Mamadays!


Hej jag är en Mamma som har SVÅRT att lägga mig och sova då bebis sover...
Om jag redan "klivit upp" för dagen!

På morgonen kliver jag upp och klär på Elian för det är så mysigt att få den stunden tillsammans. Av med nattblöjan, på med ny, kläder som vi oftast pratar om. Blå tröja, nya randiga tröjan eller ullkläder då det är turdags. Sen går vi ned och borstar tänder, tar bamsespray och han får välja vad som ska vara på hans frukostmacka som han sen bär stolt i sin Elefantmatbox som vi kallar den. Han har två, en till turdagen som är en gång i veckan och en till frukost.

Då killarna går ut och vinkar ha det går jag upp till Ella och försöker somna om. Så ammas det, pratas, byts blöja och ibland somnar vi om länge. Men oftast kliver jag upp runt 9 för att duscha då hon sover. Dagarna är med andra ord lite sega (men otroligt MYSIGA) just nu och det enda jag planerat idag är en promenad för att få skön frisk luft och i samma släng ( som vi säger i Norge!) testa Bugaboos vinterdäck som jag oväntat fick hem ifrån Bugaboo för några veckor sen. TACK för det!


Här busar Elian imorse, han ville INTE ta sin bamsespray( astmaspray) men tillslut började vi båda att skratta och han tog den snällt. Han vet ju att den hjälper mot hosta och så han slipper kräkas.

Ni ser den fina elefantmatboxen i bild också ;-)






Kommentarer
Postat av: *Sofie -Tävling i bloggen*

Så FIN du är idag!!!! Vacker är bara förnamnet hihi.



Det låter ändå som en mysig dag, att bara ta dagen som den kommer och inte stressa runt, bara njuta av sina barn och ge sig själv lite egentid är inte fel=)



Kram kram

2009-03-10 @ 12:56:55
URL: http://www.frusofie.se
Postat av: sanna

bara en fråga, men har elian blöja jämt? är han inte så pass gammal att ni har börjat med toaträning? bara lite nyfiken :)



superbra blogg, världens bästa! och grattis till erat andra mirakel! ( har inte skrivit grattis än trots att över en månad har gått) fy skäms

2009-03-10 @ 12:58:44
Postat av: Emma

Jag kan inte se dina bilder? Jag vill ju :(

Ha en bra dag :)

2009-03-10 @ 13:02:54
URL: http://emmamagnusdotter.blogg.se/
Postat av: Lill

Jag kan inte se dina bilder, måste fortfarande vara fel.



Kram Lill

2009-03-10 @ 13:14:51
URL: http://blogg.fembarnsmorsan.se
Postat av: Daniel

Sådan box gick man själv runt med på det glada 80-talet. Fint. Nostalgi! :)

2009-03-10 @ 13:31:32
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Isa

Vad skönt att han blir hjälpt av astmasprayen! Samma med min 3-åring, är så glad att det finns hjälp att få!



Hoppas att ni får en skön eftermiddag!

2009-03-10 @ 13:37:16
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Fotballfruen

Ååå känner igen dina dagar.

Jag fick en liten son i fredags och har en 13-månaders dotter innan. Dessutom är vi precis nyinflyttade till Oslo;) Dagarna blir lite sega - hade glömt hur mycket de sover!!

Ha det så bra!

Kajsa

2009-03-10 @ 13:39:43
URL: http://fotballfruen.blogspot.com
Postat av: Frida

Vilka mysiga morgnar! Njut!! :-)

2009-03-10 @ 13:49:48
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Lily

Kjenner meg igjen i de "late" dagene :) alt tar liksom dobblet så lang tid (minst) og alt man liksom skulle ha gjort bare hoper seg opp, SÆRLIG vask som skal strykes og legges på plass (og med to barn på snart 3 og 4 mnd så blir det jo endel vask).

Men samme kan det være :) vasken går jo ingen steder..

Så utrolig fin Elian ble på håret! Han så så stor ut plutselig :) også ser det ut til at han har blitt endel mørkere også?

2009-03-10 @ 18:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0