet som jag var...



Godhet är den mest underskattade egenskapen i dagens samhälle enligt mig och även om du är värd alla beundrande kommentarer du får om ditt utseende så hoppas jag att du får lika många om din vackraste sida - insidan!



Lite rörig kommentar, men jag har inte druckit kaffe än! :)

2009-08-05 @ 09:43:36
Postat av: Karin - Alicesmamma

Kärlek ♥ Ni är otroligt vackra tillsammans! Jag och min A har i september varit tillsammans i tre år och vår tjej blir 8 månader i samma veva. Innan hon kom trodde jag att det där med tjafs i förhållandet när man fick barn inte skulle gälla oss men ingen kommer undan verkar det som, ha ha... Det är allt från småsaker till meningsskiljaktigheter vad det gäller familjelivet. MEN, jag tror att så länge man har en självdistans och förmåga att lyssna på den andre så fixar man det! Trots att vi nog inte haft så mycket diskussioner som efter att Alice kom så är hon det bästa vi gjort och jag älskar honom mer och mer för var dag som går. Nu ska jag bara försöka få honom att gifta sig ;)



Kul att ha hittat tillbaka efter sommaren, har haft en liten bloggpaus under semestrarna. Blir alltid lika glad av att komma in hit!

2009-08-05 @ 09:48:00
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Zandra.B

Ni är så gulliga! :) Måste säga att jag lockas mer av att läsa din blogg nu när du bytt tillbaka. Bloggen är underbar och ger både energi och glädje!

2009-08-05 @ 10:03:46
URL: http://wiendy.blogg.se/
Postat av: sofia

Åhh, jag förstår precis hur du menar. Jag känner precis samma sak för min man (sambo!). Han är underbar! Och visst måste man anstränga sig för att hålla liv i ett förhållande när man har två små barn. Jag vet precis hur du menar, det är inget negativt, det är bara ett fact of life. Jag tackar för att du påminner mig. Jag ska göra nåt fint för min sambo när han kommer hem från jobbet och inte sura som jag gjorde igår och i förrgår. Lätt hänt tyvärr när man är så himla trött. Ikväll blir det mysmiddag och KÄRLEK.



Så glad över att din blogg är tillbaka här, gillar den SÅ mycket.

2009-08-05 @ 10:12:06
Postat av: Emelie

Ni är så otroligt fina ihop. Du verkar tänka så klokt kring ditt förhållande. Det är verkligen viktigt att båda kämpar.

2009-08-05 @ 10:28:47
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ni är verkligen så fina tillsammans, passar jätte bra i hop och är verkligen en super söt familj! Som man får läsa om här på bloggen! Tiden går fort när man har roligt:)

Krammms Hanna

2009-08-05 @ 10:47:07
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Åh vilken härlig bild, ni är så fina tillsammans! Har följt din blogg ett tag nu och blir så glad varje gång jag tittar in här =)

Skulle vara så roligt om du ville skriva och berätta lite om de senaste åren och åren innan du träffade din man. Vad du pluggade och hur du hamnade i Norge, tankar om livet och så. Vore så roligt att läsa!



Ha en bra dag!

Kram Jasmine

2009-08-05 @ 11:13:11
Postat av: Emma

Hur gör ni för att hålla er vid liv? Tips?

2009-08-05 @ 15:58:11
URL: http://elviranollatta.blogg.se/
Postat av: Lotta

Är det där så typiskt manliga egenskaper?

2009-08-05 @ 16:17:10
Postat av: Anonym

hahahahha

2009-08-05 @ 18:48:47
Postat av: Jenny

Åååååh vad ni är fina på bilden :) E ser riktigt kär ut o du är ju en såååån pingla, som alltid :) Du inspirerar mig, din blogg är ett lyckopiller!



Kram!

2009-08-05 @ 19:49:22
URL: http://"Livets krusiduller"
Postat av: Karin

Ja visst hjälper det att titta på gamla bilder från nykära- tiden...man får en påminnelse om vad det var man föll för och hur det kändes så där i början...det är lätt att glömma när man har småbarn...kram på dig och sköt om dig!

2009-08-06 @ 23:08:43
URL: http://karinsreallife.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, ni har kommit LÅNGT på fyra år..Jag och min sambo har varit tillsammans i sex år men skyndar långsamt. Vi träffades visserligen när vi var 18 men har varken barn eller är gifta ännu. Det är så mycket vi vill hinna med innan men jag tror och vill att det alltid ska vara vi iallafall. Vi har ju iallafall en lång och stark relation utan barn så det är nog viktigt för er som du säger, att hålla ER vid liv och att tänka på hur det kändes då.



KRAM!

2009-08-09 @ 00:44:34
URL: http://jolla99.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0