Jo...

Angående mitt inlägg igår om bussen så är det ju så att med en blogg skriver man ifrån SITT perspektiv. Jag skrev mina känslor och tar inte hänsyn till ALLA miljoner aspekter i världen. Psykiskt sjuka och allt vad som är. Jag konstaterade däremot efter månader av bussåkande fakta som jag själv upplevt. Ska man alltid ta den säkra vägen och ha alla fakta på bordet så blir det inte många blogginlägg och väldigt lite personligt. Tycker JAG. Men jag märker ju att folk gärna vill läxa upp och kommentera negativt. Så tråkigt det måste vara IRL?

Lågutbildad, att leva i sin egen bubbla, att vi föräldrar är konstiga som tycker våra barn är så viktiga... osv... Vilka är ni som skriver detta? Hur har ni det i vardagen? Jag är just nu i en period i livet med små barn. Jag kanske inte är högutbildad men bara för det tar jag inte skit. Denna bloggen handlar om just mig och min familj och skulle jag skriva om allt annat i världen skulle jag inte hinna mer.

Det har aldrig varit ett mål att ha en perfekt välformulerad blogg. Något som är näst intill omöjligt sen jag flyttade hit. Det norska språket smyger sig in mina tankar och så i min skrift.


Kommentarer
Postat av: Patrice

Huff. Det finnes alltid mennesker som ønsker å trykke en ned. Ikke la dem gjøre det. Du har en kjempefin blogg. Takk for at du deler hverdagen din med oss :-)

2009-05-13 @ 09:43:09
Postat av: Ella

Jag förstår dig. Men samtidigt kanske man inte flyttar på sig innan en t ex mamma med barn mer om det. Jag har varit med om mammor som blir arga för att man tar för givet att de vill ha ens plats/hjälp...

2009-05-13 @ 09:46:38
Postat av: Nanna

Läste ditt inlägg om vad som hände på bussen och måste berätta vad som hände mig på tunnelbanan här i stockholm igår.

Ett mycket gammalt par (mannen med rulator) går på tunnelbanan och håller sig så hårt dom bara kan i stolparna som finns. Tunnelbanan är full och INGEN reser sig upp för deras skull. Alla låtsas som att dom inte ser och jag som själv står upp letar efter en plats åt dessa.

De ber ingen att flytta på sig men tunnelbanan bromsar in så pass hårt att jag är rädd att dom kommer ramla.

Efter några minuter får JAG fråga 2 unga människor om dom möjligtvis kan lämna plats till dessa äldre människor.

Den ena reser sig varav den andra svarar "Jag ska av nästa så då kan nån sätta sig här."



Precis som du skrev vet jag inte om denna personen hade något handikap men det tror jag knappast för då kan hon säga det.



Nu fick ju iaf dessa äldre sitta till slut men jag håller med dig och tycker det är DÅLIGT och skrämmande hur lite hänsyn och medkänsla man kan visa för andra människor.



Jaja, vi får visa extra hänsyn istället... så att dom lär sig hur man kan vara en schyst medmänniska.

HA EN BRA DAG MED DINA UNDERBARA BARN!! :)

Kram

2009-05-13 @ 09:50:15
URL: http://nannaas.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag tycker ditt inlägg om bussen var mitt i prick. Jag blir åksjuk när jag åker buss och sen hålla reda på vagn och små barn samtidigt är inte lätt. Skriv det du känner det är din blogg, de som inte gillar det behöver ju inte läsa, eller?

Ha en bra dag! Kram

2009-05-13 @ 09:52:13
URL: http://annakalle.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blekinge

Vilka inskränkta och dumma (ja faktiskt!) människor som inte kan ta ett inlägg där du skriver vad nog många föräldrar upplevt!



Skit i dem och lev ditt liv, du verkar var en härlig person och en jättebra mamma! Kramar till er alla!

2009-05-13 @ 09:52:16
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: maria

Jag tycker du har en jättebra blogg! och sen finns det alltid dom som skriver negativa kommentarer, men dom kan läsa någon annans blogg istället! Men bry dig inte om dom, för du har en jättefin blogg som nog många andra också skulle vilja ha, och du och din familj är verkligen fina :) Ha det bra! :)

2009-05-13 @ 09:52:38
Postat av: Maria

Hej!

Det finns konstiga människor i världen och det är ju de som har problem när de skriver sådant om ett helt förståeligt och bra blogginlägg. Men det kanske är en klen tröst för tillfället. Men vi är nog många som läser bloggen och tycker att du skriver bra saker, men som inte brukar kommentera. Så är det iallafall för mig. Dessutom, är jag högutbildad ;) (då kanske min åsikt väger tyngre för vissa).

2009-05-13 @ 09:52:42
Postat av: Teresa

Bryr dig inte om dessa inlägg. Kanske svårt men försök. Sedan är det en offentlig blogg och då skriver folk vad de vill. Ngt du får ta! Men din blogg är super och jag läser den varje dag. Du har två fantastikt fina barn =)

2009-05-13 @ 09:57:57
Postat av: Anna

Du är underbar Josefin!! Fortsätt att skriv precis som du gör o stå för dina tankar. Idioter har vi fullt av omkring oss men tyvärr blir vi aldrig av med dem så det är bara att försöka ignorera dem så gott det går!!

Jag går nu i väntans tider med en egen bebis som ska anlända vilken dag som helst. Det är min första så det är skönt att höra hur andra har det!

Tack för en kanon blogg som jag kollar flera gånger om dagen!! Kramar Anna

2009-05-13 @ 10:06:08
Postat av: Margareta

Bra rutit!

Var och en har sitt perspektiv och det kan man aldrig komma ifrån. Den som har debattlust bör vända sig till ett annat forum.

Fortsätt som du gör.

2009-05-13 @ 10:06:47
Postat av: Anonym

Bra rutit!

Var och en har sitt perspektiv och det kan man aldrig komma ifrån. Den som har debattlust bör vända sig till ett annat forum.

Fortsätt som du gör.

2009-05-13 @ 10:07:22
Postat av: Caroline - En blogg om livet med Cancer

Om jag blir mamma, och tvingast stå när jag är högravid och har ont överallt. Då ska jag ge igen genom att alltis stå ivägen med min vagn, när barnet har kommit till världen!



Mammornas hämd.

2009-05-13 @ 10:10:28
URL: http://diagnosc.blogg.se/
Postat av: Eva

Stå på dig,förstår mig inte på en del människor, och hur dom tänker. Är en 60-årig gammal tant som läser din blogg varje dag, den gör mig så glad! Kram

2009-05-13 @ 10:13:48
Postat av: E

För egendel är jag utan högskoleutbildning, anställd inom det kommunala, inga barn och singel. Jag gillar din blogg annars skulle jag aldrig läsa den men vid nu två tillfällen har du sagt saker som ligger väldigt långt ifrån min egna verklighet. Kanske är det hur du formulera dig. De flesta i min omgivning har familj och barn och jag ser deras verklighet och den skiljer sig väldigt mycket från den som du skriver om här. Du fick tidigare en kommentar om att det är så kul att läsa när du "är dig själv" och vågar. Jag håller med. Allt det här dansande på rosor gör dig omänsklig. Kanske är det så du och din familj lever ditt liv och då är det bara att gratulera. Men när du säger saker om människor som sitter på bussen och inte är hjälpsamma mot dig lever du i en värld där allt kretsar kring dig och dina barn. Det gör den för dig men inte för alla oss andra. Ha en bra dag och hoppas att ni får sitta ner idag.

2009-05-13 @ 10:14:48
Postat av: Angelica

eh jag tycker att du är skitbra! Förstår inte varför människor ska försöka trycka ner andra och vara så himla negativa hela tiden. Nej stå på dig och fortsätt vara den du är tycker jag. De som inte gillar det behöver inte sitta och läsa din blogg. Men vi som faktiskt gillar den, vi vill att du ska fortsätta vara du och vi förstår hur du menar på bussarna!

2009-05-13 @ 10:16:35
URL: http://iamangelica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

Ville bara skriva ett par rader och berätta att jag känner igen mig så väl i det du skriver om vilket bemötande man får som förälder med småbarn. Helst skall man ha en stor väska att stoppa alla barn i, och sedan lägga på hatthyllan i bussen/tåget för att inte andra resenärer skall störas:)Jag tar numera bilen för att slippa ohjälpsamma resenärer och suckar/blickar när jag kommer med mina härliga ungar- tre stycken och en fjärde i magen som kommer inom en månad:) Fortsätt skriva om alla tankar som du tänker och berätta om dina härliga barn, vill man inte läsa så är det ju det ett eget val. Kram

Från en högutbildad mamma som inte hade en susning om att det rörde sig om vilken utbildning man hade som gav ett rätt till sittplats;)

2009-05-13 @ 10:21:06
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Personer som skriver så är säkert dom som själva sitter och inte flyttar på sig, som vägrar erkänna att dom kanske beter sig respektlöst och illa. Det finns dessvärre alltid såna personer och man kan inte omvända dom, tror jag iaf. Stå på dig, du vet att du har iaf många som med nöje skulle ge dig och dina barn sin plats :) jag hade sett det som en ära hihi.

2009-05-13 @ 10:21:33
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Siw

Du skal skrive akkurat det du føler, at noen er svært så uenig får så være, du har full rett til å føle frustrasjon over slike ting du beskriver i hverdagen. Og dette med utdanning er da helt irrelevant! Man blir ikke bedre menneske av noen år på universitetet!! Jeg kjente meg veldig igjen i det du skrev, og har vært like fortørnet på bussen(og jeg har maaange år bak meg på universitetet). Nei, stå!. Jeg synes du er super, og veldig velformulert!! :) Ha en super dag!

2009-05-13 @ 10:22:46
URL: http://heftigogbegeistret.blogspot.com
Postat av: Jessica

Det är ju tyvärr så att människor verkar ha lättare för att lämna negativa kommentarer än positiva. Även om jag inte kan förstå vitsen med det. Man mår ju bara bättre själv av att vara trevlig, med tanke på allt man får tillbaks. :D Tycker man inte om någons blogg borde man låta bli att läsa eller besöka sidan. Jag tycker hur som helst om din blogg och du inspirerear och känns ärlig i ditt skrivande!! Fortsätt så!!

2009-05-13 @ 10:25:48
URL: http://yessicas.blogg.se/
Postat av: Aldijana

Du ska inte ens behöva försvara dig. De som tycker att du är kosntig som tycker så sär det är ju dem som aldrig reser sig upp i bussen för någon annan. som tror att bara för att dem är högutbildade sociologer så har de rätt att äga världen och de ska självklart sitta på bussen. blir så arg. de människor som inte kan göra något fint för andra eller säga något fint till en medmänniska borde inte göra eller säga något överhuvudtaget. De verkar mkt klokare om de behåller sina dumma kommentarer för sig själva. det roliga är att alla de som tyckte att de var så smarta och skulle läxa upp oss föräldrar hade inte ens läst hela inlägget utan de bara skrev utifrån VAD DE TRODDE VAR SANT.

Hoppas alla ni får stå hel abussresan idag :)



Arg mamma

2009-05-13 @ 10:36:55
Postat av: Tella

Men vad är det för muppar som skriver för sådana kommentarer?! Ett liv borde de önska sig i julklapp.

2009-05-13 @ 10:49:12
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Varför är alla som på något sätt har en annan åsikt än dig avundsjuka/har en tråkig vardag osv... kan det inte vara så att alla helt enkelt inte tycker precis som du? Jag kan förstå din känsla och jag tycker att man ska visa respekt för andra, men i det ingår också att kunna ha en dialog med människor och kunna ta andras åsikter. Jag kan inte förstå tänket med att man bara får prata/skriva om man tycker exakt samma sak! Ni som skriver så, har ni aldrig pratat och diskuterat irl med någon som inte delat er åsikt?

2009-05-13 @ 11:10:13
Postat av: Sandra

Det finns ju alltid de som ska klanka ner på andra av ren avundsjuka och bitterhet. Antagligen måste de sprida negativa kommentarer åt andra eftersom de själva säkert inte är nöjda med sina egna liv. Forsätt som du gör, jag älskar din blogg!

Kram Sandra

2009-05-13 @ 11:23:46
URL: http://frokentorefalk.blogg.se/
Postat av: Sanna

Förlåt men va inte så ego alltid.

Du är gravid...du har barn hit och dit.



Har du någon gång tänkt på alla äldre personer som ofta får stå upp?, folk som är sjuka får stå upp?

Och nu menar jag inte förkyld. Utan folk med ms,parkinson, led-sjukdommar you name it.

Och sjukdommar du inte kan se på utsidan men som finns på insidan. Kan du ge upp dina platser där dina barn sitter för att en sjuk man eller en gammal dam vill sitta??

2009-05-13 @ 11:24:11
URL: http://trell.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Haha! Ja vissa vill bara ställa till med problem...tråkigast för dem kan vi nog gissa:)

2009-05-13 @ 11:28:18
Postat av: Besviken

Hej!

Jag håller med dig fullt ut gällande folks nonchalans mot de gravida, barnvagnar, funktionshindrade och äldre! Jag har själv nonchalerats under min graviditet på buss, t-bana och pendeltåg så jag vet exakt hur det känns. Annat är det när man åker till varmare breddgrader och ser allas respekt då man kommer framfarande med en bebis i magen! Det är precis vad som saknas här i dessa kalla breddgrader - folk bör mjukna upp lite. Jag har sett t-bane vagnar som har särskilda säten för just GRAVIDA, äldre och funktionshindrade. Finns det ingen plats så lämnar folket gärna över sin plats till GRAVIDA, äldre och funktionshindrade. Det är respekt det!

Besviken på respekten!

2009-05-13 @ 12:10:01
Postat av: Förvirrade morsan

det verkar finnas människor som "mår bra" av att trycka ner andra, både i skrift ch "IRL". Finns inte mycket att göra åt, tyvärr. Jag gillar din blogg, och en blogg är just personlig. Så det är klart att man ska skriva vad man själv tycker/tänker/känner...



Btw, jag har skrivit ett inlägg om barnsäkerhet i min blogg, så alla mammor (och pappor för den delen) som känner sig lite osäkra är välkomna att kika in för lite tips.

2009-05-13 @ 12:30:03
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad är det som gör att någon är högutbildad respektive lågutbildad? Är det bara utbildningen i sig eller är det så att man kan föra sig i sociala sammanhang, kunna lite vett och etikett osv? Äh, stå på dig. Har redan sett att du har haft en bättre bussresa idag :D Kram!

2009-05-13 @ 12:30:25
URL: http://majsanx.blogg.se/
Postat av: Sofia

Visst man kan ha olika åsikter om saker och ting men nu känns det mer som vissa tar chansen att få trycka till dig. Jag tror det finns många som är avundsjuka på dig och varför inte? Du är söt, har fin smak, lyckligt gift med barn, framgångsrik blogg.. osv osv. Personligen tycker jag att din blogg lyfter min vardag, jag hittar inspiration och blir glad (och imponerad med). Men för andra fungerar nog ditt liv som ett rött skynke och väcker folks avundsjuka. Men det handlar om deras "issues" och inte om dig. Var dig själv och skriv utifrån dina tankar, det är ju din blogg för tusan :D



2009-05-13 @ 12:41:06
Postat av: Malin

Åh, håller med alla föregående inlägg!! Din blogg=din rätt att skriva vad du vill!! Som tidigare skrivits - läs inte bloggen då om ni inte håller med om vad som skrivs!



Jag fullkomligen avgudar denna blogg!! Är så kul att läsa om er familjs äventyr och om platser i Oslo som jag känner till! :-)

"Keep up the good work" ;-)

Kram från Malin

2009-05-13 @ 13:01:32
Postat av: Emeliie

Du står på dig och det är det som räknas!! Jag ÄLSKAR din blogg och hoppas att du verkligen INTE tar åt dig av vad de andra skriver till dig (det som är negativt), för du själv vet ju att det inte är sant.



Tänk istället att du verkligen fått de som skriver taskiga saker blir engagerade i din blogg.. och de är antagligen väldigt avundsjuka på dig, det är därför de skriver sånt..



Jag hejjar på dig Josefine!! =)



Kram Emelie

2009-05-13 @ 13:01:45
URL: http://emeliiepettersson.blogg.se/
Postat av: Karin

jag läser till sjuksköterska på röda korset och brukar ofta tänka att folk som gnäller mår dåligt själv. för hur levnadsglad kan nån vara som sitter och fokuserar på det de tycker rä dåligt hos nån som bjuder på sig själv? inte så bra va! stå på dig och lär dig skita i allt skit:) om du fattar. det finns ju så många som läser din blogg som inte gör det för att vara argsinta utan för att vi blir GLAD av den och dig. okej nu skiter vi i alla bittra typer, right?!:)

2009-05-13 @ 13:14:17
Postat av: Emzon

Det är så tråkigt att man inte ska få skriva av sig sina känslor o vad man känner för att det alltid ska finnas andra som har åsikter om det. Klart man får ha sina egna åsikter och uttrycka dem i sin EGEN blogg! Jag följer iaf din blogg varje dag och tycker den är oerhört inspirerande!



Kram på er!

2009-05-13 @ 13:26:07
URL: http://emmazon.blogg.se/
Postat av: Majsan

Jag läser din blogg dagligen, mest för att den är en som en "feel good-film" där du genom ditt positiva sätt att tänka och betrakta världen på ger mig positiv energi. Jag struntar egentligen i att du (förmodligen)har ett lite annat liv utanför bloggen där dina känslor och reaktionsmönster inte är censurerade. Kommer det en lite känslig kommentar eller fråga från nån läsare svarar du ofta (och med din fulla rätt) att det är privat och ingenting du vill diskutera. Därför tror jag att när "privata" du visar dig i bloggen med händelser som den på bussen eller när du hintar om att du och E inte är riktigt sams eller att du faktiskt är trött efter en sömnlös natt med mycket spring på Elian så ruckas bilden av dig som den perfekta småbarnsmamman och det skapar reaktioner (skadeglädje) hos andra som retar sig på allt det rosenröda hos dig. Vad vill jag då säga, jo att din blogg är en inspiration för mig men jag inser att den bara är en liten del av vem du är.

2009-05-13 @ 13:49:40
Postat av: Charlotte

Jeg har ingen barn selv, men det er vel klart at når man får egne barn er det disse som betyr mest i hele verden for enten mammaen eller pappaen (det er i hvertfall sånn det burde være). Man har ikke et "snevert" verdensbildet for det. Jeg syns det er flott at du skriver fra ditt eget syn og hvordan du opplever det, det er jo DIN blogg! Stå på videre, jeg elsker bloggen din akkurat som den er!

2009-05-13 @ 14:14:32
Postat av: Sofia

Heja Josefine!

Jag förstår inte dessa människor med så mycket vrede och bitterhet inom sig. Att de inte förstår meningen med en blogg, att man faktiskt skriver utifrån sig själv och att det är det som är fantastiskt. Jag gillar din blogg oerhört mycket och som jag skrivit tidigare dina underbara barn gör att jag längtar mer och mer efter en egen.

Kram till dig!

2009-05-13 @ 14:47:29
Postat av: Jessica

Josefine, förlåt för att jag käftar vidare i din blogg, men jag känner att jag måste kommentera personen "E"'s inlägg.

Det var jag som skrev i ett annat inlägg att jag tycker om när Josefine vågar stå för sina åsikter, vågar skriva om sånt som får känslor att bubbla upp och skapar debatt.



E skrev::

"Jag gillar din blogg annars skulle jag aldrig läsa den men vid nu två tillfällen har du sagt saker som ligger väldigt långt ifrån min egna verklighet. Kanske är det hur du formulera dig. De flesta i min omgivning har familj och barn och jag ser deras verklighet och den skiljer sig väldigt mycket från den som du skriver om här."



Mitt svar: Detta är Josefines verklighet, och inte bara hennes. Senast idag åkte jag buss, UTAN mina barn. En väldigt gammal dam kom på denna fullsatta buss, och inte en enda reste sig från sin plats så att hon kunde sitta. Jag, med flera, stod redan upp. Jag sa åt två kvinnor som satt ner, att en av dem borde resa sig för damen, och detta gjorde de, men motvilligt. Det ska inte ens behövas en tillsägelse, det är rena rama logiken att man reser sig för äldre, barn, handikappade och gravida. Att du aldrig sett dina vänner uppleva detta betyder inte på något sätt att det inte händer. Faktum är att detta händer oftare, än vad det inte händer. Men ibland åker man med vänliga människor (läs Josefines senare inlägg om när hon fick hjälp på bussen), och har man tur får man åka med sådana här vänliga människor alltid, men då skulle jag vilja påstå att man antingen åker buss väldigt sällan, eller också så väljer man att "titta bort" när sånt här förekommer.



E skrev: "Allt det här dansande på rosor gör dig omänsklig. Kanske är det så du och din familj lever ditt liv och då är det bara att gratulera. Men när du säger saker om människor som sitter på bussen och inte är hjälpsamma mot dig lever du i en värld där allt kretsar kring dig och dina barn."



Mitt svar: Va'!? Josefines dansande på rosor, eller negativa upplevelser på bussen, eller fogbesvär vid graviditet, eller onda bröst vid amning och so on, gör väl henne mänsklig i allra högsta grad!? Jag kan väl också tycka att det är väldigt gulligt här inne emellanåt, men det handlar säkert mer om avundsjuka från min sida, för mitt liv är inte så här rosenskimrande. Men inte f-n missunnar jag Josefine, eller någon annan det bara för att jag inte har det, och jag säger inte till någon att hennes leverne är omänskligt. Skräpning E, för när du skriver sådana saker kommer till slut ingen att ta dig på allvar, än mindre läsa dina inlägg. Jag är dessutom övertygad om att Josefines värld först och främst kretsar kring hennes familj och vänner (konstigt hade det varit annars), men på andra plats kommer alla andra. Har du inte märkt det när du läst här? Att folk inte reste sig för J och barnen på bussen, kunde lika gärna handlat om VEM som helst. Förstår du hur jag menar? Josefine tog sig själv som ett exempel, men gudarna ska veta att detta händer alltför ofta (även om det inte har hänt dina vänner...än!).



Josefine, du kanske inte vill publicera min kommentar eftersom jag kanske tar för stor plats nu...jag ber om ursäkt ifall du tar illa upp av detta, men jag bara kände mig manad att skriva igen!

2009-05-13 @ 16:13:56
Postat av: Emelie

Hej hej! Tanken med en blogg är ju att man ska få skriva som man själv vill.. Stå på dig!

Jag är en ung stark kvinna i 20-års åldern, inga planer på barn ännu, men självklart ställer jag mig upp och erbjuder mina medmännsikor hjälp. Gamla, sjuka, mammor eller pappor barn etc... ofta ser man ju via ögonkontakt när någon faktiskt vill ha hjälp. Trodde det var en självklarhet hos alla. Blev faktiskt upprörd när jag läste ditt inlägg. Någon gång behöver man själv hjälpen oavsett om man är gravid eller gammal. Tänk på det allihopa! Kram på dig prinsessan och ha en fantastiskt bra dag!

2009-05-13 @ 16:30:27
Postat av: Hanna

härlig blogg! :)

2009-05-13 @ 17:01:54
URL: http://aprilhimlen.blogg.se/
Postat av: Ida

Oerhört lågt att komma med påhopp gällande din utbildning - vad har det att göra med din rätt till att uttrycka en personlig åsikt? Själv doktorerar jag & får nog lite skamset erkänna att jag nog kan ha missat att ge upp min plats på tunnelbanan en eller två gånger för att jag helt enkelt varit så absorberad av mina forskningsartiklar som jag ständigt lever med & läser så fort jag har chansen. Så det är bara bra att det finns personer som vågar fråga & säga till - oavsett om det är för att väcka liv i förvirrade akademiker eller skaka in lite vett i folk som bara är allmänt oartiga!

2009-05-13 @ 17:16:28
URL: http://msbree.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Jag tycker iaf att du är grym och håller med dig i det du skriver, trots att jag inte har några egna barn.

Herregud, man e väl funtad med ett sunt förnuft!

De e väl både logiskt och naturligt att man reser sig för någon eller hjälper någon som behöver det.



Åh! Blir så sint!





2009-05-13 @ 19:14:55
Postat av: Anonym

vad ska du säga nu ? att alla inlägg som varit negativa varit från SAMMA person. Att det inte finns personer som tycker annorlunda än dig ?

Om du skulle ha klivit ned från din prinsess attityd för länge sedan då skulle du ha insett hur det är att åka kommunalt

2009-05-13 @ 19:42:49
Postat av: MalinF

Hej Josefine! Glöm aldrig att den stora merparten av dina läsare (inkl jag :)) tycker att du är fantastisk! Glöm inte det och låt dig inte nedslås av taskiga kommentarer, du ska inte behöva försvara dina tankar, som dessutom är så berättigade enligt mig! Jag håller med dig, kan inte alla bara vara vänliga mot varandra och hjälpa till!!

2009-05-13 @ 19:43:05
Postat av: Anonym

Res er upp alla ! här kommer prinsessans !

2009-05-13 @ 19:43:53
Postat av: B

Er heilt enig med deg i at ein del folk ikkje tar hensyn på bussen. Då eg reiste med buss på Kanariøyene i vinter satt eg med min 6 mnd gamle baby i trappa ved inngangsdøra inne i bussen i heile 40 minutt uten at noken spurte om eg ville sitte. Er ikkje det litt rart?? Det var skikkelig masse svingar og ein forferdelg ubegagelig tur. Heldigvis fikk eg som regel plass å sitte på dei andre bussturane. Når det er sagt så må eg innrømme at eg ikkje var spesielt flink til å reise meg for folk på bussen før eg fekk barn heller. Trur det var meir fordi eg ikkje tenkte på det og la merke til det, enn at det var ei besvisst handling frå mi side. Me får håpe at du får ein betre busstur neste gang. Når det gjeld folk som kritiserer og kjem med sure kommentarar inne på bloggen din så syns eg det er kjempedumt. Det er jo ein tendens i tida det der med at ein del folk får ut all sin smålighet og fustrasjon inne på chatrom, bloggar og ikkje minst på kommentarfeltet etter avisartikalne i Dagbladet og VG. Det er blitt ein ukultur der ein del folk syns at det er lov å legge vekk alt som heiter folkeskikk. Eg blir rett og slett deprimert når eg les alt det usaklege og surmaga som folk får seg til å kommentere. Då er det mykje koslegare å lese den koselege bloggen din der du prøver å fokusere på det positive i staden for det negative. You go girl!

Postat av: Anonym

Jobbigt det där :/ inte tänker man ju direkt i varje inlägg att det finns miljontals människor som tänker på miljoner olika sätt och har miljontals olika åsikter.

2009-05-13 @ 20:53:12
Postat av: Amanda

Det förra inlägget om "miljontals åsikter" råkade jag skicka anonymt. oops!

2009-05-13 @ 20:54:04
URL: http://amanainen.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Det fantastiska med internet är att man "möter" människor med andra perspektiv på tillvaron som man kanske aldrig hade mött annars och som kan ge en annan syn på nåt man diskuterar MEN alla människor kan omöjligen skriva inlägg/bloggar ur allas perspektiv - det skulle blir otroligt jobbigt och tråkigt att läsa. Upplevelsen som småbarnsförälder delar Josefin med många och ja, det finns många andra som är sjuka på olika sätt som har en annan uppelvelse - det innebär inte att Josefins skall förminskas. Platserna vid barnvagnsdelen i bussen är avsedda för föräldrar och deras barn = de andra ska resa på sig. På vilket sätt blir världen ett bättre ställe om hon står där och slängs fram och tillbaka med ett hysteriskt skrikande barn som är hungrigt och en liten tvååring som får sitta på sin ståbräda?? Det är ju absurt att tro att samtliga människor som sitter på dessa platser har någon slags sjukdom osv - om detta hände nån gång ibland, kan man ta hänsyn till det men mer eller mindre varje gång man åker kommunalt?

Suma sumarum, om alla visade lite mer hänsyn och var lite mer uppmärksamma skulle världen vara ett bättre ställe helt klart.

2009-05-14 @ 08:05:20
Postat av: BETTY

Man ska visa människor hänsyn, om alla gjorde det så skulle världen vara mycket finare =)



Jag brukar ( allmänt ) hålla med dig i det mesta, men inte allt som du skriver.

Tycker dock, trots att jag inte alltid håller med eller har samma värderingar som du, så tycker jag det är mycket välskrivet och man förstår att det kommer ifrån hjärtat.

Det är ju oxå därför det är roligt att läsa bloggen =)



Ha en skön helg =)

2009-05-14 @ 20:48:22
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: A

om du skrev detta som en fråga så är svaret att jag är mitt i livet, högutbildad och har det väldigt bra. Min vardag är fylld med akademiska intellektuella utmaningar och ett rikt socialt liv med familj och vänner. Din och min vardag skiljer sig alltså markand.

2009-05-15 @ 05:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0