Mammas skatt

På väg upp trappen efter mitt senaste inlägg hör jag en liten kille hosta extra kraftigt trots astmasprayer... Så jag gick in till honom, tog upp honom och vi gick in på badet. Där kräktes han allt ur sin lilla mage, tjockt var det. Sen gick han och la sig och har hostat till och från ikväll. Det gör så ont i mitt hjärta och nu då han trots astmasprayen ( den starkaste) får såna här kvällar så känner jag mig så uppgiven. MEN han är så otroligt duktig och i slutet av februari har vi tid hos sjukhuset så att han ska få en utredning. Jag riktigt längtar och hoppas vi får bukt med detta nu.

Så det blev inget bad men ta hand om hjärtat och sen har jag mest legat vaken och läst. Jag har gått in och frågat honom säkert tio gånger om det går bra och lilla huvudet hostar och nickar... Övervakat alla små ljud inifrån hans rum och nu är jag hungrig så jag ska ta mig lite fil innan jag försöker somna igen. E har gett mig fotmassage och värmt vetekudden och jag har haft förvärkar hela kvällen, men de går över känner jag. IGEN ;-)

Hoppas du vaknar kry imorgon min skatt, du ska inte behöva ha det så här så fort du är minsta förkyld!




Kommentarer
Postat av: Robin

Bra och intressant blogg:)

2009-02-05 @ 00:18:00
URL: http://hundrakilokarlek.blogg.se/
Postat av: Stina

För 20 år sedan hade jag precis fått en lillasyster som då var 1 timma och 15 minuter gammal! =) När ska lilla Es syster komma!?=) Ska bli så roligt att läsa när dina verkar kommit igång och tösen vill kika ut! Men försök nu att vila och vara med dina E:n så gott det går och lillan kommer när hon kommer!

2009-02-05 @ 01:21:25
Postat av: Emma

Din forlossnings historia ar underbar. Har alltid varit orolig for detta, och det kommer nog gora ont, men kroppen ar ju skapt for det och det later sa underbart och vackert i din beskrivning. Hoppas allt gar bra denna gang med!



Emma

2009-02-05 @ 04:16:04
Postat av: Caroline

Hoppas den lille blir bättre... Inte lätt med astma, jag vet...

Caroline

2009-02-05 @ 08:31:54
URL: http://carolinearvidsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Mina barn som är 2,5 år och 1 år har båda svår förkylningsastma. Den minsta har det svårare än den äldre så hon kommer att få ha kvar sin astma. Vi ger Pulmicort 200 microgram 2 x 2 som underhållsdos/dag. När detta inte fungerar så ökar vi på och ger 2 puffar flera ggr/dag + tilläggsmedicinen Airomir Autohaler, som man ger före Pulmicorten så att den skall vidga luftrören.Så som eran son har det hade våran älsta det från början. Fast hon kunde inte äta på 1 veckas tid och kräktes slem lika länge. Vi höll på att förlora henne. Men med uppvätskning och medcinering blev allt snabbt bra. Hoppas det blir bättre för eran son oxå. Ha en underbar dag.

2009-02-05 @ 08:43:44
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag vet att jag frågade nån gång innan jul, om man gjort allergitester och hittat någon allergi hos Elian? Men sen kom det massor annat emellan så jag kunde aldrig se om eller vad du svarade.



Jag har nämligen en nära vän vars son hade exakt samma symtom, förkylningsastma sa läkarna, men han kräktes jämt. När de väl fick en ORDENTLIG utredning visade det sig att han hade massor av olika allergier, bl.a mot gluten och mjölk. Då föräldrarna uteslöt alla allergener så slutade han kräkas, sov bättre och blev mycket piggare och gladare!



Nu är inte alla barn lika, men om ni inte har fått en ordentlig allergiutredning ännu så kräv det!



Ha en bra dag och ta hand om magen!

Kram

2009-02-05 @ 09:03:08
Postat av: Maria

Oj, nu såg jag att ni skulle på utredning i februari, hur kunde jag missa den meningen??

Dåså, hoppas ni får bra svar!

2009-02-05 @ 09:04:20
Postat av: Maria

Usch stackars liten... Låter nästan som om han har krupp på kvällarna. Ett litet tips är att köpa en luftfuktare och ställa på Elians rum. Det kanske skulle göra så att han andas lite bättre då det bir lenare för luftrören. Lycka till nu med förlossningen:)Vi är nog många som är MYCKET förväntansfulla just nu.. Idag tänker jag på Jonna och Mini. Vi får hoppas att allt går bra. kram

2009-02-05 @ 09:06:00
Postat av: Mille

jag vet hur det att stå vid sidan om när någon har astma och har rikigt ont. Jag är uppväxt med två syskon som båda har astma. det sorgliga är att både dessa har växt onormalt lite pga medicinen som de fått i samband med astman. Såg att ni skulle på extra koll, så kolla upp med läkarna om fortsatt växt, innan det är försent som det är för en av mina bröder :( Min andra bror är under utredning, för att eventuellt få medicin som gör att han växer normalt som andra barn.



Annars vill jag bara säga att du har en underbar blogg, som jag följer varje dag :)



Massa kramar C

2009-02-05 @ 09:10:09
Postat av: Anonym

Hejsan, vad heter typsnittet du har när du skriver blogg?



tack för en bra bloggis

2009-02-05 @ 10:11:40
Postat av: Josefine

Tack för att ni delar med er! Jag tänker också på Jonna och Mini idag, hela tiden =)



KRAM på er!



Ps, Jag vet ej vad typsnittet heter tyvärr, standard tror jag för jag har ej ändrat det!

2009-02-05 @ 11:53:00
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: misheeel

Stackare :( ... hoppas han blir bättre och grattis till ditt andra barn snaart :) <3

2009-02-05 @ 15:03:28
URL: http://misheelcedeno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0