Thats what friends are for!

Jag är så tacksam för den stunden ikväll som var LUGN då barnen sover skönt i sina sängar. Jag har verkligen tagit den tiden för given tidigare och det ska INTE ske igen. Nu ska jag vara mer tacksam. Jag är ju samtidigt tacksam över att barnen får sin välbehövliga sömn, att huset kan hållas efter litegrann och att jag och E kan få tid tillsammans. Man behöver det.

Vi pratade en del om det i torsdags ( eller JAG babblade på som alltid...) om att det är viktigt att ta hjälp av varandra och att umgås. Att gäster känner att dörren är ÖPPEN oavsett tycker jag är jätteviktigt.  Alla har inte familj nära idag och vissa blir kanske lite "isolerade" av det. Men se om kring er om omge er med goda vänner istället ( eller OCH såklart! ). Våga ringa och fråga om Gudfar, kompisen eller tante kan hämta en dag i månaden på dagis, boka in Mormor som barnvakt i TID om hon aldrig kan då ni frågar och våga ringa och gråta då ni behöver till en vän. Man kan oftast få så mycket mer av varandra bara man vågar.

Tack alla MINA underbara vänner som finns, ni är otroligt värdefulla för mig! ❤

 

Kommentarer
Postat av: svensk oslo tjej

Tack för en super bra bloggläsning, sov gott!

2009-05-30 @ 23:37:58
Postat av: Maria

Kan rekommendera VINCENT shoestore, väldigt bra skor för barn har stängda sandaler framme vid tårna och liten gummikappa på vissa modeller..perfekt för barn i farten och när de tex. cyklar och skrapar tårna i asfalten;)

2009-05-30 @ 23:38:04
Postat av: Maria

Kan rekommendera VINCENT shoestore, väldigt bra skor för barn har stängda sandaler framme vid tårna och liten gummikappa på vissa modeller..perfekt för barn i farten och när de tex. cyklar och skrapar tårna i asfalten;)

2009-05-30 @ 23:38:36
Postat av: Fredrik Frisören

shit va fin bild på dig!

2009-05-30 @ 23:40:22
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Ellenor

Håller helt med dig, men jag tycker att det kan vara ganska svårt att lära känna andra riktigt bra. Alla är så upptagna och då det är lätt att tro att de inte är intresserad. I och för sig så är man dålig på att fråga men när man hör andra prata så tänker man "oj vad hon har att göra". Man är nog lite rädd att få ett nej också. Har det aldrig varit ett "problem" för dig?

2009-05-31 @ 00:44:06
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ja, det ger föräldrarna lite välbehövlig egentid (som gör mammor och pappor gladare) men det är också bra för barnen med lite olika vuxenkontakter och miljöer -så det blir en win-win-situation:.))



2009-05-31 @ 01:23:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: madde

Fin header du har!



Om du gillar mode...

Klicka dig genast in på:

http://shmadd.blogg.se

http://shmadd.blogg.se

:)

2009-05-31 @ 02:48:07
URL: http://shmadd.blogg.se/
Postat av: LillTuvan

Jag förstår precis hur du känner och menar. :) Viktigt att få några timmar själv ibland, och att få träffa kompisar.

Ha en trevlig söndag!

2009-05-31 @ 07:32:39
Postat av: Renée

"eller JAG babblade på som alltid..." hahaha så brukar jag också känna att jag gör. :D men det kan vara trevligt att babbla på ibland! Bara någon lyssnar också ;)

2009-05-31 @ 09:24:15
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: frida Cecilia

Vänner är som lisa för själen, riktiga vänner betyder allt. Hoppas att du haft en supermysig morsdag & att Du & E får en lugn & skön kväll tillsammans..

Massor av varma kramar<3

2009-05-31 @ 21:14:05
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0