ett nytt kapitel!


Text i t-banan....

Idag är jag tacksam för att jag mötte min älskade E via jobbet. I de lokalerna på Sandakerveien i Nydalen förälskade jag mig i min kära, gick och bar våra barn under hjärtat och gjorde BRA resultat samt vann UNDERBARA vänner! Många minnen. TUR att E tackade ja till ett annat jobbtillbud då han fick det, annars hade vi båda drabbats.


 Så jag fällde en tår då vi för sista gången tog hissen ned jag och min älskade dotter. När vi klev ut i den starka vinden så kände jag att detta är ett nytt kapitel som startar i mitt liv. Jag tror det kommer något positivt ur detta och jag är tacksam över att vara mammaledig just nu för jag skulle oavsett inte gått till jobbet imorgon, det skulle mina kollegor som städade sina skrivbord idag....


Ella valde att sova hela det trista mötet och log igenom lunchen, vår allra sista som kollegor.


Rune och Zryan!
Två extremt duktiga säljare, nu på jobbjakt. Jag vet att vi alla fixar detta och att vi får en ljus framtid men det var trist att avsluta så brått.




Kommentarer
Postat av: Pappa på Heltid

Jösses, riktigt läskiga tider just nu...det känns som ingen går säker...En dag i taget...

Det gäller att se/hitta det positiva...

/Pappa på heltid

2009-03-30 @ 14:50:41
URL: http://www.tidningenhennes.se/zlatko/blogg
Postat av: Tindra

Nu hänger inte jag med Josefine, vad hände på jobbet????

2009-03-30 @ 14:59:56
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Elin

Usch ja... Jobbiga tider för många människor just nu. Vad tråkigt för dig, även om du är mammaledig men du är ju så driven och positiv så det fixar du! Kram kram

2009-03-30 @ 15:05:17
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: MalinF

Ojdå.. Tråkiga nyheter! Jag tror också att något bra kommer av detta i slutändan! Lycka till!

2009-03-30 @ 15:09:41
Postat av: Helene

Fy vad jobbigt. Jag vet är också mammaledig nu men har inget jobb att komma tillbaka till. Det är bara att kämpa på...

Ha det bra så bra som du kan

Kramar Helene

2009-03-30 @ 15:15:26
Postat av: karro

här i göteborg är det extremt många där båda jobbar på volvo som fått gå,det är tufft nu,vi får hoppas det vänder snart.

2009-03-30 @ 15:18:17
Postat av: Anonym

Vadå, vad hände? :(

2009-03-30 @ 15:24:43
Postat av: Johanna UNG 2BARNSMAMMA

Om ni läser inlägget under så ser ni vad som hänt! ;-)



Josefine du är så duktig och drivkraftig detta är verkligen början på något nytt för dig och det är bara positivt!!!! =)

Lycka till med jobbsökandet!

Kram

2009-03-30 @ 15:40:00
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Loa

Lycka till med jobbsökandet! Tråkigt att alla kollegor sprids vind för våg...fast du kommer säkert hitta (eller hitta på!) något ännu bättre.

Kram

2009-03-30 @ 15:42:06
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Malin

Usch, så tråkigt med all varsel som är nu. Jag har också suttit som på nålar, men det verkar som att jag klarar mig för stunden, att få ha jobbet kvar. Går hemma och väntar på att bebis ska kika ut snart!



Du är stark, du klarar det här! Du skriver så otroligt inspirerande! LYCKA TILL!

Kram

2009-03-30 @ 15:47:09
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Postat av: Sophie

Fy jag vet precis hur det känns! Blev själv uppsagd för två veckor sedan men pga att jag var hemma med min dotter som bröt armen. Löjligt.



Jag önskar dig all lycka och håller tummarna för att du hittar en nytt jobb när du ska börja jobba igen!

2009-03-30 @ 16:02:10
Postat av: kajsa

hej joss!



vilka snygga kläder du har. var kommer de ifrån?



lycka till med jobbsökandet!



kram k

2009-03-30 @ 16:04:03
Postat av: Linnea

Vilken trist nyhet att få.. :-s Men som sagt kanske det leder till något gott tillslut! :) Ha en bra dag!!

2009-03-30 @ 16:21:23
Postat av: Miss Magnusdotter

Usch ja det är jobbiga tider.. många som står utan jobb och a-kassa och kan inte betala sina räkningar och/eller handla mat.. fy fasiken..

2009-03-30 @ 16:51:57
URL: http://emmamagnusdotter.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jattetrist att hora men du ar en underbar tjej som tar for sig sa det kommer losa sig! Fortsatt att vara positiv bara sa kommer det fixa sig fortare an vad du anar. Jag tror att det har kommer oppna nya dorrar i ditt liv, det finns sakert en massa saker du drommer om att syssla med, sadana drommar som inte far utrymme nar man har ett jobb redan. Kanske kan du fokusera pa en sadan drom nu? Du ar kreativ och kan din bransch, dorrarna star pa vid gavel! Lycka till och fokusera pa det basta, familjen och att E har ett bra jobb etc!



Varma kramar till familjen

2009-03-30 @ 17:26:23
Postat av: Hilde

Har de sagt opp alle på dagen?? Fikk det inntrykket når jeg leste innlegget. Det er jo ikke lov. Dere har vel en oppsigelsestid? Håper det for dine kollegaers skyld!

2009-03-30 @ 17:43:59
Postat av: Anna

Vilket tråkigt besked för dig och dina kollegor. Du har ett sådant fantastiskt positivt förhållningssätt till allt, du kan till och med vända detta till något positivt! Du inspirerar till livsglädje genom din blogg!

2009-03-30 @ 18:05:30
Postat av: rebecka

hej josefine. Det låter som att du resonerar precis som man skall vid ett sådant tillfälle som detta. Man får se det positiva och våga ta klivet ut i "nya" världen. njut av mammaledigheten så länge du bara kan så ordnar det sig med jobb sen, det finns ju det som är betydligt viktigare, så fokus på dina nära och kära. Alla dina tre E.



Kramar



Rebecka

2009-03-30 @ 18:21:58
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Sonja

Hej! Var tråkigt att höra för företaget och alla medarbetare. Minns att du någon gång skrev att du ville bli barnmorska. Det är kanske meningen att (efter mammaledigheten) du ska börja plugga.....

2009-03-30 @ 18:25:40
Postat av: Jessica

Men gud vad det de dom skulle sæga. Gud så tråkigt!! Men du kommer fixa ett mycket bættre jobb det vet jag. Duktig du ær som klarar att tænka positivt æven i sånna trista øgonblick. KRAM

2009-03-30 @ 19:01:51
URL: http://jessicaengstrom.blogg.no
Postat av: Ida

Kanske du kan vända detta till något positivt & börja plugga till barnmorska som du tidigare pratat om? På så sätt kan du ju vänta ut den här kämpiga tiden lite till & dessutom få ägna dig åt något som jag tror du varit fantastiskt duktig på.

2009-03-30 @ 19:29:38
URL: http://msbree.blogg.se/
Postat av: Susanna

Åh så tråkigt :o( Sitter i samma sitts själv, är dock inte mammaledig så jag får börja jaga bums! Måste försöka se det positiva, har lite svårt för det just nu... Men det löser sig, förr eller senare, det är jag övertygad om!

2009-03-30 @ 19:48:32
URL: http://ellasmirakel.blogspot.com
Postat av: Hilde

Det er så kjedelig når sånt skjer, men du klarer jo helt fint å se det positive i det heldigvis! Men likevel vil jeg si: Dette er kanskje muligheten du har ventet på, sjansen til å bryte ut av et mønster og gjøre det du virkelig vil, et spark bak som vi vil si på norsk :-)

Og for en lykke at det skjer nå og ikke om 1 år, nå har du jo mange måneder på å finne drømmejobben

Lykke til i jobbjakten, og takk for at du skriver så inspirerende i bloggen din :-)

Hilde - snart mamma til min egen lille prins

2009-03-30 @ 20:41:25
URL: http://hildesdagbok.blogspot.com
Postat av: Mamma Stina

Det är säkert inte kul att bli utan jobb nu. Skönt för dig att du är mammaledig.

2009-03-30 @ 21:54:26
URL: http://www.minbebis.com/mamma_stina/
Postat av: Sessan ☆

Vad jag är glad att jag känner en tjej som dig Josefine!! En tjej som även i de tyngsta stunder klarar att hitta det positiva. Det är därför det ALLTID glittrar om dig & bubblar av energi, det är din fighter spirit.



Jag är bara såååå övertygad om att detta definitivt leder dig på nya positiva vägar.



Ger dig en jätte stor kram♥



Puss bästa hjärtat

2009-03-30 @ 23:33:35
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Jessica

Hej Josefine!

Så tråkigt att du inte har kvar ditt jobb till sen, blir alltid en obekväm situation om man trivs på jobbet oavsett om man är mammaledig eller inte just nu!

Se det positiva, finanskrisen är nu, men det är tur i oturen att den kommit nu när vi bara går mot ljusare tider. Jag tror verkligen att alla depressioner och självmord hade ökat om denna situation för många kom i september. Dessutom kan många nu få sommarjobb, för trots allt finns det ganska gott om dem överallt!



Kram och du var absolut värd rosor idag!

2009-03-31 @ 08:12:56
URL: http://studentmamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj vad trist att höra! Men jag tror det kommer gå skit bra för dig och att du kommer att hitta nått annat bra snart! Lycka till! :)

2009-03-31 @ 10:13:24
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Fy, det är tufft när sånt sker. Vi har precis tagit oss ur en liknande "kris". Konstigt nog verkar det alltid som det blir bättre tillslut, man måste bara se möjligheterna även när det är tungt. Jag är övertygad om att det kommer vändas till något positivt för din del. Kämpa på!

2009-03-31 @ 10:15:09
URL: http://lotties.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0