Matdags

Jag ska inget säga om mäklare nummer två som droppade in 20 min före tiden och var fåordig och inte alls proffsig. Han var färdig på fem minuter och kommer inte få uppdraget. Jag skrattade gott då han gick. Trodde han att man säljer in sitt företag så?

Nu har Ella tagit en kort vilopaus ifrån dagen och ska få ny blöja och lite frukt innan sista mäklaren kommer. Denne får en kort stund på sig ( dock mer än fem minuter ;-) )  då jag vill hämta Elian snabbast möjligt idag. Eftermiddagen består av HEMMAMYS med barnen!

E ska få jobba då han kommer hem. En SVANstol har levererats på dörren idag åt älskade Ella - nu ska hon få kvällsgröten i egen riktig matstol.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad bra du har det som får nya fina grejer, kläder och alla möjliga prylar levererade fram till dörren och per post var och varannan dag...ja, lite avundsjuk måste man få lov att vara... En sån fin, dyr stol har jag då inte råd att köpa till min bebis..

2009-08-20 @ 13:10:37
Postat av: Johanna

Vad bra du har det som får nya fina grejer, kläder och alla möjliga prylar levererade fram till dörren och per post var och varannan dag...ja, lite avundsjuk måste man få lov att vara... En sån fin, dyr stol har jag då inte råd att köpa till min bebis..

2009-08-20 @ 13:10:58
Postat av: Amalia

varför kommer det mäklare till er? :)

2009-08-20 @ 13:15:29
Postat av: Josefine

Amalia: Eftersom vi ska sälja huset! Vi vill välja den mäklare som känns bäst och vi vill höra olika utlåtanden om takst osv.



KRAM!

2009-08-20 @ 13:20:59
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Teresa, ung ensamstående tvåbarnsmamma

Hehe, du sa tillräckligt mycket om den mäklaren redan :-) Lite lustigt att han var klar en kvart innan han ens skulle komma. Hoppas ni hittar en som ni trivs med!

2009-08-20 @ 13:27:03
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha du är lustig du, Först klagar du på den ena mäklaren som var för snabb! Och sen i nästa mening säger du att nästa mäklare inte får mycket tid på sig eftersom du vill hämta tidigt från dagis. Ja inte vet jag, hur ska du ha det? =) Den snabba mäklaren kanske var ny och ovan? Ja jag var ju inte där men det kan ju ha funnits många orsaker till varför du uppfattade honom som oproffsig. Dåligt att prata skit om folk så där, det ger ingen bra bild av dig själv. Älskar din blogg annars, men tycker det är trist när du spyr galla över folk som inte faller dig själv i smaken...

2009-08-20 @ 13:58:58
Postat av: Anonym

hanna - haha jag håller med,,men det är väl lite så med överklassen,eller dom som tror sig höra till den ;-)

2009-08-20 @ 14:58:54
Postat av: Åsa

"jag skrattade gott då han gick". Självgodhet är aldrig vackert.



Om han var fåordig osv så brukar ju det bero på att mäklaren inte är speciellt intesserad av att ta sig an objektet.

Ha en fin dag.

2009-08-20 @ 15:07:08
Postat av: Josefine

Vilka spekulationer! Nil kan läsa om ni vill, det är valfritt =) Den andra mäklaren VAR helt galet oproffsig Varför skriver jag inte här.



Nummer tre fick lite tid då jag redan bestämt mig för vem vi ska använda.



Jag skriver ju som jag vill härinne, som tur är!



Överklass, HAHA!

2009-08-20 @ 15:17:26
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Josefine

Ps. jag vet att jag först skrev att den ena var för snabb och att nästa ej skulle få lång tid. Med detta menar jag 1,5h som mäklare nr 1 fick. Oj oj vilka kommentarer man kan få..! Jag VISSTE någon skulle kommentera just detta faktum. Undrar om ni vill läsa som jag vill skriva eller om NI ska bestämma HUR jag ska skriva?

2009-08-20 @ 15:19:05
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Malin L

Josefine, självklart vill vi läsa som du vill skriva. Jag är en riktig stalker av din blogg. ;-)

Så kul när du uppdaterar många gånger varje dag och med mycket bilder. Toppen!

Och skönt att du är så impulsiv och naturlig i det du skriver. Vem sjutton vill läsa nån som inte har några åsikter eller känslor!? Gud så tråkigt!

Keep up the good work! Din blogg är nr 1 på min lista.

Tack å kram!

2009-08-20 @ 15:30:06
Postat av: Matilda

Nu har jag läst din blogg ett bra tag (likaså alla omotiverat elaka kommentarer) och jag måste bara ge dig all eloge för att du står ut och skriver så bra som du gör trots alla påhopp du får dagarna i ända. Jag tycker du skriver fantastiskt och verkar vara en härlig människa och hade jag inte tyckt det hade jag inte brytt mig om att läsa din blogg! Keep on rockin' girl:) Kram från Matilda

2009-08-20 @ 15:34:19
Postat av: barnshoppingbloggen //Anna - VINN leksaker för 300:-!

Gillar du SVANstolen? Funderar på en sådan till min lilla. Hon klättrar UR tripp trapp-stolen nämligen!!! Finns det BRA bälte till denna?

Kanske ska blogga om den även jag, så att jag får lite feedback från er som vet :-)

Kram.

2009-08-20 @ 15:50:06
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ibland när jag läser din blogg (OBS bara ibland) så blir jag lite irriterad och vill snabbt kommentera ngt,men det är tur att det är ett och annat moment innan man ska börja skria...för innan jag har börjat skriva så kommer jag på mig själv... Josefine har ju rätt i det hon skriver och så raderar jag allt och blir istället irriterad på alla idiot kommentarer, fast det kunde varit jag som kastat ur mig ngt i farten :). Tycker absolut man ska ställa krav på mäklarna...dom tar så bra betalt bara av att lyfta en telefon och man måste känna förtroende för den som ska sälja taket man har över huvudet. Lycka till med mäkleriet! Din blogg är toppen!

2009-08-20 @ 16:11:49
Postat av: Hanna

Trist att du alltid försvarar dig med att du bestämmer hur du ska skriva här inne. Det är ju självklart att du bestämmer, vi kommenterar ju bara VAD du skriver! Kommenterar man något som kritiserar dig det minsta så svarar du alltid med en bitsk kommentar tillbaka. Vissa ska man alltid stryka medhårs uppenbarligen=)

2009-08-20 @ 16:19:28
Postat av: Sara

Till er som klagar på hur josefine skriver o sen hur hon tar det. Om ni nu tycker att hon skriver dåligt så undrar jag varför ni läser hennes blogg huvudtaget???



Josefine stå på dig, skriv hur du känner det, det är ju din blogg..



kram Sara

2009-08-20 @ 17:13:30
Postat av: Ulrica

Gillar man inte det du skriver får man låta bli o läsa din blogg. Det står ju i din beskrivning att du skriver från hjärtat. Jag gillar inte allt du skriver o då struntar jag i att kommentera.

Är också en stalker av din blogg, haha.

Personligen hade jag blivit tokig om tex en mäklare kommit 20 min för tidigt :o)

2009-08-20 @ 17:28:06
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vad otrevligt sagt,han kanske va blyg,att du skrattade gott när han gick,tänk om hans fru,flickvän,pojkvän läser denna bloggen.....

2009-08-20 @ 17:31:47
Postat av: Johanna

Sättet du svarar här inne Josefine bekräftar bara än en gång hur omogen du faktiskt är. Du skriver ju en sak, vi tolkar och du tolkar det vi skrivit. Lär dig skriva det du menar och vill ha sagt istället, så slipper du kommentarer av denna sort. Vi skriver ju vad vi vill...

Förresten, fick inte Elian en sådan stol? Sitter han fortfarande i den...?

2009-08-20 @ 18:22:56
Postat av: Josefine

Johanna: jag upprepar mig men jag är så less på dina kommentarer! Tänker inte redogöra för dig fler gånger nu. Omogen jajaja whatever. Undrar om du själv är mogen? Jag är gärna lite omogen, det är ingen tävling i mognad detta...! :)

2009-08-20 @ 19:52:38
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: undrande?

Har du 2 svanen-stolar...???!!!

2009-08-20 @ 20:38:20
Postat av: Åsa

men förlåt mig nu... men vad h-vete spelar det för roll hur många stolar dom har.... Hela familjen kanske har varsin svanenstol,barn som vuxen. Vad spelar det för roll? Avundsjuk? Dom finns att köpa så du kan ju oxå skaffa en. Förlåt om jag försvarar,håller med Josefine jag lovar att skärpa till mig och börja säga emot istället,man blir tydligen så lycklig då!!!! IRONI!!!

2009-08-20 @ 21:04:35
Postat av: Johanna

Vadå "redogöra", vad redogör du för mig? Du står ju aldrig för det du skriver, det är ju bara ord. Och så missförstår du en hel massa. Vilket gör dig omogen, enligt mig. Nä, hade det varit en tävling hade du nog vunnit, gumman.

Trevlig kväll på dig!

2009-08-20 @ 21:17:01
Postat av: Sandra

Vad glad jag blev nu.. Har väntat på att du ska bita ifrån Josefine ;) Härligt!

Stor kram och lycka till med mäklare och säljande, själv är vi i köpartagen..Pust, vilken djungel!

Kram

2009-08-20 @ 21:20:24
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Åsa

Till ni FÅ som skriver sarkastiskt och klankar ner på denna suveränt härliga unga kvinna och det hon skriver på sin blogg. Ge f*n i att gå in här!!! avreagera er på en boxboll och skaffa er ett eget liv!

2009-08-20 @ 21:20:57
Postat av: skärpning!

som sagt, du skriver vad du vill o vi vad vi vill,men du får ju fatta att folk reagerar o ibland skriver va dom tycker,man kan inte alltid få kommentarer som säger hur snygg du är osv..DET är verkligen omoget och en tro om att livet är en dans på rosor o komplimanger! får du inga sånna hemma? överklass fasoner tycker jag,skärpning! Kanske mäklaren tyckte desamma om dig??

2009-08-20 @ 21:38:40
Postat av: nina nic

Hm undrar verkligen var ni fått detta med överklass ifrån? Absurt.

2009-08-21 @ 03:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0