ibland...

E hade en tandläkartid som han ej hann avboka så lösa planer om att finna på något allihopa efter jobb och dagis idag blev bytt till:
"EkommerhemmedElianhinnerejätaochåkerigenföratthinnainompostenåtmiginnantandl".
Jag blev hemma med två barn. En som ej vill äta och skriker då lastbilarna ej kör som de ska och en som bara vill äta och sova PÅ sin Mamma idag. Jaja nu ser den ena barntev och äter macka och den andra sover sött på mig.

Snacka om att alla to dos hänger över mig. Rensa kontoret, Elians rum, saker vi ej gjort som vi skulle göra då vi flyttade in ( lampor, hyllor...) MEN det viktigaste är att vi har det någorlunda rent härhemma, god mat och glada barn! De är ju absolut oftast glada men de är de stunder då båda skriker samtidigt och man är ensam hemma som man känner att man lever ;-)

Idag blev det lax i ugnen, potatis, färsk broccoli, och rivna morötter + någon sås. Rivna morötter är min nya grej nu, I love it!
Bara jag åt, Elian tog en tugga och sa glatt "Jeg kommer tillbake" innan han rusade in och lekte med bilar. Kvar satt jag och ammade och E fick springa till bilen. Så kan det gå ;-)

Nu ringde E och sa att han är på väg hem. TACK!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har oxå två barn, dock är det fem år emellan på dem. Men att tillåta att den store (eller den lilla för den delen, som är lika gammal som Elian) sprang iväg mitt i maten med uttrycket; jag kommer tillbaka, skulle jag aldrig. Jag förstår att du inte "orkar" ta fajten, men tro mig... ta den NU... för rätt vad det är så är Ella 2 1/2 och följer Elians (dåliga) exempel och då lär du ångra dig djupt. När det är mat är det mat till alla ätit upp... som i skolan/dagis... eller?



Pst! Elian är så tuff i nya frillan, kände inte igen han först!

2009-03-16 @ 18:34:08
Postat av: Hanna

Hej och tack för en inspirerande blogg!



Jag undrar om det finns några bra möbelbutiker i Oslo, förutom Ikea :), med inte allt för skyhöga priser.



Tack på förhand.

Kram

2009-03-16 @ 18:40:58
Postat av: linda

josefine, din reklam på vänster sida om järnkräft är väldigt jobbig, ville bara säga de. den liksom stör synfältet när man läser.

annars älskar jag bloggen!

kramar

2009-03-16 @ 18:56:26
URL: http://tabortallaord.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej kära prinsessan, jag har en fråga som jag hoppas att du kanske kan svara på! Jag är i en liknande situation som din, jag är med en man från Danmark dock (Inte från norge som du!). Jag har funderat på det här med när man får barn, och det språk som dom kommer lära sig. Jag och min sambo pratar danska, svenska och engelska när språket inte räcker till. Har din lilla E blivit förvirrad av norska + svenska? Pratar han båda språken/förstår båda?



När/om jag kommer få barn så kommer det även då bli eng/dk/sve språkligt nämligen, så länge det inte förvirrar barnet (Då blir det väl bara danska antar jag då vi bor här).



Du får gärna svara här i kommentarer eller i bloggen, jag tycker det är intressant med barn och språk!



Kram från Anna!

2009-03-16 @ 19:16:29
Postat av: Marie

Jeg tipper mannen din er dødsliten mange ganger også. Han har sikkert mange to dos både hjemme og på jobben. Det er lett å glemme når man er hjemme med to små barn (har vært der selv), at mannen springer som en "gærning" mellom jobb og familie, og har helt sikkert dårlig samvittighet for begge parter... Alltid noen som krever!!!

Gjennom bloggen så får jeg et utrolig godt inntrykk av mannen din. Virker jordnær, elsker familien sin og jobber sikkert mye (sånn at familien kan ha det bra). Hva annet kan man ønske seg...

2009-03-16 @ 19:37:58
Postat av: ELIN GUSTAFSON

Håller med! Rivna morötter är smaskens! (även i köttfärssås!)





KRAM!



http://missdoe.blogg.se

2009-03-16 @ 19:45:58
URL: http://missdoe.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Lat inte honom springa ivag fran middag, haller med Johanna, ta fajten nu for det kommer bli jobbigt nar han blir aldre!

Annars en mysig blogg!

2009-03-17 @ 21:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0