Alla barn är unika

Tallrik som sitter fast i bordet = perfekt


Nu har Ella vaknat efter en skön nap ute i vagnen och regnet öser ned. Hon sover inte för mycket dagtid men äter nog lite lite mat dagtid för att kunna sova sig igenom nätterna.. Men jag orkar inte analysera allt eftersom jag vet att alla barn är unika och vissa sover hela natten och äter normalmycket dagtid medans jag själv tror att de större barnen kanske behöver mer mat totalt på ett dygn och kanske är det därför många ammande lite större barn vill amma nattetid. Eller så är det en vanesak.

 

Ella kan inte ta napp, hon gillar den men den sitter inte kvar. Sen vet jag inte om jag vill springa ut och in med nappen 18 gånger varje natt heller. Barn är unika och man har ingen facit. Det gäller att gå på SIN magkänsla för SITT barn.

Jag önskar mig oavsett sköna sovnätter snart snälla Tomten!

Nu kommer snart killarna i huset hem, lagom tills vårt hus ligger ute "för salg". Länk kommer för intresserade!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

hej allesammans! ursäkta om jag stör.

men skulle vara tacksam ifall ni hänger med min nya blogg. jag kommer skriva om allt möjligt, vad som händer i mina dagar, åsikter, kläder, ja allt möjligt! en öppen blogg är det, jag låter alla få läsa, till och med mina fiender!

men självklart blir ju det hela lite roligare med fler besökare!

hoppas ni får en underbar dag! puss och kram

2009-09-04 @ 16:08:23
URL: http://sufiekarlsson.blogg.se/
Postat av: GULLEFIA

Åh, söt ! :)

2009-09-04 @ 16:19:10
URL: http://gullefia.blogg.se/
Postat av: GULLEFIA

Åh, söt ! :)

2009-09-04 @ 16:19:16
URL: http://gullefia.blogg.se/
Postat av: GULLEFIA

Åh, söt ! :)

2009-09-04 @ 16:19:19
URL: http://gullefia.blogg.se/
Postat av: elin

Hej jag önskar faktist en fin bild på dig och Ella och Elian varsin på er idag

2009-09-04 @ 16:24:03
Postat av: elin

Hej vilcka färger finns det i dom tallrikarna dom var verkligen söta vad är barnens autfit idag då?

2009-09-04 @ 16:44:50
Postat av: Kattis

Stop it Elin, you´re freaking me out!!! Blir du inte lite rädd för dig själv när du håller på såhär?

2009-09-04 @ 17:11:00
Postat av: Lisa

haha vilken frän! Sån skulle min lillebrorsa behövt när han va liten, en gång hällde han hela tallriken över huvudet med kräm i! x)

2009-09-04 @ 17:17:49
URL: http://liszy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med alla barn är olika och huvudsaken är att dom mår bra.. sen om dom äter både dag å natt får man väl ta ett tag när dom är små men jag förstår dig precis.. även om man bara är uppe 1ggr per natt så känner man sig mer utvilad när man får sova en hem natt även om man kliver upp tidigare då..

2009-09-04 @ 18:17:59
Postat av: Anonym

Håller med alla barn är olika och huvudsaken är att dom mår bra.. sen om dom äter både dag å natt får man väl ta ett tag när dom är små men jag förstår dig precis.. även om man bara är uppe 1ggr per natt så känner man sig mer utvilad när man får sova en hem natt även om man kliver upp tidigare då..

2009-09-04 @ 18:18:02
Postat av: Anna

Lugn, lugn Josefine..klart du inte behöver analysera om Ellas mat och sömn. Som sagt,alla barn är ju olika. Hon äter det hon äter och sover det hon sover :)Tror bara att dina läsare ville hjälpa dig, komma med tips & råd i inlägget längre ner. Hoppas ni får en fin kväll. Kraaam

2009-09-04 @ 18:22:17
Postat av: Hilde

Kloke ord! Håper du får sove godt i natt :)

2009-09-04 @ 19:30:24
URL: http://mittlivinord.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej Josefine! Jag håller verkligen med dig. Du ska gå på din magkänsla. Jag har en dotter (mitt första barn) som nu är 11 månader och tills för ca 1 månad sen ammade jag henne allt från 2-6gånger på natten. Gjorde VÄLDIGT länge. Många var på mig att jag skulle försöka sluta amma henne på natten men jag tyckte själv att det var det bästa just då för henne och nu för lite mer än en månad sen har allt vänt och hon äter INGEN gång på natten och hon fick ta det i sin takt. Så gör precis som du själv vill. Jag tror det vänder. Och jag tror att vissa barn behöver få den där extra maten på natten. Ellen fick så länge hon ville och behövde :)Även om det självklart var jättejobbigt ibland så har jag redan glömt det ;) Tack för en toppen blogg! Hoppas du och din familj får en mysig helg!

kram Jenny

2009-09-04 @ 19:35:46
URL: http://jennysabina.blogspot.com
Postat av: Sara

hej!

jag har skrivit förut och tipsat om att ge en flaska ersättning efter sena kvällsamningen, har du provat det? Båda mina barn var/är stora, vägde 4290g resp 4295g (kille först och sen tjej) och med båda har det fungerat att de sover i princip hela natten när det får bli så mätta. OBS! Det är min barnmorska som tipsat och det är INTE farligt med att ge EN enda flaska om dygnet! ;D Lycka till!

2009-09-04 @ 19:48:45
Postat av: Stina

Jag hade precis samma problem med min dotter, nappen bara föll ur och jag fick springa fram och tillbaka under nätterna för att sätta in den, men sen när jag testade Bambinos runda nappar var problemet löst, den sitter fortfarande inne ; ) hehe. Bara ett litet tips ; )

2009-09-04 @ 21:20:52
Postat av: Lina

Alla barn är ju verkligen olika och alla gör det som fungerar bäst för sitt barn!



Ett litet förslag OM du vill använda napp är ju att prova olika sorter. Noel vägrade alla nappar utom NUK de första 7 månaderna (NUK är anatomiska nappar) Dessa är lite lättare att ha kvar då de "fastnar" i gommen. Annars kanske en större napp skulle passa bättre. Eller ingen napp alls :-)

2009-09-04 @ 21:25:29
Postat av: Josefine

Tack!



Vi har testat alla typer nappar i början. Har gett upp det där nu =) KRAM!

2009-09-04 @ 21:50:09
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: BIRGITTA

YES!ALLA BARN ÄR UNIKA!ÄVEN MIN NIOÅRIGA DOTTER SOM HAR AUTISM O ADHD.(ÄLSKAR HENNE SOM HON ÄR,ÄVEN OM DET KAN VARA JOBBIGT IBLAND)KRAM BIRGITTA

2009-09-06 @ 20:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0