Projekt rutiner!

Nu har jag precis badat Elian! Vi pratade om det idag på lunchen att det är lätt med ett nytt lillasyskon att familjen delas i två. Oftast ( jag säger inte alltid) blir det Mamma + Bebis och Pappa + Storasyskon. Oftast pga amningen/matningen men det är ju så bra att bryta mönstret ibland.  Jag älskar att vara bara jag och Elian och en dag på dagis slog jag mig ned i godan ro då han åt melllis och glömde faktisk bort sockerbiten som låg i vagnen utanför. Om än bara för någon minut så skedde det. Oops!

Ella somnade nyss som en liten sten medans jag badade Elian. E försökte prata och busa med henne men hon bara somnade. Det sker aldrig tillsammans med mig, lite komiskt! Men jag lyfte upp henne, busade, gick ut lite i friska luften och sen blåste jag henne på halsen. Så nu ligger hon vaken. Ni kanske undrar varför? Jo jag tänkte kutte ut ( sluta med) den sista napen ( hon sover oavsett bara kortisar här och där) och försöka få båda barnen i säng kl 20. Vågar knappt säga det högt men det vore toppen att Ella vaknade tidigare på morgonen och somnade tidigare. Somnar Elian strax efter halv åtta är han utvilad och GLAD på morgonen. Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Siw

Lykke til med innkjøring av rutiner, som er gull verdt for alle i en familie!

2009-06-03 @ 19:14:38
URL: http://heftigogbegeistret.blogspot.com
Postat av: cilla

Låter som ett bra projekt! Jag håller tummarna för att ni får rutinerna att fungera! :)

2009-06-03 @ 19:30:26
Postat av: Elin

Lycka till med rutinerna! Oftast går det ju bra, bara mamman och pappan är konsekventa, men det är lättare sagt än gjort! Hoppas ni får en skön kväll med sovande barn kl. 20!

Kram

2009-06-03 @ 19:36:12
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Charlotte

LYCKA TILL Love.Du kommer kanna dig som en ny manniska (med massa energi) da du far din somn igen :)



Sjalvklart ar det inte roligt att lata Benji grata men efter bara ngr natter sa slutade han och allt ar bara supert nu. Jag tror det ar viktigt for sma barn att kunna lugna sig sjalva och fortsa att jag inte kommer VARJE gang han grater. Att han aven forstar att jag finns dar pa morgonen da solen gar upp. Han har inget att hamta hos mig 4 pa natten. Da ar det SOVA som galler och inget annat.

Nu ar han glad och utvilad precis som mig...



Alskar dig och langtar ihjal mig till vi ses.

PUSS pa rumpan

2009-06-03 @ 19:39:25
URL: http://charlottemarten.blogg.se/
Postat av: Engla

Det där kommer ni klara galant! Tror helt enkelt man bara måste bestämma sig och köra så som ni nu tänker göra. Så anpassar sig alla och får sova sött :-)



Kramar!

2009-06-03 @ 19:56:29
URL: http://englasshowroom.com
Postat av: Josefine

TACK snälla ni!



Ella ligger här vaken men jag ska strax lägga henne. Hon borde vara trött nu efter hennes somnaoavsettvadsomsker för en stund sen.



Jag tror ändå att man måste köra "sin" metod och att alla barn är olika. Tex sover Ella redan hela natten



KRAM!

2009-06-03 @ 20:05:30
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Elin

Jag förstår precis vad du menar när du vill att Ella ska vakna tidigare på morgonen. Våran lilla skrutt på 11 veckor fick i början vara uppe med oss tills vi la oss vilket gjorde att hon sov jätte länge på morgonen och dagen började lixom aldrig. Sen hon var 6 veckor har vi därför lagt henne 7 varje dag och nu somnar hon helt utan protester och sover till 7-8 nästa morgonen(såklart är vi uppe för några matpåfyllningar) och det är så skönt. Inte minst för oss föräldrar som får många timmar med egentid på kvällen!

Kram

2009-06-03 @ 21:23:47
Postat av: Perla

Bra tänkt! Fasta rutiner är A & O tycker jag!

Mina sessor somnar 19.15 resp 19.30 varje kväll o vaknar runt 07.00 varje morgon :) Har alltid varit så, för vi är jättenoga med att alltid hålla de tiderna. Skönt!

Lycka till!

2009-06-03 @ 22:09:10
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0