@ frisören


Här är jag och min söta frisör Beate just nu!

Å så skönt det ska bli att få en liten uppfräschning i håret igen! Jag har nu lämnat bilen hos E och sen stakat mig framåt ifrån t-banan. Det är snö överallt och alla liksom glider omkring och försöker hålla balansen. Tänk på det ni som ska köra bil idag - ta det FÖRSIKTIGT!

Köpte med mig en smoothie + croissant på vägen hit i farten och det var en pratsam och trevlig man bakom disken på 7eleven. Tänk vilken skillnad det kan göra även om jag hade bråttom, att han berättade vad han var tvungen att köpa till sin gravida fru mitt i natten istället för ett tråkigt hej och ha det.




Kommentarer
Postat av: J

Hej! Måste fråga om slingor och graviditet är själv gravid och har fått höra att man inte ska färga / bleka håret vid graviditet men man vill ju gärna inte se ut hur som helst i huvudet =) Tänkte om du vet några fakta eller har någon kunskap om detta // J

2009-01-19 @ 13:41:37
Postat av: Josefine

Hej J! Grattit till din graviditet =) Jag googlade och här är ett av många svar:



barnmorskan/fraga8.htm" rel="nofollow">http://www.gravid.se/28barnmorskan/fraga8.htm



Det finns experter som anser att man ska vara försiktig med att färga håret och bleka slingor under graviditeten, men det finns inga bevis för att det skulle vara farligt för barnet. För många år sedan innehöll hårfärgningsmedel en del ämnen som kunde vara skadliga, t.e.x. formaldehud, men numera finns det vanligtvis inga sådana kemikalier i dem. Den enda ingrediens som man eventuellt kan vulja undvika är stenkolstjära, eftersom vissa experter misstänker att den kan vara cancerframkallande. Om du är det minsta orolig är det bättre att använda växtbaserade produkter. En varnning: Graviditetshormonerna kan få håret att reagera annorlunda på färgningen, så det kan hända att du får en annan färg än den du räknat med. Det finns heller inga belägg för att de kemikalier som används vid permanent skulle vara skadliga för barnet eller dig. Däremot får du vara beredd på att håret kan reagera annorlunda även här, t.e.x. krulligt istället för lockigt.

Barnmorskan Therese



Självklart ska du gå på DIN feeling!

Kram Josefine

2009-01-19 @ 13:55:35
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: mia

Å vad kul med litevardagslyx!! Denna bild när du sitter i frisörstolen, är du väligt lik söte Elian!! Väligt lika!! Ha en bra dag/kram

2009-01-19 @ 16:04:32
Postat av: Mia

Hej Josefine!

Återigen, härlig blogg. Snökaos i Norge, ja här snöar det nu lite lätt så det blir lagom vitt. Har också varit hos frisören idag och fixat håret. Härligt att bli ompysslad med hårtvätt, och massage av hårbotten. Ibland måste man unna sig lite vardagslyx. Lycka till med färgningenn och hoppas att bebisen tittar ut snart nu när du och din familj längtar så.

Ha en härlig måndag!

2009-01-19 @ 16:13:57
Postat av: Di

Dum fråga kanske men finns det tunnelbana i Oslo??? Kom bara på det när jag läste t-bana... Hur kan jag ha missat det :-P



Trevligt att få göra sig fin sådär på sluttampen i graviditeten. Själv fixade jag också håret som höggravid, så kände jag mig lite mindre som en heffaklump ;-)

2009-01-19 @ 17:26:31
Postat av: Angelica

Har också varit hos henne, hon var duktig och mycket nogrann! Skönt ialf att få håret fixat, gravid eller inte... :)

2009-01-19 @ 17:35:48
Postat av: Josefine

TACK! Ja Beate är jättego!



Ja det finns tunnelbana i Oslo.



KRAM

2009-01-19 @ 20:28:06
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Miss0

Hei!



Har följt din blogg i 1½ år nu och det är så mysigt att läsa den :)

Jag tror att ditt liv som du skrev i bloggen påverkade mig litegranna och ta steget att flytta till våga flytta till Oslo som jag har tänkt på i många år! Det verkade så mysigt i Oslo och nu efter fem månader här så stortrivs jag! Det blir inte Västerås för mig på ett bra tag :)



Tänkte höra vart du klipper och färgar håret nånstans? Är så lost här i byn ;)



Tack för en underbar blogg och nu väntar vi alla med spänning på det lilla miraklet :)



//Sanna

2009-01-19 @ 20:53:02
URL: http://miss0.blogg.se/
Postat av: Josefine

MissO: Men så KUL!!! Att du trivs gör mig glad! Jag går till La Bionda på Majorstuen. Nära Pasta Basta om du vet vart det är? Det är tyvärr dyrt men bra =)

KRAM!

2009-01-19 @ 21:00:58
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Miss0

Ah, men då vet jag ju. Min kompis bor precis där brevid :) Hur mycket ligger en klippning på? Eller komme jag svimma om jag får reda på det? ;)



Ja jag trivs jättebra. Det har varit en hel del motgångar i Oslo (rån, hot, hjärtekross osv) men har bestämt mig att det ska inte hindra mig att bo i Oslo. Trivs ju väldigt bra här :)



Kram!



2009-01-20 @ 01:40:53
URL: http://miss0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0