Hur blir det egentligen?

NU tror jag äntligen Elian somnade i vår säng med dörren ut öppen. Jag ska krypa ned och amma Ella och sen lägga mig på spikmattan innan jag ska sova. Tog en skön dusch förut och tvättade håret vilket jag alltid gör på morgonen annars, men efter all värme var detta verkligen svalkande.

Läsa bok är en av mina favoritting att syssla med på sommaren och semestern... I år får jag nog nöja mig med att göra det kvällstid för det är full rulle dagtid - AND I LOVE IT!

Det mesta handlar om inställning. Att orka med sina barn, att vilja lyssna på deras tankar och att sätta sig själv åt sidan men fortsatt vara nära sig själv tror jag är viktigt. Att även behålla sitt kärleksliv mitt i detta ( jag lovar, det blir svårare med mer än ett barn ;-)) är ju superviktigt. Då jag blir gammal vill jag sitta med E och hålla handen och beundra våra barn som vi skapat. Undrar vad de gör? Om vi får barnbarn? Kanske vi kan sitta på en uteservering och minnas de hektiska åren som småbarnsföräldrar?

Jag vet, det känns LÅNGT borta. MEN vips är barnen större och vi ångrar att vi klagade och suckade åt dessa små som inte vill sova. Som inte vill klä av sig, som bara vill äta banan. De flesta i vuxen ålder kissar på toaletten, äter mer varierat än banan eller pasta med ketchup. Tänk på det då du står där och tvihåller på ditt. Ibland ska man bara vara och leva. Även om inte allt går som man tänkt...


Kommentarer
Postat av: Hanna

åå, jag blir så glad av ditt resonemang. fler borde leva HÄR och NU. vi har en liten dam som gillar att sova i vår säng. och ja, hon får det. hon lär knappast ligga där när hon är 15. =)

2009-06-28 @ 22:43:26
URL: http://litenfrost.blogg.se/
Postat av: Hallandsgården

Härligt att du har en sådan positiv inställning till livet, det måste göra saker och ting mycket roligare :) Fler borde tänka likadant! Kram

2009-06-28 @ 23:07:06
URL: http://hallandsgarden.blogg.se/
Postat av: Ida

Min mamma sa det her om dagen at hun er så glad for at hun nøt tiden da jeg og mine brødre var små :-)

Nå er hun over 50 og har voksne/halvvoksne barn og synes at tiden gikk såå fort.



Jeg tror du har den beste innstillingen som det går an å ha da man har barn. Tiden da de er små og vil sitte i fanget/sove med mamma og pappa etc.etc. kommer aldri tilbake. Jeg har ikke barn (enda) men når/om den tid kommer så skal ha samme innstilling som deg (og mamma)! Ta vare på øyeblikkene :-)

2009-06-28 @ 23:32:28
URL: http://candy.blogg.no
Postat av: Loppan



Hej på er!



Har läst din blogg då vi har gemensamma vänner. Känner att jag måste ge dig några råd. Jag har fler än ett barn och jag vet hur livet kan var ibland, jag med, som alla andra. Lite tips. Take it or leave it.

1. Barn dör inte av att äta mkt bananer, med andra ord, ett välmående barn äter när det är hungrigt. Jag vet, gillar också regler.

2. Man behöver inte alltid göra som man "ska" göra, lyssna på din intuition, barn "dör" inte av att ha superfasta rutiner jämnt. Jag lovar, det dom minns mest är när det var lite "festligare" än vanligt

3. Om du gillar brillor, kör brillor, gör vad du vill när du vill, helt rätt.

4. Ät mer! Ät mer fett, skit i kilona, du är ju supersmal, många väninnor som späkar sig har det svårare med bebbarna. Njut och var snäll mot dig själv.



Ha en supevecka och njut solen och brännan

Kram Loppan



2009-06-29 @ 00:08:11
Postat av: Loppan



Hej på er!



Har läst din blogg då vi har gemensamma vänner. Känner att jag måste ge dig några råd. Jag har fler än ett barn och jag vet hur livet kan var ibland, jag med, som alla andra. Lite tips. Take it or leave it.

1. Barn dör inte av att äta mkt bananer, med andra ord, ett välmående barn äter när det är hungrigt. Jag vet, gillar också regler.

2. Man behöver inte alltid göra som man "ska" göra, lyssna på din intuition, barn "dör" inte av att ha superfasta rutiner jämnt. Jag lovar, det dom minns mest är när det var lite "festligare" än vanligt

3. Om du gillar brillor, kör brillor, gör vad du vill när du vill, helt rätt.

4. Ät mer! Ät mer fett, skit i kilona, du är ju supersmal, många väninnor som späkar sig har det svårare med bebbarna. Njut och var snäll mot dig själv.



Ha en supevecka och njut solen och brännan

Kram Loppan



2009-06-29 @ 00:09:10
Postat av: Nathalie

Frågestund i bloggen!!!

2009-06-29 @ 01:04:43
URL: http://mylovley.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Den bästa tiden är JUST NU. Njut varje sekund. Det händer att jag kan sakna småbarnstiden fastän mina barn är 35 och 30 år gamla!

Jag njuter så klart nu också av både barn och barnbarn. Ta hand om familjen, det har du igen hela livet. Det finns många äldre som sitter ensamma pga att de varit taskiga mot sina barn en gång i tiden.

Ha en härlig dag!

2009-06-29 @ 08:29:55
Postat av: Josefine

Tack snälla ni!



Loppan: undrar vilka vänner vi har gemensamt? Oavsett välkommen! Jag håller med om dina tips och lever efter dem alla. Att äta mycket är jag proffs på, speciellt fett så jag har snarare en utfordring att någonsin känna mig som jag vill i kroppen men allt har sin tid.



KRAM!

2009-06-29 @ 08:38:16
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Line

Tiden går fort og man glemmer av hvor små og hjelpeløse de en gang var - nyt tiden, du får den aldri tilbake :)

2009-06-29 @ 08:38:44
URL: http://www.linlaa.blogg.no
Postat av: karin

haha,ja o svårare med kärlekslivet blir det faktiskt ju större barnen blir,men men så är det ju,man får ta till vara på dom där små stunderna som betyder så mycket,kramar

2009-06-29 @ 08:42:27
Postat av: Camilla

hei,så godt du skriver... det er så sant så sant og du uttrykker deg veldig reflektert! god sommer og klem fra meg...

2009-06-29 @ 08:45:24
Postat av: Louise Caroline

Så himla sant!

2009-06-29 @ 08:55:19
URL: http://louisecaroline.blogg.se/
Postat av: Miriam

Du har så fine tanker, jeg er så enig..men, er ikke like flink som deg til å sette ord på det. Elsker bloggen din! Du er så flott, smart og flinke med barna dine! Kjekt å følge med dere, blir glad av det! Og det gir inspirasjon! Fortsett sånn. God sommer!

2009-06-29 @ 09:02:53
Postat av: Jessica

Så kloka ord, ni verkar vara underbara föräldrar! Era barn kan skatta sig lyckliga :) När jag blir mamma ska jag va en sån mamma som du är!

2009-06-29 @ 09:36:00
URL: http://jensaaa.blogg.se/
Postat av: anna

Så sant... många barn har en tendens att äta en sak i taget. Jag har hört att man ska se till vad de får i sig på längre sikt ca en vecka. Då brukar kosten se mer varierad ut. Mycket frukt en dag, pasta en annan och kanske kött, fisk eller fågel en tredje. Jag var själv otroligt kräsen enda tills jag flyttade hemifrån och fick laga min mat själv. Nu äter jag i stort sett allt men som barn var inte mat viktigt för mej utan bara något man var tvungen att stoppa i sig. Jag försöker ha det i tankarna varje gång min lilla tjej sitter vid bordet och inte vill äta. Det finns inget barn som svälter så länge det blir erbjuden mat. De äter det som behövs.



Kram på er!!

2009-06-29 @ 10:30:08
URL: http://annakalle.blogg.se/
Postat av: Anne

Vad fint sagt. Jag håller med. Det gäller att se till det fina man faktiskt har och inte längta bort till något annat. Det är bra att bli påmind ibland.



Ha en skön dag i svalkan ;)



kram från Malmö

2009-06-29 @ 14:29:39
URL: http://eightfloorview.blogg.se/
Postat av: Katarina

Du har verkligen fina värderingar. Jag håller precis med dig om att livet är för kort för att gnälla och bråka om småsaker. Man ska välja sina strider. Det är väldigt få 15-åringar som sover med mamma, går på pottan eller bara äter makaroni. Varje barn är unikt och behöver sin tid att bli "stor", speciellt om man nyligen blivit storebror!

2009-06-29 @ 15:13:58
Postat av: Robin & Evelina

Så sant som det var sagt! :)



2009-06-29 @ 17:31:02
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0