Vattenkrig

Vi satte oss ute och åt middag då E kom hem. Jag gjorde något enkelt men gott! Stekte köttfäs med tacokryddor och la det i stora tacobröd som jag rullade ihop med stängd botten. Innan jag stängde dem helt la jag på en ostskiva. Då alla låg i formen la jag på skivor med ost över allihop innan de fick vara i ugnen en stund. Serverades med sallad och majs + små skålar med creme fraiche+salsasås på tallriken. Riktigt smarrigt!

Sen sov Ella en sväng då vi lekte ute och det blev vattenkrig mellan Elian och oss. Våta överallt gav vi oss och torkade i solen. Vilken underbar årstid detta är, olidligt varmt eller ej. Imorgon badar även JAG i vattenspridaren, det gäller att svalka sig och dricka massa vatten. Idag känner jag inte av någon huvudvärk vilket betyder att jag lyckats.


Välkommen hem Pappa!
Ella i klänning ifrån Nova Star.
E var dålig i eftermiddag och fick ligga och vila en stund.



Vi har lekt så grannen över vägen ville vara med ;-)
Pappan i det huset försökte spruta ner Eivind med sin slang men nådde bara nästan fram.
De har fått en baby och vi ska en dag väldigt snart gå dit och gratulera dem, de verkar supertrevliga!




Ella nyss.
Det blir varmt för små bebisar nu så skugga, vind och vätska är viktigt.


Just nu känns det som jag upprepar mig väldigt i bloggen. Grilla, pool, sol, varmt... Men det är livet just nu. Dock minus grillande idag ;-)

Ha en FANTASTISK kväll och ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: Wojtan

Hej



Ett litet tips till dig:

Jag brukar göra liknande rullar i ugnen och tar då salsasåsen och penslar över brödet innan osten och sen in i ugnen. Bröder mjukas först upp lite och får en en fin och god yta. Har även salsan vid sidan av sedan också!



Kram från mig

2009-06-29 @ 20:24:45
URL: http://wojtansblogg.se/wp
Postat av: Nelly

ella är sååå söt! :) kram

2009-06-29 @ 20:25:30
URL: http://www.nellyat.blogspot.com
Postat av: Fanny S

Hej Josefine:)

Jag skulle först bara vilja tacka för en jätte bra blogg, läser den VARJE dag!

Din maträtt lät jättegod! Jag brukar gör nästan samma fast jag blandar i lite wokgrönsaker i köttfärsen, lägger ihop i tortillabröden och brer sen salsasåsen över, strör ost på och smäller in i ugnen till dom fått lite färg...supergott! Det är värt att prova i alla fall...

Tack återigen för en jättebra blogg!!!

2009-06-29 @ 20:41:19
Postat av: Roxanna - kamp efter cancern

Hoppas du haft en bra dag i solen :)

2009-06-29 @ 21:42:35
URL: http://sannassanna.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag måste fråga, skulle du inte kunna berätta lite om hur det är att bo och arbeta i Norge? Jag har nämligen funderat på det ett tag nu, är sugen på något nytt och väldigt less på mitt liv just nu. Hur gjorde du flyttade du bara dit? Är det svårt att förstår språket eller göra sig förstådd?



Emma

2009-06-29 @ 22:01:38
Postat av: AnnaMalin

Härligt med sol och bad m.m.! :-) Hoppas du har en fin kväll! :-)

2009-06-29 @ 23:17:22
URL: http://annamalin.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tack!



Att flytta hit är det bästa jag gjort, Var inte rädd för språket. Kan ta min lillasyster som exempel som lärt sig direkt!



Finn.no hjälper dig med boende och jobb. Var beredd att resa hit en helg och gå på intervjuer och lägenhetsvisningar.



KRAM!

2009-06-29 @ 23:33:59
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: lowwee

vad som slang? Haha

2009-07-06 @ 00:22:10
Postat av: Linda

På tal om grannar, hur har det gått med grannbarnen som brukade stå och titta på er hela tiden?



// Linda

2009-08-02 @ 21:31:51
URL: http://viljabligravid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0