Härlig start på dagen!

Men vad är det jag ser? Jag kan INTE ta sovmorgon hursomhelst längre för då är det sms och kommentarer som spekulerar ;-) E körde Elian imorse så att jag fick sova och jag somnade om och vaknade då och då men sist strax efter 10, LYX!

Nu ska jag äta sen frukost och det är härligt att fredagen är här. Jag vaknade av det finaste smset som Petronella skickat. Det stod att hon och Stefan glädjer sig SÅ till att passa Elian imorgon. Han ska åka dit vid 16 och övernatta. Sånt värmer mitt hjärta, att de har lust att låna honom trots att han är en morgonpigg liten prins. Han kommer stortrivas! Det är Petronella och Stefan som är On Call denna helgen då både Bestemor och Onkel är out of town. Underbart med goda vänner - vi får återgälda sen i framtiden ;-)



Smoothie idag:
1 banan
en skvätt skogsbärsyoghurt
lättmjölk
frysta hallon
MIXA!


Gott med havregrynsgröt!




Kommentarer
Postat av: sessan ✩

Ha ha, nej sov morgon utan uppdateringar går INTE nu hi hi



Gud så skönt med sov morgon, det behöver du absolut!!

Även om jag hoppades att du skulle skriva om en juvel vars längd & vikt är si & så & hon har den färgen på håret....



Maj gadd vad jag är nyfiken ;D



Ha härligaste fredagen & helgen hjärtat



PUSS & KRAM

2009-01-23 @ 11:44:11
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Vera med flera

Mm, vad gott med Smoothie! Det brukar jag ta till frukost med.

2009-01-23 @ 11:50:08
URL: http://www.veramedflera.se
Postat av: Erika

Ånej, jag som trodde NU är de dax.. Tror vi är många läsare som väntar med spänning med er =) Jaja.. dom kommer ju som sagt när dom vill! Stort lycka till! Kram

2009-01-23 @ 11:52:13
Postat av: Lindis

Jag har läst din blogg rätt länge nu och ja... jag trodde också att du va på väg till förlossningen. Underbar blogg, du verkar så positiv till allt, härligt. Hoppas du får en bra förlossning, när den än kommer:-) Kram

2009-01-23 @ 11:53:56
Postat av: pangis

:-) Nej nu väntar en hel bloggvärld på bebis så det gäller att vara uppdaterad:-) Ha en trevlig skön helg!

2009-01-23 @ 11:57:01
Postat av: Carin

Kan du inte skriva ett inlägg om "detta packar man i Förlossnings/BB-väskan"! Jag väntar en prins, & är i vecka 33+6 & skulle gärna vilja ha lite tips om vad man packar ner tills det är dax!

Kram & lycka till med bebis nr 2!

Kramis

2009-01-23 @ 12:03:37
Postat av: Siw i Tromsø

Hei Josefine! Har fulgt bloggen din noen måneder nå, og jeg synes du virker som en veldig flott og positiv dame. Jeg skjønner at du blogger om ting som står deg nærmest: din graviditet, din sønn og din mann. Men av og til, når forferdelige ting skjer ute i verden; som bombing av småbarn i Gaza, som at en mann går amok med kniv i en belgisk barnehage eller når en politimann skyter en kvinne utenfor en barneskole, så syns jeg det er rart at du som mor ikke nevner det i det hele tatt... Jeg antar at du reflekterer over det, men kanskje det er et bevisst valg å ikke skrive om det i bloggen. Hadde bare gjort bloggen din enda bedre, for det viser at du bryr deg om det som skjer der ute. I en verden som av og til er for rå til at vi klarer å ta det inn over oss. Dette er kun velmenende kritikk, ha en super fredag, og lykke til med magen. Du skal se at det skjer noe snart! God helg!

2009-01-23 @ 12:31:48
Postat av: jessica 12 år

å det ser gott ut! ;)

2009-01-23 @ 14:52:03
URL: http://jjeessiicaas.blogg.se/
Postat av: jessica 12 år

å det ser gott ut! ;)

2009-01-23 @ 14:52:05
URL: http://jjeessiicaas.blogg.se/
Postat av: Josefine

=)



Carin: Det finns många färdiga listor att finna men jag kan svara dig här:

Ta med mysiga kläder att ha efter bebis tittat ut och även egna om du vill föda i dem. Sköna varma sockar ( knästrumpor) att föda i + tofflor.



Skönhetsting du vill ha med + hygienartiklar.

Kamera, mobil + laddare. Kanske skön musik, tidningar? Favoritchokladen, vattenflaska.



Glöm inte lypsyl till torra läppar då man andas mkt och vetevärmare som kan vara skönt då du har värkar!



Bebisens hemresekläder, barnstolen till bilen, filt + skötväska?



KRAM och lycka till!



Siw: Tusen tack för din kommentar! Jag skrev oftare om sånt tidigare men jag är otroligt engagerad själv och känner att det blir så mkt att skriva om då jag alltid reagerar väldigt starkt på ting som sker. Allt som sker omkring oss är fruktansvärt och jag förstår hur du tänker.



Stor kram!!!

2009-01-23 @ 20:34:04
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0