23 maj


Det var en gång en ren pojke...!
Då han la sig ikväll var det efter ett riktigt skönt bad så att han blev ren igen efter all lek och allt bus.



Ella sov i bilen precis innan vi kom fram så hon vaknade ju då det var dags för dopklänningen och sen blev hon lite hungrig.
Hon klarade sig tills vi nästan var färdiga och då valde jag att vända mig om, ta fram maten, lägga en liten duk över hennes ansikte och sen vända oss tillbaka. Hon var mycket nöjd med valet!



Elian var också nyvaken så han ville bara vara hos Pappa! Våra armar krampade då allt var klart. En tjej på nästan 8 kilo och en kille på säkert 15 ger bra träning.



Elians gudmödrar Heidi och Petronella var på plats! Tyvärr var Isaks lillasyster sjuk så de kom inte och Onkel Håvard blev bjuden på en Spanienresa med fotbollsmatch så han kunde inte tacka nej. Men gudmödrarna klarade sina uppdrag galant!





Lite trött tjej kanske?


Puss på min favoritStefan säger Elian!

Välkommen in till oss! Vi hade STRÅLANDE stekande sol så vi hängde mest ute!


Nöjd Far med finaste dottern.

ÅÅÅ så GLAD jag är att vi beställde catering! Buffén smakade FAB och det enda vi fixade själva var läsk, bröd + tillbehör och kaffe/tevatten + några browniestårtor. Ashi fixade god cheesecake och gräddtårta och för det är jag evigt tacksam! Just ja vi stekte pannkakor och grillade korv åt barnen.

TACK alla som hjälpt till idag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fina ni va :)

2009-05-23 @ 21:16:16
URL: http://nyfiknafisen.blogg.se/
Postat av: elinjosefine

Åh vilket fin dop ni verkar ha haft :) Grattis på dopdagen lilla Ella!

Kram josefine

2009-05-23 @ 21:17:48
URL: http://elinjosefine.blogg.no
Postat av: Anette

Härligt att ni haft en så bra dag ;)

2009-05-23 @ 21:30:05
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hejsan!



Vi ska döpa vår lilla tjej (född 27 jan)om två veckor så jag är lite nyfiken på hur ni hade lagt upp ert dop.

Vad hade ni för musik?

Vad bestod maten efteråt av?

Vad hade Ella på sig för kläder på mottagningen efteråt? (och var var de köpta)



Det vore jättekul om du svarade!



Kram från Lovisa

2009-05-23 @ 21:34:58
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Så fina bilder! vad roligt att det verkar ha blivit så lyckat :) Nu längtar jag tills det är vår tur :)

Kram!

2009-05-23 @ 21:35:46
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: - JANE DOE -

Hääärlig dag ni verkar haft!!



Kolla min blogg för att se vem som blev MÅNADENS PUSSYCAT!



http://missdoe.blogg.se

2009-05-23 @ 21:37:55
URL: http://missdoe.blogg.se/
Postat av: Jessica

Så fina bilder. Ser ut som ni har haft en strålande dag. Saknar er.. KRAM

2009-05-23 @ 22:08:34
URL: http://www.jessicaengstrom.blogg.no
Postat av: Josefine

Tack snälla ni!



Lovisa:



Postat av: Lovisa

Vad hade ni för musik? Vi hade psalmerna Tryggare kan ingen vara + Herren vår gud vill vi tacka och någon till som prästen valt. Jättefina! ( kan återkomma med dem om du vill, men mina favvisar är tryggare + herren vår gud vill vi tacka så dem kommer jag ihåg)

Vad bestod maten efteråt av? Vi valde catering, de levererade rostbiff m potatissallad. Lax med äggröra, varma kycklingklubbor med sallad och sås och parmaskinka med sås. Allt var fint dekorerat på fat med fina frukter och smakade toppen. Vi köpte även dryck, bröd, ost, philadelphia och gjorde pannkakor och grillade korv åt barnen.



Dessert var cheesecake, brownies, gräddtårta, kakor och godis.

Vad hade Ella på sig för kläder Hon hade på sig spetsbody+spetsleggings och en underbar klänning ifrån mycinnamongirl!



KRAM!

2009-05-24 @ 10:05:46
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: lina

Vilka fina bilder! Allt såg jättefint ut.

2009-05-24 @ 15:42:56
Postat av: Annette

Ni ser alla ut att ha haft en underbar dopdag, ett stort grattis till lilla Ella.

Måste bara fråga om glasljusstaken för blockljus, letar efter något sådant till mitt vardagsrum, var står denna att finna?

2009-05-24 @ 21:00:44
Postat av: Inger-Lise

Grattis med det som ser ut som en flott dåpsdag! :-)

Bare lurer på hvor dere bestilte maten fra? Og var maten god? Søker etter bra catering til "lillebror" sin dåp som skal være om tre uker, og lurer på om du kan anbefalle de dere brukte?

2009-05-24 @ 23:05:37
Postat av: Josefine

Jag anbefalder absolut Solglimt Catering! De leverte til trots att jag ringte få dager för og allt smakade toppen!



KRAM

2009-05-25 @ 09:09:26
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0