Underbar dag


Idag efter pannkakslunch med färska jordgubbar och glass kom Skai och Julie och hämtade killarna och så tog resten av gänget vår bil. Vi körde till EKEBERGSLETTA som är helt fantastisk! Eivind har "växt upp" där på fotbollsbanorna. Då vi kom fram möttes jag av den sötaste synen: Elian som för första gången i livet red häst!

Först lite läskigt men snabbt kom orden: En gang til!


FINASTE! Charlotte, Caroline och Benji som spanar på djuren.


Gott med glass i gräset efter hästridning!
Elian och Julie.

 


MOM & DAD


Ella!





Elian cyklade och cyklade med Julie och de lekte hela tiden så jag har tyvärr få bilder av de små vildisarna!

Sen då vi kom hem blev det pasta med kött och massa nakenbad för de små. Vi avslutade med "svensk" chokladpudding och vispgrädde innan det var dags att åka till flygplatsen.


Den här bilden får symbolisera hur söta Eivind och Ella var ikväll då jag kom hem efter några timmar borta.
De låg och gullade och pratade och allt småplock var gjort här hemma. Jag lämnade ett kaos och kom hem till ett fint hem med två gladisar - MER SÅNT!



En småtrött Benji på flygplatsen.
Du är en underbar, unik och LYCKLIG liten Prins det känner jag.
Dina stapplande men säkra steg mot framtiden. Så tuff efter bara några dagar med "kusin" Elian och så varsam mot Ella.
Helt otroligt hur man kan älska utan att knappt ha mötts. Efter dessa dagar är jag som i ett lyckorus.
Finns alltid för dig "BenjiBoo"
Puss & Kram / Din Gudmor


Nu är klockan mycket och jag ska snart gå och sova i vårt tysta tomma hus... Saknar så mycket så jag tror jag ska gråta en skvätt. Det känns alltid lite bättre efteråt.

SOV GOTT!

Kommentarer
Postat av: Veronica - Kämpar mot målvikt!!

Vilka härliga bilder och vad mysigt det ser ut!!

2009-06-21 @ 23:58:32
URL: http://mindreavmig.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men var är ridhjälmen? Åker Elian bil utan bilstol? "Cyklar" utan cykelhjälm?

2009-06-22 @ 07:32:36
Postat av: grommis

Jeg så hele familyen på Ekeberg i går:) Først lille sykkelmannen og så dere som satt på et pledd:)

Jeg og mannen var på tur blant alle barnefamiliene, hehe. Skulle gjerne kommet bort og sagt hei, men feiga ut, haha:) Håper dere får en fin ny uke, og at du ikke savner altfor mye! Klem

2009-06-22 @ 08:22:31
URL: http://grommis.blogspot.com
Postat av: Elin

Vilka jättefina bilder! Brukar du använda de automatiska funktionerna på kameran eller justera själv?

2009-06-22 @ 09:09:20
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Marias Kakburk

Låter mysigt!:) Vilken härlig bild på Ella, hon ser ut som ett litet busfrö på den bilden:)



Hoppas att du/ni får en härlig dag!

2009-06-22 @ 09:27:17
URL: http://www.hemmetsjournal.se/mariaskakburk
Postat av: jennie

Johanna! Du tycker inte själv? att det är lite skillnad på att sitta på en liten mini ponny, där två vuxna går och håller i både barn och häst efter varandra i en ring... Motför att cykla där det går ganska fort och du är bland trafik? Att du ens skriver åker utan bilstol gör mig bara full i skratt!

Tror inte att nån skulle få dåligt samvete eller känna sig som en dålig mamma, om det är det du försöker ge?...

2009-06-22 @ 09:42:01
Postat av: kristin

så fint innlegg! flotte bilder :-)

2009-06-22 @ 09:58:31
Postat av: Sanne

Härliga bilder, men reagerade också på avsaknaden av hjälm; har man inte det när man rider i Norge?

2009-06-22 @ 10:00:04
Postat av: Anna

Vilket härligt inlägg,

er dag ser ut att varit toppen!



hoppas ni får en fin start på veckan

Kramar Anna

2009-06-22 @ 10:24:54
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Mjke

Åh, vad mysigt! =)

älskar hästar!



Hoppas du får en kanondag!

2009-06-22 @ 10:37:28
URL: http://mjke.blogg.se/
Postat av: Nelly

va mysigt ni har haft det, och fint väder också! :) kramkram

2009-06-22 @ 11:25:26
URL: http://www.nellyat.blogspot.com
Postat av: Sofie

Sött, men att lära barnen att rida utan hjälp..No good..

2009-06-22 @ 11:27:16
Postat av: Sofie

Sött, men att läsa barnen att rida utan hjälp...inte bra alls!

2009-06-22 @ 11:29:50
Postat av: Anonym

mysigt :)

2009-06-22 @ 11:30:12
URL: http://avab.blogg.se/
Postat av: Anna i Sundsvall

Måste få fråga om bärselen till Ella är bra? Får man inte ont i ryggen när man bär så långt "ner"?

Hade själv en babybjörn till första barnet men den fick jag ont i ryggen/axlar av fast man bar ganska långt upp på bröstet. Viss belastning är ofrånkomligt men man vill slippa ont så långt det är möjligt....

2009-06-22 @ 11:58:43
Postat av: jossan

men herregud, ni ser ju att barnet bakom inte heller har någon hjälm!! vilket FÖRMODLIGEN betyder att dom inte HADE hjälmar där? éller ni kanske tror att dom skippade hjälm med flit? som ni också ser är det ju också någon som håller i honom!!! hur orkar ni med er själva, ni som gnäller på andra! ingen av er skulle gått fram på plats och frågt varför barnet inte har hjälm eller hur?

2009-06-22 @ 12:41:24
Postat av: Sofie

Jag ser mycket väl att ingen har hjälm men jag tycker ändå att det är fel. Har själv haft hästar och ansvarat för många ponnyridningar och oavsett om två föräldrar har hållt i barnet har vi alltid haft krav på att använda hjälm. För att lära barnen redan från början vad som gäller. Jag skulle mycket väl kunna ifrågasätta det på plats eftersom jag står för mina åsikter.

2009-06-22 @ 13:16:30
Postat av: Josefine

TACK snälla ni!



Grommis: KOM FRAM nästa gång!!



Elian cyklar med hjälm och sitter UTAN bilstol ;-) Nejdå!



Jag använder ofta porträtt, närbild, inmotion eller andra inställningar på kamerans "hjul"



KRAM!

2009-06-22 @ 14:57:23
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Jennie, Nej, jag tycker inte att det är skillnad att sitta på en häst (oavsett om det går folk runt om) och att åka bil utan bilstol eller cykla utan hjälm. Hjälmen har ju ett syfte, icke sant? Annars skulle den väl inte finnas vare sig på ridskolor eller andra ställen med hästar. (inte här då).

Att ge dåligt samvete är inte min grej, det skaffar man sig själv, om man rammsakar sig ordentligt. OCh det var ju fler än jag som reagerade! Kul att jag fick dig att le, dock!

Jossan; Jo, hade jag haft mina barn där och de ville rida, så hade jag GIVETVIS gått fram och frågat var småtjejerna har hjälmarna. Aldrig att jag skulle utsätta mina barn för en olycka om jag kunde undvika det. Och jag har inga problem att orka med mig själv, hur så?

2009-06-22 @ 18:16:14
Postat av: Alexandra

Fina bilder, ni verkar ha haft en underbar dag! Benji är så söt. Om jag minns rätt så går namnen på killarna i generationer. Ben, Benjamin, Benji. Har för mig Claes nämnde något sånt. Coolt i såna fall :)



Önskar er en fortsatt trevlig vecka!



2009-06-23 @ 22:50:11
URL: http://alay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0