Polis polis

Här har det ätits kycklinggryta med ris och nu badar Elian! Ville bara påminna er om att klicka på kategorin TÄVLING till vänster och delta i veckans härliga tävling!


Elians snygga polisbil som han glider omkring i härhemma kommer ifrån Doppresent.se som håller i veckans tävling.
En KUL och annorlunda idé till lilla bebisen som ska döpas kanske? Barn växer snabbare än man tror då man ser en liten nyfödd!


Ella sover och jag smuttar på en iskall dagens med hallon. SKÖNT med en soft dag tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej! Måste bara få fråga, dicker du alkohol fast du ammar? Själv låter jag bli totalt, man vet ju inte om det skadar barnet. Toppenblogg! Precis vad jag vill läsa, vardagen.

Trevlig helg!

2009-05-21 @ 20:01:05
Postat av: snälla

kan du inte visa kort på hur fint det blev med dina blommor no köpte?? och så önskar jag att du visar hur du fäster o gör ordning ditt löshår!! vore SÅÅ kul med ett inlägg speciellt med detta,,KRAM

2009-05-21 @ 20:02:49
Postat av: Josefine

Går inte in på alkoholdebatten i min blogg men jag skrev ju att jag smuttade på en dagens och att Ella sover. TACK för dina fina ord, hoppas det kan respekteras att jag inte vill berätta och förklara allt utan ibland vill man skriva det man skriver och sen slippa förklara sig!



KRAM!

2009-05-21 @ 20:03:07
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

jo det klart man överför alkoholen till bebisen,det ska man ju aldrig göra,ska man dricka så får man pumpa o ge!!

2009-05-21 @ 20:04:18
Postat av: Fredrik *Frisören

riktit fin, sådan skulle jag gärna vilga ge min syster son albin!

2009-05-21 @ 20:20:11
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Sara

Ja det har du rätt i, riktigt bra present. Oftast det man får & ger läggs ner i en låda & glöms bort.

2009-05-21 @ 20:25:36
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Amelie

Att skriva att man dricker alkohol när man ammar och sedan verka tycka att vi läsare ska låta bli att debattera ämnet, hur tänker du då?

Amning+alkohol är ett oerhört laddat ämne i Sverige och om du inte vill ha åsikter ang detta så borde du nog inte informera oss läsare om att du dricker alkohol.

Läsare undrar naturligtvis, de kan tro att du gör det av okunskap eller att du inte "bryr dig". Du kanske pumpar ur innan och sedan inte ammar på ca 12 timmar, vi har ingen aning. Jag tror ingenting och jag dömer inte dig eftersom jag inte vet ett dugg om dig men jag hoppas att du kan förstå att läsare undrar.

2009-05-21 @ 20:59:16
Postat av: Josefin

Livsmedelsverket i Sverige skriver detta om alkohol och amning:

Alkohol har inga positiva effekter för amningen. Enligt nuvarande forskning innebär det dock inga medicinska risker för barnet om du dricker måttliga mängder alkohol när du ammar, det vill säga 1-2 glas vin eller motsvarande 1-2 gånger i veckan. Den mängd alkohol som barnet kan få i sig med bröstmjölken är mycket liten.



Detta är en löjlig debatt och Josefine ska inte behöva försvara sig i sin blogg, bra att du låter bli att kommentera detta tycker jag! Jag ska få mitt första barn inom de närmsta dagarna och jag kommer inte vara ett dugg rädd för att smutta på en "dagens" jag heller. Min barnmorska sa på vår föräldrautbildning att det var helt ok också :)

2009-05-21 @ 22:08:47
Postat av: Rut

Livsmedelsverket har inte altid rätt... Frukt är ju farligt nu enligt dem...

Min barnmorska och vår BVC sköterska rekomenderar att man avstår helt.

Men alla gör vad man själv vill. Jag känner att jag har ansvar för ett barn nu och skulle inte förlåta mig själv om det skulle hända något med barnet. Man kanske aldrig får veta om alkoholen skadat barnet. Lässvårighet, koncentrationssvårighet...



Men låt Josefin själv avgöra hur hon vill göra!



Bra blogg! Klart man inte behöver ta upp alla diskutioner men vi läsare var visst sugen på det.

2009-05-21 @ 22:18:46
Postat av: Anonym

MEN SNÄLLA DU! Hur kan du tycka det är ok att dricka alkohol o riskera att bebisen får i sig av det? varför då inte pumpa och vara rädd om sin bebis och garderad att den ej får i sig nåt?? detta fattar jag inte och är väldigt emot!!!!

2009-05-21 @ 22:32:00
Postat av: malin,

jag tycker du verkar vara en annsvarsfull förälder! klart du kan smutta eller till och med dricka ETT glas om du vet att du inte ska amma inom de närmaste timmarna, herregud kroppen bryter faktiskt ned alkholen...

2009-05-21 @ 22:37:56
Postat av: MANDALICHES

fan va nice o glida runt på en sån dära.. ;)

fast jag vill ha en barbi bil som är perfekta mig ;)

2009-05-21 @ 22:41:45
URL: http://mandapandaa.blogg.se/
Postat av: Angelina

Det här skriver jag inte för att på något sätt kritisera hur du är som mamma, för där är jag övertygad om att du är engagerad duktig och jag vet att du älskar dina barn över allt annat. Men, en bekant till mig skrev något liknande på sin blogg om att hon drack några glas och skulle ut på krogen då hon hade en tre månaders bebis hemma. En upprörd läsare ringde anonymt och berättade det för BVC där de gick då, och de kallade in henne på samtal och sa att det kunde bli ett fall för socialförvaltningen. Så, jag säger INGET om huruvida du ska göra/är/skriva nu, jag säger bara hur illa det kan gå för jag hoppas verkligen att du slipper sådant. Det är så onödigt, bara tänk på det.

2009-05-22 @ 02:21:09
URL: http://englamedora.blogg.se/
Postat av: Erika

nej vilken cool polisbil! varför fick inte jag en sån när jag va liten?! :P

2009-05-22 @ 10:21:30
URL: http://enerikaz.blogg.se/
Postat av: E

Hur kan du förvänta dig att det INTE ska bli en alkoholdebatt när du skriver sådär? Det måste du förstå Josefine. Sen om du skrivit att Ella sover, jaha? Hon vaknar väl, hur kan du planera så att du Preciiiis hinner förbränna alkoholen tills hon ska ammas igen? Jag fattar att du har pumpat ur, men det framgick inte så tydligt. DÄRFÖR startar "alkoholdebatten"

2009-05-22 @ 12:46:35
Postat av: våga riskera?

Såklart blir det skriverier om detta då J skriver så dumt,att ella sover,vadå sover? hon vaknar ju och då ska hon väl ammas?? att hon sover spelar ju ingen roll? det är ju inte så att hon far illa av att se vin glaset eller vad man nu dricker utan det är ju det man sedan för över till henne via mjölken som är farligt! och jag kan ÖVERHUVUDTAGET inte fatta ALLS hur man kan RISKERA att dricka NÅT när man ammar,och riksera att bebisen får i sig en gnutta??? HUR TÄNKER MAN DÅ?? visst det finns lagar o sägner som säger att man kan dricka ett glas o barnet tar ej skada osv MEN hur vet vi att det är sant? och varför RISKERA? DET ÄR JU DET SOM ÄR DE FARLIGA? nej jag fattar inte hur man törs..jag skulle aldrig riskera nåt sånt.

sen får man vara hur bra föräldrer som helst utöver,men det handlar just nu om denna frågan.

Var rädd om era små,dom är oskyldiga och ska ej behöva lida för att deras mamma måste ta ett glas vin!! vinet kan vänta men inte bebisens ohälsa!!

2009-05-22 @ 16:39:15
Postat av: Åsa med två prinsar : )

Jag blir ärligt talat SÅ förbannad på att detta över huvudtaget ska ifrågasättas!!!! Om man dricker att glas vin blandat med sprite, får man en viss promillehalt i blodet och i mjölken (en äldigt låg sådan!!) Förstår ni hur mycket mjölk det skulle krävas för att PÅ NÅGOT LITET VIS skada bebis?! Det är löjligt att överhuvudtaget ge J kritiska kommentarer för detta! Håll klaffen på er!!!

2009-05-22 @ 20:25:45
Postat av: Anonym

Men det är ju just detta med att riskera,varför riskera? kan inte alkoholen vänta eller är det så viktigt ? då tycker jag att man har ett problem,såklart ska en bebis hälsa gå före detta glas vin,eller???

2009-05-22 @ 21:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0