OOps!


De här FINA bebiskläderna fick Elian av Onkel Håvard då han var nyfödd. Ella har också använt dem och då det igår var dags att byta blöja konstaterade jag att jag tyvärr måste köra kläderna i maskinen även om man ska handtvätta dem. Så jag testade men ut kom små kompakta dockkläder! Tur hon precis växt ur stl 56....
Dockkläder med minnen och värde kan dessa lätt kallas, så får det bli!

Man kan också skymta en NUKnapp/smokk som vi köpte igår för att testa. Hon tar den precis lika ofta/sällan som MAMnappen. Men då vi håller nappen ( vilken som helst av de två) mot hennes lilla mun då hon ska somna så går det snabbare, men släpper vi säger det plopp direkt.

Update: vi HAR handtvättsprogram men jag testade dum som jag var att köra dessa med resten av 40 graderstvätten. Amningshjärna ;-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

nej , vilka söta :D

2009-03-19 @ 21:16:18
URL: http://andreaakerlund.blogg.se/
Postat av: Pauline

Rama in dem vet jag och sätt upp dem inne på Ellas rum. Gärna med fler små minnen. :D

2009-03-19 @ 21:20:27
URL: http://paulinesfoto.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så söta de blev. Men har ni inget handtvättsprogram på maskinen? Bör ju finnas om ni har en nyare maskin. Men Elian kan kanske få en docka (!) och ha dem som dockkläder...

2009-03-19 @ 21:25:50
Postat av: ediinaas

Dom kläderna är ju fett söta jag gillar söta kläder<33(kolla in min blogg xD) www.ediinaas.blogg.se

2009-03-19 @ 21:32:44
Postat av: Linn

Det blir nok fine klær til Ellas dukker ;O)



Jeg var så heldig å vinne konkurransen fra Vimsadekor, nå lurer jeg bare på hvordan jeg får gavekortet?



Ønsker deg en fin kveld!



Klem

2009-03-19 @ 22:16:30
URL: http://linnogstian.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Du borde skaffa en tvättmaskin med handtvättsprogram, det är det på nästan alla tvättmaskiner. Väldigt praktiskt:)

2009-03-19 @ 22:23:24
Postat av: Charlotte

Ett litet tips om hon har svårt att ta nappen är att testa en napp som bambino gör. Den är nämligen formad som en bröstvårta och är lite längre, vilket gör att bebisen har lättare att ha den kvar i munnen. Vi använder bara den till vår Jeremiah. Har provat andra nappar, men de glider ut precis som du sa. I sverige finns de på babyproffsen och liknande, men finns även att köpa i vissa butiker på nätet. Googla på bambino-nappar eller något, så tror jag du hittar. Lycka till! /Charlotte

2009-03-19 @ 22:30:42
Postat av: Mikaela R

Tips om napp: Min lilla 3-mån tjej ville inte ta heller napp, då gick jag till babyland och frågade om napparna...de tipsade om den super lilla nappen och sa: "tar hon inte denna...så kommer hon aldrig ta napp..." ojoj tänkte ja..hem och kokade nappen. Sen provade jag...och "ja" hon tog den:) märket heter: "PIGEON"

xPIG13871.aspx" rel="nofollow">http://www.babyland.se/sugnapp-pigeon-silikon-stl1xPIG13871.aspx

där kan de beställas, de e den minsta sorten som finns...vi provade b la "bambinos" men den blev för stor i hennes lilla mun.

Lycka till//Rövarmamman

ps. kläderna va ju sååå söta!:) Hoppas du får en underbar kväll!

2009-03-19 @ 22:40:15
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Pappabloggen

UPS...Dockan kommer bli riktigt glad...Vi har min frus gamla bebiskläder på hennes dockor som nu Anastazia leker med...

/Pappa på heltid

2009-03-19 @ 22:42:08
URL: http://www.tidningenhennes.se/zlatko/blogg
Postat av: tereza

oj , det var synd :/

2009-03-19 @ 23:26:02
URL: http://terezaswe.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej! Jag håller med Charlotte, prova Bambino nappen, det är den enda nappen vår lilla kille tar.

Har hört att dom använder den nappen på prematur avd (säkert inte alla). Lycka till! Finns inte det märke i Norge så finns den i Sundsvall :) för där har jag köpt den.

Tack för en underbar blogg... den är beroende framkallande!

2009-03-19 @ 23:46:58
Postat av: Maria

Kan också tipsa om Pigeonnappen, främst den min lilla 5v-älskling tar om någon.

2009-03-19 @ 23:49:02
URL: http://www.filosofmaria.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Oj då!.. ;) men som sagt, sötaste dockkläderna med en rolig historia blir det ju. :) En riktigt skön helg till er. Kram

2009-03-20 @ 08:45:47
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hallå!

Min lilla tjej hade också svårt att ta nappen i början och det märket som till slut fungerade var ESKA. Prova det! Finns ju också så du kan beställa med namn eller något eget som du hittar på. Jag har beställt nappar med texten LILLASYSTER också. Finns på namnnappen.se. Kram och lycka till.

2009-03-20 @ 10:09:17
Postat av: Josefine

TACK för alla tips, jag får för mig att de måste lära sig ta napp? Eller tar de den bara direkt om nappen är "bra"? KRAM!

2009-03-20 @ 10:47:34
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Lina och Noel

Vi kämpade länge för att få det att funka med napp. Jag minns inte nu hur länge det tog, men nu älskar han den nästan lite för mycket :-)



Vi lyckades få honom att ta just NUK silikon nappen, han vägrade alla andra. Numera duger dock det mesta. Pigeon har jag också hört ska vara bra om de inte vill ha några andra. Det brukar också vara lättare om det inte är mamma som tränar med nappen då mamma har nåt mer intressant att erbjuda :-)



Jag såg att det var en latexnapp på bilden, men ni har kanske provat både och, Noel vägrar nämligen fortfarande latex, han kan liksom inte suga ordentligt på dem.

2009-03-20 @ 11:11:52
Postat av: jessica

Ge inte upp "napp-jobbet", med vårt senaste tillskott i familjen fick vi tjorva med i ca 4mån innan nappen "satt" där. Nu älskar hon nappen.

2009-03-20 @ 15:03:10
Postat av: sanna

otroligt sött :)

2009-03-22 @ 16:43:41
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0