Black and gold


Äntligen har jag en snygg svart väska! Denna Balenciagainspirerade väska finns hos Chique och det har den gjort en stund men nu äntligen är den min!



Stilren och ändå klassisk.
TACK snälla Chique!

Detta var HAPPY post för mig idag då det varit en grå dag. Men just nu skiner solen, vi har haft mysigt besök av Bestemor som är världens bästa Svärmor och ätit makaronilåda. Jag var SÅ sugen på just denna rätt så jag tog det vi hade hemma och det blev riktigt gott men tyvärr utan sallad. E ska handla sen så vi skriver listor här... Vi är nämligen experter på att handla varje dag = tidskrävande och dyrt.

Ska vi ingå en pakt? Skriva veckolista och handla allt på en gång. Komplettera med bröd och mjölk. Vi ska köra fom NU!
Får se hur länge vi klarar att hålla den planen... ;-)

Nu är det natta för Elian strax så vi hörs lite senare!

Kommentarer
Postat av: Hilde

Stilig veske! Vi prøver å holde oss til handlelister og en storhandel i uka, men det går sjelden helt etter planen :)

2009-03-31 @ 19:11:23
Postat av: HannaPanna

Hej hej! Måste tipsa dig om www.inkopslistan.com , har inte använt den själv men läst i småbarnsförälderbloggar att denna lista är suverän. MVH / HannaPanna

2009-03-31 @ 19:17:09
Postat av: Madde

Jättesnygg!

2009-03-31 @ 19:18:16
URL: http://mellstroom.blogg.se/
Postat av: tiniii

snygg väska!

2009-03-31 @ 19:19:44
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: tiniii

snygg väska!

2009-03-31 @ 19:19:45
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: michelle

Snygg väska!!!

Lycka till med listor, jag försöker men det fungerar aldrig :o(

2009-03-31 @ 19:22:44
URL: http://lovemichellelove.blogspot.com
Postat av: sara

HEj! Vi har börjat skriva 2veckors matlista och det fungerar jättebra.! Det blir betydligt mkt billigare. vi har minskat kostnaderna Med hälften. och man vet alltid vad som blir till middag och det finns hemma. Det är super!!



Kram

2009-03-31 @ 19:30:39
URL: http://foxygold.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gör "matschema" för 1 vecka i taget. Skriver upp vad vi ska äta varje dag, och sen handlar allt till det (så långt det går). Kompletterar med mera mjölk i veckan. Skönt, då vet man vad man ska äta, varje dag när man kommer hem fr jobb och skola. Det blir ju som sagt såååå dyrt att småhandla varje dag.

Snygg väska!! Kraaam

2009-03-31 @ 19:45:03
Postat av: Viktoria ♥

Snygg väska!

Vi skulle också behöva ingå i en sådan pakt :) Precis som du säger, alldeles för tidskrävande och alldeles för dyrt i längden.. Vi ska nog ta och börja med veckolistor här hemma också!

Trevlig kväll

2009-03-31 @ 19:48:08
URL: http://enprinsessa.blogspot.com/
Postat av: Isabella&Minnas pappa

Vad är det med er kvinnor och väskor?? Det är iofs ganska bra när man behöver nåt för min fru har allt i sin;)

2009-03-31 @ 19:48:15
URL: http://alskadeisabella.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej!

Apropå ingenting : ), hur går det med tatueringen ? nyfiken / En som älskar tatueringar

2009-03-31 @ 19:52:58
Postat av: Kickan

Vi månadshandlar plus att vi sen handlar till det som behövs i basvaror = mjölk,grönsaker och pålägg.

Så skönt att ha "allt" hemma i frysen och bara plocka upp ;)

Ha det gott !

2009-03-31 @ 19:55:45
URL: http://allwithinmyhands.blogg.se/
Postat av: maja

snygg den var & gud vad jag önskar jag kunde säga detsamma om min svärmor , jag avskyr nämligen min så in i norden .



många kramar

2009-03-31 @ 19:57:33
Postat av: Anonym

Snygg väska! Vi kör tvåveckorsmenyer sedan en tid tillbaka och separat matkonto. Det är inte klokt hur mycket man sparar på att köpa hem mat man faktiskt lagar! Lycka till!

2009-03-31 @ 19:59:50
Postat av: Stina

Det var jag som skrev nyss...

2009-03-31 @ 20:00:21
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: sanna

älskar den väskan har den i rött den är så snygg! Jag vill vara med på den pakten vill verkligen få det att funka två veckors listor är ju i alla fall nåt man borde testa.





2009-03-31 @ 20:00:33
URL: http://lifeasfashion.se
Postat av: Linn

Hei!



Stilig veske! Så bra at du fikk en så fin oppmuntring akkurat nå. Håper du klarer å se lyst på disse jobbgreiene framover. Tenk på alle mulighetene som ligger foran deg!



Når det gjelder å planlegge og handle inn stort, har vi prøvd, og prøver fortsatt. Det funker innimellom, og det er jo alltid lov å begynne på ny?! ;O)



Ønsker deg en fin kveld!



Klem-L

2009-03-31 @ 20:01:41
URL: http://linnogstian.blogspot.com
Postat av: Mingar

För några år sedan började vi veckohandla. Vi köper hem basvaror och sedan kompletterar vi endast om det behövs under veckan. Det känns duktigt och präktigt men samtidigt väldigt praktiskt så jag hoppas att ni lyckas hålla det. Kram

2009-03-31 @ 20:04:15
Postat av: grommis

Vi kjøper inn masse mat, og om vi ikke akkurat planlegger i detalj, så har vi jo alltid kjøtt/fisk/kylling og grønt hjemme, så vi mekker en middag ut fra det vi har. Vi sparer mye på det. Pleier også å ta en tur over til Sverige vi.. tar jo bare time-halvannen fra Oslo, og det sparer man mye penger på (pluss at vi det er så mye morsom mat i Sverige..:)

2009-03-31 @ 20:06:27
URL: http://grommis.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej!



Måste ju bara tipsa dig om Veckomatsedel.se



Superbra för oss latmaskar som tycker vardagsmaten är svårt.





2009-03-31 @ 21:20:10
URL: http://tradgatan21.bloggagratis.se
Postat av: Yvonne

Ska jag berätta nåt? Vi veckohandlar men har just upptäckt att en kundvagn räcker inte längre! Grabbarna G börjar bli stora och äter en massa! Så just nu blir det veckohandling + småhandling var och varannan dag av sånt som helt plötsligt är slut... Men det är väl ett i-landsproblem :)

Ha det bra!

Kramar...



Ps snygg väska förresten!

2009-03-31 @ 21:27:19
Postat av: camilla

fin väska,fick du den gratis av dom i present menar du??

2009-03-31 @ 22:12:55
Postat av: Sonia

Att vara shopping beroende är inget bra . Bättre spara pengar nu när du är arbetslös. Hoppas din situation löser sig snart.

2009-03-31 @ 22:25:53
Postat av: Josefine

KUL att ni gillar väskan men framförallt att ni försöker spara tid genom storhandling. Det är svårt tycker jag men handlar nog om rutinskapande!



Jag är verkligen inte shoppingberoende och jag är mammaledig tom nästa år så ännu är det ingen kris =) Jag ska nog klara att ta de bästa besluten för oss och vår familj!



KRAM!

2009-03-31 @ 22:35:50
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anna

Du "får uppenbarligen" en väldig massa kläder till Ella & en del annat genom reklam. Varför så mkt reklam om du bloggar "som en dagbok" och för att du tycker det är roligt?

2009-03-31 @ 22:38:42
Postat av: Josefine

Tatueringsnyfiken: Den ska göras nästa vecka, LÄNGTAR!



Jag undrar om de som är så intresserade i hur jag lever själva skulle gjort i min situation? Tackat nej till fina kläder eller tackat ja och bloggat som tack? Jag är GLAD över att få upptäcka märken jag inte tidigare känt till!



KRAM!



2009-03-31 @ 23:11:27
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Kari

Jeg blir så glad av å gå inn i bloggen og se hvor bra det går med deg og Ella etter den tøffe starten dere hadde. Dette fortjener dere.

Selv skriver jeg middagsliste for en måned om gangen og storhandler samtidig. Sparer masse tid og penger på det, og får brukt opp alle middagsrester.

Den egentlige grunnen til kommentaren er disse usaklige komentarne om shopping og saker du får i gave. Vi ville vel alle tatt imot gaver om vi hadde fått dem i posten! Desverre er det jo noen som ikke unner andre å ha det bra, men ikke bry deg om dem, søte Josefine... Og shopping virker ikke være noe problem i det hele tatt.. Jeg syns det virker som om det du shopper er både fornuftig og gjennomtenkt - med litt impulsshopping av og til.. Akkurat som de fleste av oss gjør.

Håper du får fine dager framover og en deilig sverige-tur i påsken.



-klem-

2009-04-01 @ 01:44:22
URL: http://hestiaverden.blogg.no
Postat av: Cdot

Tack JOsefin för tipset!! Jag har haft samma väska i över två år. Behöver en ny verkligen och letade efter en snygg och stilren. Fick bli denna efter jag sett den på din arm! TACK

2009-04-01 @ 07:53:30
Postat av: cecilie

vi prøvde oss på ukeshandel, men det ble litt ambisiøst..så det vi gjør nå er:

søndag kveld lager vi middagsliste for mandag til torsdag og handleliste på alt vi trenger.. når torsdagen eller fredagen kommer så handler vi inn til helga, da vil vi gjerne ha litt ekstra godt, ferske reker eller lignende... i tillegg vet jeg med meg selv at om jeg handlet godis og chips på mandagen så hadde det vært slutt på den lenge før helgen kom;) Lykke til!!

2009-04-01 @ 17:30:35
Postat av: cissi

otroligt snygg väska! hur är materialet? plastigt? och hur stor är väskan, ryms det mycket? Nyfiken eventuell köpare ; )

2009-04-01 @ 18:34:32
URL: http://cissisrum.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Josefin Gud så snygg väska var fick du tag i den fins den och köpa i stockholm skriv tillbaka tack skulle med villja köpa mig en sån väska ska till stockholm den 30 maj så då ska jag passa på att köpa mig en sån väska många kramar från sandra

2009-05-06 @ 16:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0