@ Ashi & co

Vi hade så mysigt hos Ashi och kompani.
Det ÄR livat med barn men jag måste skriva som hon gjorde på sin blogg och som jag ofta säger.
Barn ÄR livet och tiden går snabbare än man tror. Om få år är de "stora" och vi kommer toksakna alla mysiga bebisstunder och de busiga SMÅ barnen... Bäst att njuta varje sekund!



Två slitna killar efter timmar av lek och bus!


Vi busade till det och gav Elian välling trots att vi egentligen "slutat".
Vi slutade ju för att han kräktes så ofta men nu med medicin går allt bättre och välling innehåller ju näring så det är ingen fara om han får det då och då. Så länge han inte kräks såklart :)
Han riktigt njöt stunden och filmen på tvn... Men han kom inte till ro efteråt så jag beslutade mig för att slänga med två halvskrikande kids i vagnen och ta en liten walk.

Några minuter sov Elian sött och jag och Ashi slog oss ned på terassen och Ellisen åt tills hon somnade under filten. Vissa samtal är mer djupa än andra och idag var en sån dag då vi hann prata lite efter allt barnbus. Att få prata ett helt samtal utan att svara på frågor eller ropa till barnen är LYX! Men så kom E och avbröt oss så att vi skulle hinna till vår middagsdejt :)

Återigen TACK för en underbar dag tillsammans!!

 
Här satt vi och drack dagens andra latte med kanel och jag fick halva Ashis Bounty, det är inte illa då det är hennes favvo och hon är gravid ;-)



Ni som skrivit så fint om Ashi, ni har helt rätt!
Hon ÄR mjuk, god och härlig. Tack för att du finns vännen!








Kommentarer
Postat av: mammagladh - storgapig

Låter som en härlig lördag.

Trevlig kväll!



http://mammagladh.blogg.se

2009-05-09 @ 21:30:52
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Ullis

Absolut hon verkar som en underbar vän samt Du med. Någon som jag verkligen tycker är härlig, ärlig och underbar är AnnaStina. Finns inga problem allt löser sig. (kanske pga att jag är känner lika dan´t)Jag är själv hemma med tvillingar och tycker livet leker. Det handlar om vad man gör det till själv, inga omständigheter här inte. Kram U

2009-05-09 @ 21:44:34
Postat av: Teresa [ 21 år och singelmamma till två ]

Vilken härlig dag! :)



Jag tycker absolut att du ska fortsätta med välling till Elian om han tycker att det är gott och du tycker att han behöver näringen i den.

Min dotter som är 3½ år har alltid varit förtjust i välling, så hon får numera "Godmorogn välling" (vuxenvälling? = finns i vanliga mataffärer bland gröten), och den dricker hon ur en mugg. Det får hon fortsätta göra så länge hon själv tycker att hon vill ha vällingen, för jag håller med dig; det är så näringsrikt!

2009-05-09 @ 22:01:29
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: Josefine

Här finns ingen välling men vi brukar köpa med ifrån Sverige och jag ÄLSKAR vuxenvällingen =) Men vi får se hur vi gör nu. Elian åt så dåligt då vi gav välling, det var även en anledning att sluta och vi såg snabbt resultat = ökad matlust!



KRAM!

2009-05-09 @ 22:05:54
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Angelina

Vad härligt! Nära vänner och en djup vänskap är så viktigt och underbart! Ni två tycks ha en speciell vänskap och det skall man värna extra om, men det gör ni säkert också! :) Det är härligt att se och man blir rörd av hur omtänksamt du skriver om Ashi!

Var rädd om dig!

Mvh

// Angelina.

2009-05-10 @ 13:01:59
URL: http://ziggestardust.blogg.se/
Postat av: N.

Hon är så söt tycker jag! Vilken vecka är hon i? Fin mage!

2009-05-11 @ 12:56:42
Postat av: N.

Hon är så söt tycker jag! Vilken vecka är hon i? Fin mage!

2009-05-11 @ 12:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0